AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #1 Skrevet 10. juni 2015 Jeg tar til vanlig balance oil og er gravid. Men har så gjerne lyst å ta extender også da jeg ser den inneholder jo omtrent det samme som disse gravid vitaminer man burde ta fra apoteket. Men på esken står det at man må rådføre seg med lege og at K vitamin ikke skal brukes av gravide. Dette er jo litt rart i.o.m at gravid vitamin som selges på apoteket inneholder k vitamin. Noen som kan sjekke om det er trygt for meg å ta disse vitaminer? Står innhold nederst på siden https://www.zinzino.no/product/balancextender-8/Anonymous poster hash: 9cca5...a4c
FruLuna Skrevet 10. juni 2015 #2 Skrevet 10. juni 2015 Det var fryktelig store mengder av vitaminer i den pakken, bare innholdet av vitamin A gjør meg betenkt. Gravide skal ikke ha mer enn 800 mikrogram, høye doser kan være fosterskadelig. Nå skriver du ikke hvor langt du er på vei, men egentlig ville jeg ikke tatt sjansen uansett. Vitamin K skal man også være forsiktig med. Og selv om det er lite vitenskapelige data på bruk av curcumin (gurkemeie), så er det anbefalt å unngå store doser under svangerskap ut fra det lille vi vet. Jeg ville holdt meg til det vanlige gravid-kosttilskuddet hvis du trenger noe mer enn tran/D-vitamin og folat.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2015 #3 Skrevet 12. juni 2015 Som det står klart og tydelig på boksen også : "rådfør deg med lege før bruk". Da gjør du det! Du kan ikke stole på fremmede på et useriøst forum når det gjelder barnet ditt! Skjerp deg å ring legen fredag morrgen! Anonymous poster hash: 4a282...f45 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå