Gå til innhold

kan ikke folk klippe gresset på faste dager?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er allergisk mot gress. Naboer kan plutselig finne på å klippe gresset. Det har ingenting å si hvilken dag det er. Føler at jeg ikke kan planlegge dagene, da jeg alltid må ta med i betraktning muligheten for at en av naboene skal klippe gresset. Dette skjedde begge dagene før siste eksamen. Tror det kan ha påvirket karakteren min i stor grad. 

Vet om MANGE andre som også har det sånn. Er dette noe de som klipper plenen tenker over?

Anonymous poster hash: 7d060...65c
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Selvsagt kan de ikke det.

Og at du er allergisk kan da ikke styre andre folk sine liv og hagearbeid.

(Fins det ingen grenser for å tenke "Meg, meg meg!"? Jeg bare spør.)

Endret av Tøytigern
  • Liker 42
AnonymBruker
Skrevet

Vet naboene dine at du er allergisk? Kunne det vært en ide å ha en samtale med dem og se om dere kan komme frem til noe som funker for alle?

Anonymous poster hash: 59888...38e
  • Liker 5
Skrevet

Hvorfor skal folk ta hensyn til din allergi når de klipper gresset? Ettersom været ikke følger faste dager, og livet forsåvidt heller ikke har en fast rutine er det litt vanskelig for folk flest å klippe på faste dager.

Selv har jeg også heftig gresspollenallergi. Min løsning: Gresspollenvaksine + allergitabletter + bo en plass med lite plen (og eventuelt kortisonsprøyte).

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er så allergisk må du nesten prøve kortisonsprøyte eller noe

Anonymous poster hash: c0405...ab0
  • Liker 2
Skrevet

I hvaslags land vil du vi skal bo? Nord Korea?

-Nei,beklager du. Jeg kan ikke dra ned på stranden i dette flotte været, for i dag er det den store plenklippedagen i nabolaget.

Det hadde vært noe det.

Dessuten lurer jeg på hvor syk du hadde blitt på de faste plenklippe-dagene. Nesten så den manglende logikken her er morsom. :rolleyes:

• Liker 12
Skrevet

"Naboer kan plutselig finne på å klippe gresset" Oh really? Altså, her til lands må man bare klippe plenen når man kan. Du kan jo snakke med de, men du vil jo uansett bli ekstra dårlig de eventuelt faste dagene deres også. Vel, du får spandere på de asfalt over plenen  :vetikke:

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Nei, her klippes det når det passer oss, og da ofte også av en som er allergisk mot gress.

Anonymous poster hash: 41734...0f8
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vet naboene dine at du er allergisk? Kunne det vært en ide å ha en samtale med dem og se om dere kan komme frem til noe som funker for alle?

Altså, ærlig talt! Naboene skal selvsagt få klippe plenen på de dagene det passer for dem, samme hvor leit det måtte være for TS. Og ja, jeg er også allergisk mot gress, men det har aldri falt meg inn å diktere naboenes gressklipping av den grunn.

Anonymous poster hash: f05f4...164

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Altså, ærlig talt! Naboene skal selvsagt få klippe plenen på de dagene det passer for dem, samme hvor leit det måtte være for TS. Og ja, jeg er også allergisk mot gress, men det har aldri falt meg inn å diktere naboenes gressklipping av den grunn.

Anonymous poster hash: f05f4...164

Jeg er helt enig med deg/dere, poenget mitt var heller at TS i hvert fall ikke kan forvente at andre tar hensyn om h*n ikke er åpen om at det plager ham/henne. I beste fall kan det være at naboene er villige til å avtale et par dager eller tidspunkt hvor de enter klipper plenen eller lar vær.

• Liker 2
Skrevet

Du er allergisk mot gress.

Den andre naboen mot røyking.

Den tredje har migrene og tåler ikke ungene som hopper på trampolina.

Den fjerde er allergisk mot katten som går akkurat der den finner det for godt.

Den femte irriterer seg over grillen som jeg fyrer opp på ettermiddagen i helgen.

Og så videre.

Det er ikke lett å være et helt vanlig menneske som vil leve et helt vanlig liv i et helt vanlig hus i et helt vanlig nabolag.

Det irriterer meg.

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Den femte irriterer seg over grillen som jeg fyrer opp på ettermiddagen i helgen.

Og så videre.

Det er ikke lett å være et helt vanlig menneske som vil leve et helt vanlig liv i et helt vanlig hus i et helt vanlig nabolag.

Det irriterer meg.

Man må slutte å tro at røyking er noe vi andre skal finne oss i. Nei, ikke inkluder røyking i den lista der. Røyking er den mest urimelige rettigheten noen har i dag. 

Anonymous poster hash: 3bc5c...d74

• Liker 7
Gjest chisandra
Skrevet

Jeg er allergisk mot gress. Naboer kan plutselig finne på å klippe gresset. Det har ingenting å si hvilken dag det er. Føler at jeg ikke kan planlegge dagene, da jeg alltid må ta med i betraktning muligheten for at en av naboene skal klippe gresset. Dette skjedde begge dagene før siste eksamen. Tror det kan ha påvirket karakteren min i stor grad. 

Vet om MANGE andre som også har det sånn. Er dette noe de som klipper plenen tenker over?

Mener du helt på ordentlig at naboene (nå vet jeg ikke hvor mange det er) skal innføre "klippedag" på bakgrunn av din allergi?

Ville du følt deg komfortabel med at alle andre innrettet seg etter ditt ve og vel?

Skrevet

Man må slutte å tro at røyking er noe vi andre skal finne oss i. Nei, ikke inkluder røyking i den lista der. Røyking er den mest urimelige rettigheten noen har i dag. 

Anonymous poster hash: 3bc5c...d74

Vær så snill og ikke la dette bli enda en tråd om hvor forferdelig røyking er. Den handler om plenklipping.

Skjønner frustrasjonen TS, er allergisk mot gress selv men det hadde aldri falt meg inn og diktert naboene på plenklipping.

Her i huset er det samboer som står for klippingen (grunnet min allergi) og når han jobber turnus og vi faktisk bor i et land hvor det regner en del så skal det litt til å time - langt gress - fri - fint vær på en gang. Innimellom så løper han ut og klipper på impuls fordi det passer seg sånn der og da.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, her klippes det når det passer oss, og da ofte også av en som er allergisk mot gress.

Anonymous poster hash: 41734...0f8

Da er ikke den personen veldig allergisk! (Evt bruker en både pollenmaske og solbriller som jeg pleier å gjøre når det står på som verst) 

Jeg skjønner TS godt, men jeg synes ikke du kan be om det nei. For meg er sommeren et helvete, og er det finvær må alle vinduer og lufteluker lukkes igjen og jeg må holde meg innendørs. Hovedsaklig fordi "alle" skal klippe plena da ;) Men slik er det jo i nabolag, man lærer seg å leve med det. Pollenmaske er fint om man MÅ gå ut på en slik da. Hvis ikke så vær inne, og gjør "vinterting". Jeg ser ekstremt mye på tv om sommeren for å si det slik ;) 

Anonymous poster hash: 58ccc...ab0

Skrevet

En egen dag er vel litt ekstremt, men hadde vært ålreit om folk ikke starter klipping klokken 7 på morgenen.. Litt sunn fornuft er greit :)

AnonymBruker
Skrevet

Det at du er alergisk er ditt problem!!! Jeg er også det og selvsagt må jeg ta tabletter for å klare sommerens pollen spredning. Men som sagt er dette ingenting naboene skal plages med!

Anonymous poster hash: 2c0d5...d10

• Liker 1
Skrevet

Og så videre.

Det irriterer meg.

Nettop sånn er det!

Synes synd på de som har allergi, men er mye å få tak i som hjelper mot symptomene. Så ustabilt vær som det kan være her må man klippe mens man kan.

• Liker 2
Skrevet

Hva menes med faste dager? Ikke noe særlig å klippe plen i regnvær akkurat. Naboene dine må klippe plenen når de vil. Kan du ikke ta noe medisiner mot allergien din da?

Skrevet

Det de som har plen tenker over, er om plenen er tørr nok til å kunne klippes. Ofte er det ikke tørt nok dagen etter en regnværsdag (men dette varierer nok litt fra plen til plen), man må ha en hel "tørkedag" først. Så når den korte tørkeperioden er der, må den nødvendigvis klippes da, og ikke når neste regnværsdag er der. Desverre er det også da det er levelig å sitte ute, men sånn må det nødvendigvis bli i et slikt "våtmarksområde" som store deler av Norge er.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...