Gå til innhold

Dere som ikke har reist med tog før

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og som setter dere ytterst på en treseter, slik at du legger beslag på hele treseteren, hva er hensikten når du ikke engang har masse bagasje som du trenger litt plass til (jeg sier ikke at det er ok, men det er en tankegang som jeg kan forstå)? Er det fordi det er en overflod av ledige seter og du tenker at det alltids er en ledig treseter til hver nye person som kommer på toget? Hvis du kommer på toget på en av de første stasjonene, og toget går i retning Oslo, hva er da sannsynligheten for at det ikke er så mange ledige seter igjen når vi nærmer oss Oslo?

Og dere som tenker helt motsatt (nå vet jeg ikke om det egentlig blir motsatt), og setter dere ved siden av en person selv om det er massevis av ledige seter hvor du kan sitte alene, hvorfor gjør dere dette? Hvis du ikke er kontaktsøkende mener jeg. Du bare sitter der, rett ved siden av en fremmed person som du ikke snakker til, og så er det 10-12 andre steder hvor du kan sitte alene.

Når jeg først er inne på uerfarne mennesker... Dere som ikke har testet ut rulletrapper før, og derfor ikke vet at man skal stå til høyre og gå til venstre, hvorfor står dere gjerne to i bredden og blokkerer de som kommer bakfra og har hastverk? Jeg kan skjønner at det er fort gjort å stå på feil side, men jeg forstår ikke hvorfor dere skal blokkere på den måten. Noen som vet svaret? Som enten gjør dette selv eller vet hvordan slike mennesker (ikke) tenker?

Anonymous poster hash: 86f4b...eb7
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når det gjelder rulletrappa så tenker jeg at folk ikke gidder å bry seg. Folk som vil forbi kan jo bare si fra, så flytter man seg. Når det gjelder toget så er det ikke bare de "uerfarne", men også alle andre. I alle fall slik jeg opplever det. Tenker grunnen til at folk setter seg ytterst er fordi de ikke vil sitte sammen med andre, og prøver å heve terskelen for at folk skal sette seg med dem? 

Anonymous poster hash: 6d9a5...4be
Gjest Bergtekjen
Skrevet

Eg pleier å tenkje at grunnen er at dei ikkje tenkjer seg om, sjølv om eg ikkje vet om det er sant. Eg har au tenkt det kan vere meir legitime grunner som f. eks. sosial angst eller liknande. Dette kan vere feil, sida eg sjølv ikkje har hatt sosial angst og ikkje kan så mykje om det.

AnonymBruker
Skrevet

Eg pleier å tenkje at grunnen er at dei ikkje tenkjer seg om, sjølv om eg ikkje vet om det er sant. Eg har au tenkt det kan vere meir legitime grunner som f. eks. sosial angst eller liknande. Dette kan vere feil, sida eg sjølv ikkje har hatt sosial angst og ikkje kan så mykje om det.

Mange setter seg alltid ytterst for å komme raskere ut av toget. Noen setter seg ved siden av andre selv om det er et helt ledig sete i en annen vogn, bare fordi de ikke gidder å lete gjennom hele toget. Noen er bare uomtenksomme.

Menn bør imidlertid alltid unngå å sette seg ved siden av en kvinne (med mindre de er i følge) da dette ofte vil medføre frykt for overgrep/ ubehagelig tilnærming fra en mannsgris. Av samme grunn bør menn unngå å sitte vis à vis en kvinne når setene er vendt mot hverandre. På tog med plassbilletter har de ikke klart å implementere kjønnsvis plassering slik at ubehageligheter oppstår. Når de klarer det på flyene, burde dette la seg gjøre også på togene.

Anonymous poster hash: 12ea6...218

Skrevet

Mange setter seg alltid ytterst for å komme raskere ut av toget. Noen setter seg ved siden av andre selv om det er et helt ledig sete i en annen vogn, bare fordi de ikke gidder å lete gjennom hele toget. Noen er bare uomtenksomme.Menn bør imidlertid alltid unngå å sette seg ved siden av en kvinne (med mindre de er i følge) da dette ofte vil medføre frykt for overgrep/ ubehagelig tilnærming fra en mannsgris. Av samme grunn bør menn unngå å sitte vis à vis en kvinne når setene er vendt mot hverandre. På tog med plassbilletter har de ikke klart å implementere kjønnsvis plassering slik at ubehageligheter oppstår. Når de klarer det på flyene, burde dette la seg gjøre også på togene. Anonymous poster hash: 12ea6...218

??

Jeg hadde aldri tenkt denne tanken engang, hvis en mann hadd satt seg ved siden av meg.

• Liker 1
Skrevet

Sikkert for å ha det ytterste setet pg heller slippe folk inn til de kjipere trange plassene

• Liker 1
Gjest Daenerys
Skrevet

Tråden er ryddet for krenkende utsagn.

Daenerys, mod.

AnonymBruker
Skrevet

Er du seriøs? 

Det er galt å kapre en hel treseter for seg selv, selv om det er nok av ledige plasser på toget, men det er IKKE greit å sette seg ved siden av noen når det er nok av ledige plasser på toget? Det sistnevnte er helt bak mål. 

Skjerp deg. Det er greit å sette seg hvor som helst på toget (av ledige plasser) så lenge man gjør det mulig for andre å sette seg på de andre ledige plassene rundt, eksempelvis reiser seg når man sitter ytterst slik at de som går på toget kan sette seg inn.

Anonymous poster hash: f7b85...151

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...