Suzy Skrevet 2. september 2004 #1 Skrevet 2. september 2004 Kollegaen min kom innom meg og viste meg følgende - hun fasttelefon hos Telenor. Hun har hatt ISDN basis abonnement, men før forrige regningsperiode (kvartal) så gikk hun over til ADSL. De innstallerte selv for å spare penger og hun forventet dermed at ISDN-abonnemente opphørte. Dengang ei - nå betaler hun for begge deler!! Hun ringer Telenor og får besked om at hun kan få spart 100 kr i månenden på ISDN-ab, men da må en montør fra telenor justere ISDN-boksen hennes og det koster henne kr 1000,- Ærlig talt.. kan dette være rett? Må hun fortsatt ha ISDN når hun har bredbånd???
Polly Ester Skrevet 2. september 2004 #2 Skrevet 2. september 2004 Dette fikk moren min beskjed om også - de måtte betale for å ta bort ISDN da de installerte ADSL... det er helt horribelt. Eneste grunnen til at vi har ISDN og ADSL er pga den avgiften på nesten 1000 kr. Og det er utrolig at de kommer unna med det, for det gjør de jo...
Suzy Skrevet 2. september 2004 Forfatter #3 Skrevet 2. september 2004 Eneste grunnen til at vi har ISDN og ADSL er pga den avgiften på nesten 1000 kr. Og det er utrolig at de kommer unna med det, for det gjør de jo... Jeg reagerer også på at det ikke er ulovlig å kreve noe sånt... Ingen andre kan ta seg betalt for å kutte tjenester som ikke benyttes vel? :-?
Chiquita Skrevet 2. september 2004 #4 Skrevet 2. september 2004 Må huske på at det koster penger for Telenor å sende ut en montør for å gjøre dette også da... Ingen bedrifter/montører gjør jo dette gratis, og da er det en standard-pris samme om du skal koble deg på eller av... Og det er jo ikke umulig å benytte ISDN selv om en har ADSL... (To i husstanden kan jo benytte telefonen samtidig) Telenor vil jo selge.... Og den avgiften på 1000,- for å koble seg av ISDN blir jo spart inn igjen på 10 måneder... (Men så kommer prisen på ev ny telefon i tillegg da - for ISDN-telefoner går vanligvis ikke på vanlige analoge-linjer)
Gjest Gjesta Skrevet 2. september 2004 #5 Skrevet 2. september 2004 Det er jo ingen selfølge at de kutter ISDN. ISDN og analog er jo 2 forskjellige produkter. Og da må man jo si opp tjenesten om man ikke har behov for den mer. Telenor betaler ganske mye til Bravida og andre operatører for at de skal koble linjen ner. Ellers har Chiquita de andre poengene
Suzy Skrevet 2. september 2004 Forfatter #6 Skrevet 2. september 2004 Jeg skjønner flere av disse argumentene, men når man (som min kollega) blir ringt opp av en selger som sier at ADSL er sååå mye bedre enn ISDN så bytt til det - det koster bare XXX antall kroner Det stemmer jo ikke da - de gir jo inntrykk av at du skifter det ene ut med det andre!?
Rapitap Skrevet 2. september 2004 #7 Skrevet 2. september 2004 *ja Telenor er ganske så kvalmende og transperent*
Chiquita Skrevet 2. september 2004 #8 Skrevet 2. september 2004 ord mot ord... Kanskje din kollega husker feil av hva som ble sagt. Er ikke sikkert ordet bytt ble brukt fra selgeren, men din kollega kan ha oppfattet det på den måten... Uansett, jeg skal ikke spekulere noe rundt dette. Prisene er slik, og det er ikke noe vi kan gjøre noe med
Suzy Skrevet 2. september 2004 Forfatter #9 Skrevet 2. september 2004 ord mot ord... Kanskje din kollega husker feil av hva som ble sagt. Er ikke sikkert ordet bytt ble brukt fra selgeren, men din kollega kan ha oppfattet det på den måten... Uansett, jeg skal ikke spekulere noe rundt dette. Prisene er slik, og det er ikke noe vi kan gjøre noe med Såklart... men det er ikke første gang jeg hører om dette og det er på sitt beste uklar markedsføring om ikke direkte villedende. Klart vi kan gjøre noe med det! Vi kan jo forlange å bli bedre opplyst om tjenestene vi kjøper og hva det innebærer for oss...
Chiquita Skrevet 2. september 2004 #10 Skrevet 2. september 2004 Klart vi kan gjøre noe med det! Vi kan jo forlange å bli bedre opplyst om tjenestene vi kjøper og hva det innebærer for oss... Jepp, vi kan forlange dette, men da må vi også huske på å spørre om dette når vi blir oppringt da - og ikke "klage" i ettertid... (Og så må vi huske å lese kontrakten nøye)
Suzy Skrevet 2. september 2004 Forfatter #11 Skrevet 2. september 2004 Jepp, vi kan forlange dette, men da må vi også huske på å spørre om dette når vi blir oppringt da - og ikke "klage" i ettertid... (Og så må vi huske å lese kontrakten nøye) Såklart - man må ta ansvar selv også
Delfia Skrevet 2. september 2004 #12 Skrevet 2. september 2004 Det er en ganske vanlig missforståelse at folk tror ISDN er internettilkoblingen.Det stemmer jo ikke. ISDN er et digitalt abonement som gir kunden mulighet til å ha to linjer inn. Det er jo ikke Telenor sitt ansvar hva kunden ønsker å bruke disse linjene til.Noen bruker to telefoner ,noen har fax og noen har dataen koblet til den ene linja. ADSL er en ren datalinje. Dersom selgeren klart sa at det var bedre å bytte ut ISDN med ADSL så må vedkommende ha forklart at kunden da blir uten telefon. Eller går over til analog og betaler for det. 1000,- spares fort inn dersom man er en del på nett.(Er jo ganske dyrt å ha ISDN i forhold til analog +ADSL dersom man bruker nette mye) Mener din kolega at h*n er lurt så kan h*n jo benytte seg av angrefristloven.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå