Gå til innhold

Røykeres dummeste unnskyldninger - Fortell!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hørt flere dumme unnskyldninger fra røykere, blant annet at ingen tar skade av at de røyker. Og at loven ikke gjelder for dem.

Hva er den dummeste unnskyldningen du har hørt?

Anonymous poster hash: 65628...2ff

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

At de blir rolige av å røyke. Når effekten egentlig er motsatt.

Når jeg er skikkelig stresset og ingen andre er hjemme, roper jeg ut stresset :P Meditering fungerer også. Og søvn. 

Anonymous poster hash: 7ea76...1c4
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ble en smule provosert når jeg og noen venninner løp inn i et busskur for å vente på bussen når det var regnvær. Inni busskuret stod en dame og røyket og lite hjalp det at det var masse vind ute og røyken blåste oss midt i fjeset. Vi spurte om hun kunne stumpe røyken fordi det var en del minutter til bussen kom, men det ville hun altså ikke. Hun var der først. 

Anonymous poster hash: 22eba...ee1
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Den dummeste (men også riktigste) unnskyldningen er det jeg selv som står for.

Røyk er medisin for min sykdom.  Dette er et udiskuterbart faktum.

Det er dessverre også slik at røyk kan være en utløsende årsak for denne sykdommen, og kanskje jeg ikke hadde fått sykommen om jeg ikke hadde vært røyker i utgangspunktet, men når jeg først har fått sykdommen er røyken til stor hjelp.

(Jeg er røykfri når sykdommen er hvilende, men røyker når den er aktiv)

Anonymous poster hash: 8f877...a2b
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Den dummeste (men også riktigste) unnskyldningen er det jeg selv som står for.

Røyk er medisin for min sykdom. Dette er et udiskuterbart faktum.

Det er dessverre også slik at røyk kan være en utløsende årsak for denne sykdommen, og kanskje jeg ikke hadde fått sykommen om jeg ikke hadde vært røyker i utgangspunktet, men når jeg først har fått sykdommen er røyken til stor hjelp.

(Jeg er røykfri når sykdommen er hvilende, men røyker når den er aktiv)

Ok, men lar du røyken gå ut over andre ved å røyke på steder det ikke skal røykes og forventer du at ikkerøykere skal akseptere at du bryter utleiers regel i leiekontrakt om at det ikke skal røkes i leilighet og fellesarealer?

• Liker 4
Skrevet

Da min venninne fortsatte å røyke etter ungdomsskolen, med unnskyldningen "Du forstår sikkert ikke dette, men det er lettere å bli kjent med folk om man møtes når man røyker i friminuttene".

Rart at vi ikke-røykere klarer å treffe folk og få oss nettverk overhodet.  :fnise:

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Ok, men lar du røyken gå ut over andre ved å røyke på steder det ikke skal røykes og forventer du at ikkerøykere skal akseptere at du bryter utleiers regel i leiekontrakt om at det ikke skal røkes i leilighet og fellesarealer?

Selvfølgelig ikke, men jeg forsto startinnlegget slik at du ønsket eksempler på røykernes dumme unnskyldninger for å røyke, og jeg trodde jeg svarte på spørsmålet da jeg delte min dumme unnskyldning.

Beklager hvis jeg misforsto deg.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Ble en smule provosert når jeg og noen venninner løp inn i et busskur for å vente på bussen når det var regnvær. Inni busskuret stod en dame og røyket og lite hjalp det at det var masse vind ute og røyken blåste oss midt i fjeset. Vi spurte om hun kunne stumpe røyken fordi det var en del minutter til bussen kom, men det ville hun altså ikke. Hun var der først.

Anonymous poster hash: 22eba...ee1

Du kunne slått i bordet med loven. Ikke så lenge siden det ble forbudt å røyke i busskur osv :)

Anonymous poster hash: 3574c...577

• Liker 3
Gjest Hofmann
Skrevet (endret)

Jeg har hørt flere dumme unnskyldninger fra røykere, blant annet at ingen tar skade av at de røyker. Og at loven ikke gjelder for dem.

Hva er den dummeste unnskyldningen du har hørt?

Kva med: "Mitt liv er strengt tatt ikkje din business", "hald kjeft" og "pass dine eigne sakar"?

Endret av Veslefrikk
  • Liker 2
Skrevet

"Jeg er ikke avhengig. Jeg kan slutte når jeg vil"

• Liker 16
Gjest Angry Man
Skrevet

Kva med: "Mitt liv er strengt tatt ikkje din business", "hald kjeft" og "pass dine eigne sakar"?

Så lenge du ikke kommer i nærheten av meg med den patetiske røyken din så er alt vel og bra, men nå er det nå slik at røykere alltid må forpeste for andre, være seg familie eller fremmede.

Skrevet

Mor som røyker innendørs forran unger med astma og synes det er greit og begrunner det med at det er hennes hus. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

"Legen har sagt det er bedre for fosteret at jeg røyker litt i svangerskapet enn at jeg slutter siden fosteret reagerer negativt på at jeg blir stresset".

Bullshit!! Ingen lege med respekt for seg selv vil anbefale gravide kvinner til å ikke stumpe røyken. Fosteret tar ikke skade av at mor stresser/har uro i kroppen pga de første dagene med abstinenser. Mor og foster har alt å vinne på at mor slutter å røyke/snuse.

Røykende mødre skulle vært sendt inn bekymringsmelding til barnevernet på! Omsorgsvikt i mors liv. 

Anonymous poster hash: 6a73c...379
  • Liker 20
Gjest Hofmann
Skrevet

Så lenge du ikke kommer i nærheten av meg med den patetiske røyken din så er alt vel og bra, men nå er det nå slik at røykere alltid må forpeste for andre, være seg familie eller fremmede.

Må dei det? Eg trur ikkje det er så vanleg som du skal ha det til. Kan det vere noko med din eigen personlegdom som gjer at folk går ut av sin veg for å plage akkurat deg? Kanskje du er ein uvanleg irriterandre person, eller noko?

• Liker 5
Skrevet

Mor som røyker innendørs forran unger med astma og synes det er greit og begrunner det med at det er hennes hus. 

Aaaaaaargh. DET ER IKKE HENNES LUNGER! Shit ass, jeg blir så forbanna av de unnskyldningene. Passiv røyking er så usunt.

Takk, kveldens utbrudd.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Må dei det? Eg trur ikkje det er så vanleg som du skal ha det til. Kan det vere noko med din eigen personlegdom som gjer at folk går ut av sin veg for å plage akkurat deg? Kanskje du er ein uvanleg irriterandre person, eller noko?

Nå er ikke jeg den personen du siterte, men ja, dette er svært vanlig for røykere. Det finnes selvsagt mange røykere som tar hensyn, men jeg vil si at de aller fleste ikke gjør det. 

Anonymous poster hash: 91e13...a05

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke hørt et eneste godt argument for å røyke. Nå er ikke jeg en person som kritiserer andres livsvalg direkte, så jeg har ikke hørt særlig mange unnskyldninger. Her inne på KG derimot har jeg hørt mange, særlig i røyking i svangerskap-tråden. 

Den fremste unnskyldningen jeg har hørt er at det kun skader røykeren selv. Dette er ikke sant. Det skader dine medmennesker og også fosteret i magen din dersom du røyker under svangerskapet. Nå viser jeg respekt og toleranse for de aller fleste mennesker, også røykere selv om jeg i utgangspunktet er imot røyking, men kvinner som røyker i svangerskapet har jeg ingen respekt for i det hele tatt. Jeg synes heller ikke noe om å røyke i bil, i hus eller oppå andre mennesker. 

Jeg har forståelse for at eldre mennesker røyker og har røyket i en lang stund da synet på røyking var helt motsatt bare for noen tiår tilbake, men at man begynner å røyke i dag i 2015 har jeg ingen forståelse for. Opplys meg gjerne de som kan. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg trenger ikke å unskylde meg for at jeg røyker! Jeg røyker fordi jeg liker det, og har ikke lyst å slutte! Jeg elsker røyk, og trives som røyker. Skammer meg ikke for at jeg røyker, det er mitt valg! Har andre problemer med det, så er det dems problem!

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger ikke å unskylde meg for at jeg røyker! Jeg røyker fordi jeg liker det, og har ikke lyst å slutte! Jeg elsker røyk, og trives som røyker. Skammer meg ikke for at jeg røyker, det er mitt valg! Har andre problemer med det, så er det dems problem!

Godt eksempel på en av røykernes dumme unnskyldninger. 

• Liker 13
Skrevet

Det er ikke en unnskyldning! Det er fakta!

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...