Gå til innhold

Trenger et par råd ang foundation, maskara og koster :D

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger en supergod foundation, som ser så naturlig ut som man kan få det.

Jeg har nokså lange vipper, men mangler volumet, jeg bruker Loreal sin "Volume Million Lashes, exess", og er greit fornøyd med den, Men begynner å mislike børsten. Så trenger en god maskara som gir volume.

Og når det kommer til koster og børster, er det noen gode og ikke så altfor dyre der ute?

Har 12 stk fra make-up mekka, og føler de er ganske ok, men ønsker noen flere til countouring og slikt.

Er det farlig å vaske kostene med klorhexidin? Noen som vet?

Klorhexidin
Klorhexidin

Anonymous poster hash: 7b82e...d52
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har nokså lange vipper, men mangler volumet, jeg bruker Loreal sin "Volume Million Lashes, exess", og er greit fornøyd med den, Men begynner å mislike børsten. Så trenger en god maskara som gir volume.

Og når det kommer til koster og børster, er det noen gode og ikke så altfor dyre der ute?

Har 12 stk fra make-up mekka, og føler de er ganske ok, men ønsker noen flere til countouring og slikt.

Klorhexidin
Klorhexidin

Disse kostene er KJEMPEGODE :) Og billige! I Norge får en jo en sminkekost til samme pris...:roll:

http://www.ebay.com/itm/191287850298?_trksid=p2060353.m1438.l2649&var=490404269543&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med Max Factor 2000 Calorie Mascara.

Skrevet (endret)

Klorhexidin
Klorhexidin

Når det gjelder foundation, ville jeg enten kikket på en BB-/CC-krem, eller prøvd meg på MACs Face and Body Foundation. Førstnevnte er mer som en farget dagkrem, og har da naturlig en mindre dekkevne. Flere merker har produsert egne slike, både billigere og dyrere produsenter. MACs Face and Body er en veldig tyntflytende og fuktighetsgivende foundation som kan lagvis jobbes inn i huden for å bygge opp en større dekkevne. Dette er en av mine absolutte favoritter. Den kan få deg til å se ut som en diskokule, så den må settes med et pudder etterpå.

Når det gjelder mascara, så kan jeg anbefale Maybelline sine som billigmascara. Jeg liker best den i lilla tube, jeg husker ikke hva den heter. Ellers er også Lancome Hypnose Star helt fantastisk. Anbefaler å bruke vippetang hvis du ikke allerede gjør det. Det vil få vippene til å se mer voluminøse ut.

Koster - Real Techniques. Fås kjøpt på Lindex og HM, bl.a. Expert Face Brush er helt fantastisk til foundation, spesielt Face and Body (som jeg bruker den til hver eneste dag). Til BB-/CC-kremene ville jeg forsøkt å bruke fingrene først, ofte holder det.

Når det gjelder klorhexidin vil nok ikke dette være farlig, men det vil nok skade børstehårene på kostene dine. De tørker nok ut ved bruk av klorhexidin. Jeg kan ikke se for meg at klorhexidin fungerer så veldig godt til vasking av kostene heller. Det desinfiserer, men det vasker ikke kostene rene for produktrester. Jeg kan anbefale Dr. Bronner's Magic Soap (den flytende) til å vaske koster. Mine har aldri vært så rene eller så myke!

Endret av Cathj

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...