Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

IV er at du ikke får vurdering i faget, noe de setter om de ikke har godt nok grunnlag til å gi deg karakter.

Anonymous poster hash: 23ad1...4b6

Aha Okey. Hva hvis jeg har 1 på alle prøvene, er det bare 1 eller IV? Er det bedre å få 1 enn IV?

Skrevet

Du kan ta eksamen på nytt i september, men da må du si ifra på skolen at du vil det. Løpet er ikke kjørt selv om du stryker!

Lykke til! :blomst:

Hva med avgangsfaget i tysk da?

AnonymBruker
Skrevet

Aha Okey. Hva hvis jeg har 1 på alle prøvene, er det bare 1 eller IV? Er det bedre å få 1 enn IV?

Hvis du har fått 1 på alle prøvene, vil du mest sannsynlig få 1. Om du har vært mye borte, ikke vært med på prøver, innleveringer og slikt kan man få IV fordi man rett og slett ikke har noe grunnlag. Det er bedre å få 1 enn ingen vurdering, ja.

AnonymBruker
Skrevet

Det er bedre med 1 enn IV.

Hvis du får IV, så får du ikke gå opp i eksamen. Med 1 så får du det.

Hvis du har fått 1 på alle prøvene, vil du mest sannsynlig få 1. Om du har vært mye borte, ikke vært med på prøver, innleveringer og slikt kan man få IV fordi man rett og slett ikke har noe grunnlag. Det er bedre å få 1 enn ingen vurdering, ja.

MEN: For at man skal kunne gi IV eller 1 så må du først få ett varselbrev.

Anonymous poster hash: 5e95d...668

Skrevet

Det er bedre med 1 enn IV.

Hvis du får IV, så får du ikke gå opp i eksamen. Med 1 så får du det.

MEN: For at man skal kunne gi IV eller 1 så må du først få ett varselbrev.

Anonymous poster hash: 5e95d...668

Jeg har ikke fått noe som helst varselbrev? Står vel ingen steder om at jeg har krav på det?

Skrevet

Så det er umulig å få IV om jeg har vært tilstede på alle prøvene og har lite fravær?

AnonymBruker
Skrevet

Så det er umulig å få IV om jeg har vært tilstede på alle prøvene og har lite fravær?

Ja. Herregud. 

Som alle andre her skriver står IV for ikke vurdert. IV får du dersom de ikke har nok grunnlag for å gi deg karakter. Dersom du har vært på alle vurderingene i det gitte faget har de selvsagt nok grunnlag for å gi deg karakter. Med andre ord får du da ikke IV. 

Om du har fått 1 på alle prøvene dine, får du selvsagt 1 i standpunkt. Dette kvalifiserer til stryk og du har med andre ord ikke bestått faget. 

Anonymous poster hash: bc07d...18f

AnonymBruker
Skrevet

Hva er forskjell på IV og Stryk a? Er IV karakteren 1?

IV er Ikke Vurdert. Det får du hvis lærer ikke har grunnlag for å sette karakter. Stryk er karakter 1, og det er en karakter, så da kan du ta eksamen i faget hvis du kommer opp i det. 

Anonymous poster hash: c2c58...831

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har hatt prøver og fått 1 og du vet du får det som standpunkt, er det bedre enn IV ja. Men 1 er fortsatt stryk, så du må fortsatt ta eksamen i faget for å få generell studiekomp

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke har fått varsel (et brev) i posten, får du karakteren 1 og ikke IV. Men hvorfor snakker du ikke med lærere og rådgiver?

Skrevet

Hvorfor er det alvorlig å stryke i et avsluttende fag? Er det ikke bare å ta privatisteksamen i det faget til jeg har fått bestått i det?

Altså, uansett hva du stryker i så får det jo alvorlige konsekvenser for fremtiden din... 

Ja, du kan ta det opp som privatist, men da er det lurt å gjøre det i løpet av vg3 slik at du får den karakteren på ditt primære vitnemål :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har hatt prøver og fått 1 og du vet du får det som standpunkt, er det bedre enn IV ja. Men 1 er fortsatt stryk, så du må fortsatt ta eksamen i faget for å få generell studiekomp

Når det kommer til konsekvenser er det ikke noen praktisk forskjell på å få stryk eller IV, annet enn at man med stryk kan gå opp til eksamen (dersom man blir trukket ut i det) og kan bestå faget dersom man består eksamen. Ellers er begge ikke-bestått og må gå opp til eksamen ved en senere anledning for å få faget bestått. 

Anonymous poster hash: bc07d...18f

Skrevet

Det er vel ikke sånn at en får brev i posten når man stryker på eksamen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...