Gå til innhold

Ingen trening på to uker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. :)

Jeg har ikke trent på en uke nå, og det kommer nok til å bli (minst) en uke til neste gang også.. Grunnen er noe som har skjedd i familien, en del jobb, og også to hjemmeeksamener. Prøver å holde kostholdet sånn nogelunde, men har blitt noen dager med ganske lite mat, og andre med litt for mye. Men jevnt over har jeg ligget på rundt 1700 kcl daglig. Har prøvd å ta litt pushups, knebøy med egen kroppsvekt etc hjemme.

Har ikke trent særlig lenge, begynte i slutten av mars. Og først for et par uker siden begynte jeg å se litt resultater. Hvor lenge kan man gå uten trening før man mister styrken/muskelmasse? :)

Målet mitt er for så vidt å gå ned i fettprosent, og øke i muskelmasse..

Anonymous poster hash: e6ef2...185
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man mister vel styrke og muskelmasse ganske raskt, men den forsvinner jo ikke helt på en gang, bare minker litt. Hvis det er styrke du trener er det uansett bra å innimellom ha 1-2 uker pause fordi kroppen da får "nullstilt" seg litt, og du kan oppleve bedre progresjon etterpå. Så det kan hende du ikke løfter like tungt som før pausen, men at du kan oppleve bedre progresjon. Ofte anbefales en pause på 1-2 uker om man har stagnert fullstendig. 

Hva som skjer med deg er ikke godt å si, men kort oppsummert tror jeg ikke du trenger å bekymre deg for noe som helst. Det tar ikke lange tiden før du er "back in business".

Skrevet

Der jeg trener, påstår de at formen begynner å falle allerede etter 2 ukers treningsfri. Jeg har nettopp hatt treningsfri i 2 uker  og min vo2max har falt med 1, men jeg vet ikke med styrketrening :).

Skrevet

Formen faller litt, men man kommer mye raskere tilbake! Toppidrettsutøvere gjør dette med vilje etter de største konkurransene for at kroppen skal få hentet seg inn igjen. Det er overhodet ikke "farlig" og kan faktisk gi deg bedre form over tid. Det eneste problemet er egentlig det at du nå ikke har som vane å trene lenger. Bare pass på å komme inn i det igjen når du først begynner så skal det gå helt fint  :Nikke:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...