AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #1 Skrevet 10. juni 2015 Jeg har ikke fast jobb og hadde et vikariat når jeg ble syk i januar, er ennå syk men på bedringens vei. Fikk en diagnose i mai og medisin. Så er sykemeldt og vikariatet har gått ut. Er registrert arbeidssøker men det har jeg vært i 3 år eller noe sånt, har knapt hørt noe fra nav de 3 årene. Og i dag fikk jeg brev fra nav om at de ber meg søke på noen stillinger. Altså er ikke et krav, har ikke dagpenger som jeg kan miste. Men kan de be meg søke på jobber som sykemeldt? Jo jeg kan klare det nå, men for en mnd siden så var jeg sengeliggende og lå nesten hele dagen i et mørkt rom og måtte mote meg opp i timesvis bare for å gå på do. Hvem klarer å søke jobb da? Nav vet ikke at jeg var sengeliggende og ikke er sengeliggende lenger. Jeg er ikke dødelig fornærmet og kan sikkert søke på stillingene, skal se nærmere på de. Bare lurer på om nav kan be sykemeldte om å være aktiv arbeidssøker? Kanskje saksbehandler så feil og trodde at jeg ikke er sykemeldt lenger. Og hvis jeg søker men ennå er sykemeldt, hva sier man på intervjuet? Må jo være ærlig men hvordan legge det frem så de ikke tenker "hun der vil vi ikke ha pga sykdom"?Anonymous poster hash: d2dbd...d01
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #2 Skrevet 10. juni 2015 Ser at jeg postet feil, denne skulle i det jobbforumet. JajaAnonymous poster hash: d2dbd...d01
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #3 Skrevet 10. juni 2015 Det kommer an på. Du er sykemeldt fra jobben din, men er du sykemeldt til NAV? Jeg måtte i alle fall sykemeldes som arbeidssøker (til NAV) da jeg sluttet i jobben jeg var sykemeldt fra. Jeg var sykemeldt fra jobben, ikke som arbeidssøker. Snakk med legen din, eller med ditt lokale NAV-kontor, de kan best gi deg det svaret som er riktig for ditt tilfelle. Anonymous poster hash: cbdd8...af6
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #4 Skrevet 10. juni 2015 Jeg ville bedt om et møte for å kartlegge hva som skjer og har skjedd og veien videre. Det er helt naturlig at NAV begynner å forvente litt aktivitet etter 3 år. Anonymous poster hash: c75ba...48e 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #5 Skrevet 10. juni 2015 Det kommer an på. Du er sykemeldt fra jobben din, men er du sykemeldt til NAV? Jeg måtte i alle fall sykemeldes som arbeidssøker (til NAV) da jeg sluttet i jobben jeg var sykemeldt fra. Jeg var sykemeldt fra jobben, ikke som arbeidssøker. Snakk med legen din, eller med ditt lokale NAV-kontor, de kan best gi deg det svaret som er riktig for ditt tilfelle.Anonymous poster hash: cbdd8...af6 Er sykemeldt til nav, har ikke en arbeidsgover, får sykepenger. Jeg må ikke søke er ingen krav, og den ene stillingen hadde jeg faktisk tenkt å søke på uansett. Så trenger ikke ringe nav, takk for tips Anonymous poster hash: d2dbd...d01
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #6 Skrevet 10. juni 2015 Jeg ville bedt om et møte for å kartlegge hva som skjer og har skjedd og veien videre. Det er helt naturlig at NAV begynner å forvente litt aktivitet etter 3 år.Anonymous poster hash: c75ba...48e Jeg gjorde det for ca 2 uker siden men ble avvist av nav, de sa at jeg må bli friskmeldt først. Jeg har ikke vært arbeidsledig disse 3 årene, har hatt noen vikariater, så jeg har forsørget meg selv. Har ikke "misbrukt skattepengene dine" om du tror det. Frem til jeg fikk en kronisk sykdom og fikk innvilget sykepenger. Har søkt sikkert 200 stillinger i løpet av disse 3 årene. Jeg har snakket med div butikksjefer og alle avviser meg fordi jeg er høyt utdannet. Ja jeg er høyt utdannet men kan gjerne jobbe i butikk, men ingen vil ha meg til det. Jobber for min utdannelse er det alltid minst 50 søkere om, og når jeg blir innkallet på intervju så blir jeg alltid innstilt som nr 2 til å få jobben. Og nr 1 har alltid takket ja. Satser på å bli nr 1 neste gang. Så manglende aktivitet? Tenk deg om før du dømmer neste gang. Anonymous poster hash: d2dbd...d01 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #7 Skrevet 10. juni 2015 Jeg gjorde det for ca 2 uker siden men ble avvist av nav, de sa at jeg må bli friskmeldt først. Jeg har ikke vært arbeidsledig disse 3 årene, har hatt noen vikariater, så jeg har forsørget meg selv. Har ikke "misbrukt skattepengene dine" om du tror det. Frem til jeg fikk en kronisk sykdom og fikk innvilget sykepenger. Har søkt sikkert 200 stillinger i løpet av disse 3 årene. Jeg har snakket med div butikksjefer og alle avviser meg fordi jeg er høyt utdannet. Ja jeg er høyt utdannet men kan gjerne jobbe i butikk, men ingen vil ha meg til det. Jobber for min utdannelse er det alltid minst 50 søkere om, og når jeg blir innkallet på intervju så blir jeg alltid innstilt som nr 2 til å få jobben. Og nr 1 har alltid takket ja. Satser på å bli nr 1 neste gang. Så manglende aktivitet? Tenk deg om før du dømmer neste gang.Anonymous poster hash: d2dbd...d01 Nå tror jeg du misforstår. Ingen grunn til å få ut piggene sånn umiddelbart. Jeg vet ikke hva du mener med sykepenger, men gikk ut i fra at det er AAP? Mulig jeg tar feil. Nav forventer en viss aktivietet - og det er blant annet å gjøre noe for å bedre egen situasjon, være seg å gå til lege for behandling eller søke jobber eller hva det skal være. Det er helt naturlig at NAV etterspør noen form for aktivitet når det nærmer seg slutten på AAP perioden som normalt er 4 år (med mulighet til å utvide). Synes det bare blir trist når du leser alt i værste mening og tror at noen dømmer deg på grunnlag av et så kort (men sant) svar. Senk skuldrene litt. Du behøver ikke forsvare at du er syk. Anonymous poster hash: c75ba...48e
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #8 Skrevet 11. juni 2015 Nå tror jeg du misforstår. Ingen grunn til å få ut piggene sånn umiddelbart. Jeg vet ikke hva du mener med sykepenger, men gikk ut i fra at det er AAP? Mulig jeg tar feil.Nav forventer en viss aktivietet - og det er blant annet å gjøre noe for å bedre egen situasjon, være seg å gå til lege for behandling eller søke jobber eller hva det skal være. Det er helt naturlig at NAV etterspør noen form for aktivitet når det nærmer seg slutten på AAP perioden som normalt er 4 år (med mulighet til å utvide).Synes det bare blir trist når du leser alt i værste mening og tror at noen dømmer deg på grunnlag av et så kort (men sant) svar. Senk skuldrene litt. Du behøver ikke forsvare at du er syk. Anonymous poster hash: c75ba...48e Beklager jeg misforstod, har tidligere spurt spm om nav her og bare fått slengt masse dritt mot meg. Så vurderte lenge om jeg skulle poste el ikke. Oppfattet det som at du mente at jeg var lat siden jeg ikke har fått fast jobb på 3 år. Jeg er sykemeldt og har vært det i noen mnd, har ikke aap. Har egentlig ingenting med nav å gjøre bortsett fra at jeg får sykepenger, som alle andre som kun får sykepenger. Hadde selvfølgelig vært noe annet om jeg fikk aap. Jeg snakket med nav for et par uker siden fordi jeg bare lurte på hvilken hjelp (som rådgivning om jobbsøking el noe sånt) jeg kan få om jeg må søke dagpenger når jeg er friskmeldt, fikk beskjed om å ta kontakt når jeg er friskmeldt så ingen svar på det jeg lurte på. Har ikke hatt noen møter med nav og arbeidsgiver fordi jeg har ingen arbeidsgiver og legen mente at jeg måtte være 100% sykemeldt en stund til. Økte medisinen i dag pga tilbakefall. Er så lei av situasjonen min. Men skal i sette meg ned med pcen og skrive noen jobbsøknader. Selv om jeg egentlig ikke skal det som sykemeldt, som jeg har oppfattet det. Men syns det er rart at nav sende meg brev om å søke jobb, er bare det jeg lurte på her inne Og hva si på et jobbintervju om jeg ikke er frisk når det skjer?Anonymous poster hash: d2dbd...d01
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå