Gå til innhold

Tips til tvillingvogn? Ikke Viking eller Donkey

Munchlax

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg trenger tips til ny tvillingvogn til guttene på 5 mnd.
Vi har allerede en Emmaljunga Double Viking og en Bugaboo Donkey, men Vikingen tar hele bagasjerommet og vi kommer oss ikke inn leilighetsdøren med den. Vikingen skal derfor selges. Beholder Donkeyen da vi bruker den som sovevogn på terrassen.

Jeg har sett litt på Mountain Buggy Duo og Duet. Noen som har erfaring med en av dem? Vi trenger både bag og sittedel, da guttene er premature og underutviklet. Kan se ut som de blir i baggen til midten av sommeren - minst.

Mine krav til vogn:
- MAX bredde oppslått 78 cm  

- Må ha både sittedel og bag

- Gjerne så smal som mulig og minst mulig kapring av plassen i bagasjerommet

- Stor og god kalesje er et pluss, men ikke must
- Fint med god oppbevaringsplass under vognen
- Mulighet for bilseteadapter er et pluss

Hvis noen av dere har erfaring med en annen type vogn enn MB, så skrik ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Solstråla88

Babjogger city mini double ville jeg sett på. Vi har kjøpt elite fordi kalesjen er så god. Kjopbarnvogn skriver at målene sammenlagt er 75x32x79 og når den ikke er slått sammen 77x110x112

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfro bruker dere Donkyeen som sovevogn? Hadde det ikke vært bedre å bruke den til vanlig og kjøpe en rimelig vogn til sovevogn?

Jeg elsket forøvrig vår MB Duo! Utrolig god bruksvogn med god plass i kurven under og ellers lett å komme til overalt, bare 74 cm bred. I tillegg er setene gode og romslige så vogna kunne brukes lenge, kalesjen er god med nedfellbar solskjerm. Jeg har ikke erfaring med MB duet, men den ser mye mindre ut og jeg tviler på den har god plass i setene som Duoen. Jeg hadde forøvrig dobbelbag til Duoen og den var genial! Romslig og grei.

Anonymous poster hash: 138dc...1e5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! :) 
Jeg har faktisk sett på både den og GT, men det plager meg litt at det ikke er noe fotbrett på den. 

Hvorfor finnes ikke den perfekte barnevognen? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfro bruker dere Donkyeen som sovevogn? Hadde det ikke vært bedre å bruke den til vanlig og kjøpe en rimelig vogn til sovevogn?

Jeg elsket forøvrig vår MB Duo! Utrolig god bruksvogn med god plass i kurven under og ellers lett å komme til overalt, bare 74 cm bred. I tillegg er setene gode og romslige så vogna kunne brukes lenge, kalesjen er god med nedfellbar solskjerm. Jeg har ikke erfaring med MB duet, men den ser mye mindre ut og jeg tviler på den har god plass i setene som Duoen. Jeg hadde forøvrig dobbelbag til Duoen og den var genial! Romslig og grei.

Anonymous poster hash: 138dc...1e5

Vi kjøpte Donkyen brukt, og det viste seg i ettertid at den er seks år gammel. Understellet har blitt ganske så skranglete, og er derfor ikke så god å kjøre lenger. Vi velger å bruke den minst mulig pga det. :) Når startet du å bruke sittedelen på vognen? 

Ja, Duet er veldig smal. Den er like smal som en MB Urban Jungle, så da må nesten setene bli litt smale.  :( 

Plager det deg at du ikke kan ha barna mot deg? Jeg er redd for at de skal overstimuleres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Takk for svar! :)

Jeg har faktisk sett på både den og GT, men det plager meg litt at det ikke er noe fotbrett på den.

Hvorfor finnes ikke den perfekte barnevognen? :ler:

Var gt jeg så på ja. Vet man kan bruke fotbrettene til easywalker på babyjogger vognene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var gt jeg så på ja. Vet man kan bruke fotbrettene til easywalker på babyjogger vognene.

Jepp, I know, men EW-brettene er utsolgt i både Norge og Sverige. Ååååh :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal kjøpe TFK twinner duo til våre tvillinger. Når den legges sammen 'brettes' den i tre, og tar derfor mindre plass i bagasjerommet.

Man får den både med bag og sittedel, eneste ulempen jeg ser er at sittedelen er vendt fra deg, altså ungen ser fremover (som sikkert er mer interessant for ungen).

Jeg tror den er 78cm bred, men det står sikkert mer om på nett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Jepp, I know, men EW-brettene er utsolgt i både Norge og Sverige. Ååååh :trist:

Ahh, det visste jeg ikke😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bugaboo Donkey kom på markedet i 2011, så seks år gammel kan den ikke være. Men skranglete kan den nok likevel ha blitt.

Anonymous poster hash: 315a2...c70
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugaboo Donkey kom på markedet i 2011, så seks år gammel kan den ikke være. Men skranglete kan den nok likevel ha blitt.

Anonymous poster hash: 315a2...c70

Ha ha, ops! Tenkte visst feil. 

Veldig vanskelig med 15-11, skjønner jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...