AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #1 Skrevet 10. juni 2015 Jeg er helt idiot når det kommer til sminke (ekstra komisk at jeg da skal sminke meg selv på den store dagen) Men hva er virkelig fyfy når det kommer til sminke på bryllupsdagen? Er det slik at alt med glitter/shimmer i gjør at man ser kokkelimonke ut? Eller var det noe med solfaktoren i sminken kanskje? Rekker det med; Foundation Blush Eyeliner Lipgloss eller lipstick? Hva er egentlig forskjellen på lipgloss og lipstick? Hva sitter lengst? Takk for all hjelp!Anonymous poster hash: e45d1...6f7
Gjest Olivia Benson Skrevet 10. juni 2015 #2 Skrevet 10. juni 2015 Jeg ville unngått veldig sterke farger. Jeg syns ikke bryllupsdagen er dagen for rød leppestift f.eks. Lipgloss er vel mer skinnende enn vanlig leppestift? Ville gått for leppestift hvert fall. Og så ville jeg anbefalt deg å prøve sminken før selve dagen og ta bilder. Jeg tror det er sminke med solfaktor som kan gjøre at du ser hvit ut på bilder. 1
Gjest frk_Molly Skrevet 10. juni 2015 #3 Skrevet 10. juni 2015 Noe jeg tenker som kan være fy-fy er veldig heavy øyesminke, typ mørkt sotete øyne. Jeg ville nok prøvd å holde det mest mulig naturlig, med duse farger. Lippgloss er mer skinnende enn leppestift. Leppestift varer som regel lenger enn lipgloss, så ville gått for det. For at den skal holde seg fin lengst mulig kan du bruke en lipliner (i samme farge som leppestiften) ytterst på leppene for å unngå at leppestiften "flyter" ut over. Husk at less is more. Øv deg før den store dagen, så du vet hvordan du vil ha det Blir nok kjempefint!
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #4 Skrevet 10. juni 2015 Jeg tenker at det eneste som er 'fy-fy' er å gå med noe du aldri ville gått med ellers. Bruk det som er naturlig for deg. Det er solfaktor som gjør at man ser hvit ut på bilder ja, men hvis du bruker masse highlighter kan det ha samme effekt. Prøv sminken før bryllupet og ta bilder med blits. Anonymous poster hash: 13e04...0d1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #5 Skrevet 10. juni 2015 Jeg ville gått innom et parfymeri og bedt om tips! Si at du ønsker en naturlig look som enkelt kan fikse selv. Anonymous poster hash: 29fa0...ccf
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #6 Skrevet 10. juni 2015 Gå innom en body shop butikk og spør om hjelp der Eller en Mac-butikk Anonymous poster hash: b1ec6...ead
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #7 Skrevet 10. juni 2015 Ingen maskara?Anonymous poster hash: e2fbc...65d 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #8 Skrevet 10. juni 2015 Kanskje du kunne brukt litt mascara? Ellers er jeg enig med de over, heavy foundation/røde lepper/sterkt sotede øyne er fy-fy Eller, kan jo være kledelig til noen på bryllupsdagwn, men de fleste er finest så naturlig som mulig Anonymous poster hash: b1ec6...ead
Blablaa Skrevet 10. juni 2015 #9 Skrevet 10. juni 2015 Smokey eyes fyfy!!! Syntes det blir fint med naturlige farger på øynen, utenom maskara og evt eyeliner da, slik som beige, lysbrun eller i litt duse rosa toner. Men gå innom en sminkebutikk å hør, mye du kan lære der
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #10 Skrevet 10. juni 2015 Litt farge er finest synes jeg,men bruk duse delikate nyanser som matcher din hudtone og øyenfarge. Om du vil bruke minsst mulig sminke kommer du langt med: -En foundation av god kvalitet (pass på å ikke velge en for mørk nyanse) -Mascara (vannfast -Kajal/eyeliner (pass på å duse ut streken så inntrykket ikke blir for hardt) -En rouge som bare gir en anelse blush i kinnene -En lipgloss eller lys rosa leppepomade eller leppestift (Jeg ville droppet leppestift i sterk farge) Den styggeste brudemakeupen jeg vet er de som har som mål å se nærmest usminket ut.Hva i all verden er vitsen med å sminke seg da?Mange bruder ser utrolig kjedelige ut desverre.Full krigsmaling er også no-go. Hvis du trenger flere tips ville jeg sjekket på youtube (finn noen med samme øyenfarge og hudtone som deg selv) eller oppsøkt et parfymeri. Anonymous poster hash: fa8a4...c6a
Gjest bruker83924 Skrevet 10. juni 2015 #11 Skrevet 10. juni 2015 (endret) Syntes Gilmakeup-bloggen kommer med mange gode tips til brudesminke. Du burde sjekke ut henne Endret 10. juni 2015 av ElizabethTaylor
pandabear Skrevet 10. juni 2015 #12 Skrevet 10. juni 2015 Det er jo noe sminke som reflekterer kameralys osv dårlig så man kan se hvit ut i fjeset. Dette kan jo være lurt å huske på
Cathj Skrevet 10. juni 2015 #13 Skrevet 10. juni 2015 (endret) Jeg er helt idiot når det kommer til sminke (ekstra komisk at jeg da skal sminke meg selv på den store dagen) Men hva er virkelig fyfy når det kommer til sminke på bryllupsdagen? Er det slik at alt med glitter/shimmer i gjør at man ser kokkelimonke ut? Eller var det noe med solfaktoren i sminken kanskje? Rekker det med; Foundation Blush Eyeliner Lipgloss eller lipstick? Hva er egentlig forskjellen på lipgloss og lipstick? Hva sitter lengst? Takk for all hjelp!Anonymous poster hash: e45d1...6f7 All sminke med lysreflekterende partikler i vil gjøre at du ser ut som en diskokule på bilder. Jeg ville snakket med de som jobber på et parfymeri (eller en hudpleiesalong/frisør med sminkeavdeling) angående produkter. Skulle jeg sminket meg til mitt eget bryllup, ville jeg gjort og brukt følgende: - En foundation som holder lenge og er naturlig. Enten Makeup Forever HD foundation eller MAC face and body. Foundation bør settes med pudder for at de skal vare lenger. Her må du passe på at du ikke har lysreflekterende partikler! - En god concealer som kan dekke eventuelle ujevnheter i huden, gjerne også en som kan fungere som en highlighter jeg kan legge under øynene og ellers andre steder solen ville truffet ansiktet. - En fin blush som passer til hudtonen og fargene mine. Jeg ville brukt en uten skimmer. - En øyenskyggebase, f.eks. MAC paint pot i Painterly, den ville jeg lagt over hele øyelokket og opp til øyenbrynet. - 5 øyenskygger, alle matte: en som er ca. lik min hudtone som legges over hele øyelokket, en lys sjokoladebrun (varm) som legges i globallinjen, en mørkere brun (kald) som legges ytterst i globalen (i den "ytre v-en"), en hvit som legges på øyenbrynsbenet (under øyenbrynet), og en sort som legges som en liner over øvre vippekant. Den kalde brunfargen kan du også bruke som contourfarge for å fremheve kinnbein, o.l. - En sort, vannfast kajal som legges på øvre våtkant - En hudfarget liner som legges på nedre våtkant - Smashbox Brow Tech To Go som øyenbrynsprodukt - En vannfast, sort maskara - En leppestift, den vil vare lenger enn en lipgloss. Jeg ville valgt en naturlig farge, kanskje lett rosa, så den legger seg som en "your lips but better"-farge på leppene Sum summarum: Jeg ville hatt fokus på øvre del av øynene, ved å gjøre øyenskygge naturlig og legge en liner som trekker blikket oppover. Ingen maskara på nedre vipper. Den hudfargede kajalen vil få øynene dine til å se større ut. Ellers fin og glødende hud, det hadde vært mitt fokus. Naturlig, ingen ville farger eller skimmer. Endret 10. juni 2015 av Cathj 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #14 Skrevet 11. juni 2015 Oi,tusen takk for mange tips! Skal selvfølgelig ha mascara, den glemte jeg helt bort fra listen min Angående å gå innom MAC for tips så vet jeg ikke om jeg tør, hehe. De er jo så utrolig sminket der at jeg er redd de bare gir meg "dramatiske" sminketips.. Noen som vet om Relax-kjeden i Trondheim (fjordgata) er gode på å gi sminketips? Vet de selger BareMinerals og er jo litt glade i deres produkter. Må få handlet inn litt snart og så øve litt tenker jeg Anonymous poster hash: e45d1...6f7
FruRaeder Skrevet 11. juni 2015 #15 Skrevet 11. juni 2015 Enig i at heavy makeup bør unngås, med mindre du er en rocka brud, med rocka kjole. Sterke leppefarger, kraftig eyeliner, og mørk øyenskygge er fy-fy!
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #16 Skrevet 11. juni 2015 Oi,tusen takk for mange tips! Skal selvfølgelig ha mascara, den glemte jeg helt bort fra listen min Angående å gå innom MAC for tips så vet jeg ikke om jeg tør, hehe. De er jo så utrolig sminket der at jeg er redd de bare gir meg "dramatiske" sminketips.. Noen som vet om Relax-kjeden i Trondheim (fjordgata) er gode på å gi sminketips? Vet de selger BareMinerals og er jo litt glade i deres produkter. Må få handlet inn litt snart og så øve litt tenker jeg Anonymous poster hash: e45d1...6f7 Jeg fikk og dårlige råd av de ansatte på MAC, men jeg kikket på litt tutorials på YouTube hvor de nevner hva de bruker, og gikk på MAC for å kjøpe de fargene. Jeg brukte noe skimmer på øynene, men var obs på å matte mer enn vanlig på huden mtp bilder. Du må faktisk sminke deg litt mer enn vanlig fordi det ser langt blassere/mindre ut på bilder. Jeg brukte vanlig "festsminke" i varme nudefarger, lipgloss med lipliner og blush(matt) i tillegg til primer/foundation/setting powder/lett farge på bryn. Hadde matt base på øynene, men skimmer på øyelokk(kun helt nederst) og highlight under brynene. Ble seende naturlig ut både på bilder og ellers.Anonymous poster hash: 4784a...cb0
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #17 Skrevet 11. juni 2015 Hvilke regler gjelder for eyeliner egentlig? Bør den være over eller under øyet? Jeg har ikke så store øyne pluss at jeg har litt hengende øyelokk men jeg er ikke intr. i å sminke dem større. Bare fremheve dem Anonymous poster hash: e45d1...6f7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå