AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #1 Skrevet 10. juni 2015 Ble litt paff i dag må jeg si. Hadde jobbet nattevakt og kom hjem til hybelen klokka 7 i morges. Våknet av at det banka på døra rundt nitiden. Orket ikke stå opp for å åpne, var for trøtt så Jeg tullet meg inn i dyna for å sove mer. Da hører jeg at døra blir låst opp og inn kommer husverten! Jeg skvatt som bare det og sa "hva faen?". Han trodde vel jeg ikke var hjemme, han sa bare beklager og låste seg ut igjen. Burde jeg ta det opp med han? Vet ikke hva han skulle her inne men uansett grunn har han vel ikke rett til å bare gå inn hit bare fordi jeg ikke åpner opp når han banker på? Eller? Anonymous poster hash: 981c0...c98
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #2 Skrevet 10. juni 2015 Det opplevde jeg også en gang. Det var en mann som skulle sjekke noe i sikringsskapet, så huseier låste seg inn siden jeg ikke åpnet (jeg lå og sov). Ble litt paff. Anonymous poster hash: cc89c...948
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #3 Skrevet 10. juni 2015 Han skal ikke inn nei. Anonymous poster hash: bede1...ab1 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #4 Skrevet 10. juni 2015 Det er ulovlig, og det samme har de gjort i min leilighet også. Nå har ikke huseier nøkkel til min leilighet lengre. Jeg har alle. Så huseier må banke på døra mi som alle andre. Flytter heldigvis om 1 uke jeg. Anonymous poster hash: 258f3...174 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #5 Skrevet 10. juni 2015 Nei huseier har ikke lov til det. Det er ikke nok at han banker på heller, det skal avtales på forhånd om han skal inn i leiligheten (f.eks. for noe relater til vedlikehold). Jeg ville sendt en mail og informert om dette og bedt om at det ikke skjer igjen. Anonymous poster hash: 09770...f90 2
Jeane Skrevet 10. juni 2015 #6 Skrevet 10. juni 2015 Dette er tydeligvis et punkt som veldig mange huseiere ikke har fått med seg at er ulovlig. Jeg synes det er skremmende. Hvis jeg noen gang skal leie, så skal jeg spørre om det er greit at jeg installerer en sikkerhetslenke siden jeg er husredd. Dessverre hjelper det ikke når man er ute og huseier tar seg inn i mellomtiden, men da slipper jeg i alle fall at huseier kommer inn mens jeg sover eller er i dusjen. 1
Fireflies Skrevet 10. juni 2015 #7 Skrevet 10. juni 2015 Herregud, hadde jeg leid og fått noen inn døra slik så hadde jeg absolutt latt dem få høre det. Det er ikke greit, og det er ikke lov. Ta det opp med han. Vurder å ta det videre. Han kan ha gått rett inn tidligere. 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #8 Skrevet 10. juni 2015 Tusen takk for gode svar. Jeg har tenkt mye i dag og frykter at han kan ha vært her tidligere Jeg skal ringe han i morgenAnonymous poster hash: 981c0...c98
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå