AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #1 Skrevet 10. juni 2015 Hvis man har muligheten økonomisk, burde man betale ut hele studielånet sitt så fort man er ferdig med å studere? Jeg kommer til å ha muligheten til dette, er vel ca. 500000 jeg har i lån totalt. Har fått forskudd på arv, ca. 1,5 mill. Resten av pengene skal gå til boligkjøp. Kunne selvfølgelig puttet hele beløpet inn i bolig, men det lønner seg vel å kvitte seg med studiegjelden også? Anonymous poster hash: 09f50...5dc
RompeRusk Skrevet 10. juni 2015 #2 Skrevet 10. juni 2015 Det lønner seg å ha studielån heller enn boliglån 4
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #3 Skrevet 10. juni 2015 Bruk studielånet til å kjøpe bolig. Studielån er det desidert beste lånet du kan ha. Både rente og betalingsbetingelser er mye bedre enn hva du får for huslån. Jeg trengte ikke studielån i det hele tatt, men tok likevel opp fullt lån nettopp fordi det var et så utrolig gunstig lån. Brukte hele sulamitten på bolig. Anonymous poster hash: 2544d...531 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #4 Skrevet 10. juni 2015 Bruk studielånet til å kjøpe bolig. Studielån er det desidert beste lånet du kan ha. Både rente og betalingsbetingelser er mye bedre enn hva du får for huslån. Jeg trengte ikke studielån i det hele tatt, men tok likevel opp fullt lån nettopp fordi det var et så utrolig gunstig lån. Brukte hele sulamitten på bolig. Anonymous poster hash: 2544d...531 Vel, mitt studielån er allerede brukt opp da... Men da burde jeg altså ikke betale det ut, men heller beholde studielånet og få litt mindre i boliglån? TS Anonymous poster hash: 09f50...5dc
RompeRusk Skrevet 10. juni 2015 #5 Skrevet 10. juni 2015 Bruk studielånet til å kjøpe bolig. Studielån er det desidert beste lånet du kan ha. Både rente og betalingsbetingelser er mye bedre enn hva du får for huslån. Jeg trengte ikke studielån i det hele tatt, men tok likevel opp fullt lån nettopp fordi det var et så utrolig gunstig lån. Brukte hele sulamitten på bolig. Anonymous poster hash: 2544d...531 Jeg også har ikke krav på noe studiestipend pga høy inntekt, men tar likevel opp fullt studielån som jeg setter rett inn på boliglånet. 2
RompeRusk Skrevet 10. juni 2015 #6 Skrevet 10. juni 2015 Vel, mitt studielån er allerede brukt opp da... Men da burde jeg altså ikke betale det ut, men heller beholde studielånet og få litt mindre i boliglån? TSAnonymous poster hash: 09f50...5dc Ja. Har du valget bør du ta minst mulig boliglån 2
Lulilelu Skrevet 10. juni 2015 #7 Skrevet 10. juni 2015 Vel, mitt studielån er allerede brukt opp da... Men da burde jeg altså ikke betale det ut, men heller beholde studielånet og få litt mindre i boliglån? TS Anonymous poster hash: 09f50...5dc Ja 2
Cathj Skrevet 10. juni 2015 #8 Skrevet 10. juni 2015 Min bankkontakt sa at er det et lån de "anbefaler" deg å ha, så er det studielån. Så som alle andre over her sier; legg pengene i egenkapital, og la studielånet stå. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå