Gå til innhold

Nødhjelp fra sosialen dokumentasjon?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal inn og søke om nødhjelp fra sosialen idag, er fullstendig krise her hjemme etter at nav drøyer langt over lovet behandlingstid med en søknad.

Hvilke dokumenter må jeg ha med for å få raskest mulig hjelp? Hvor lang tid pleier det å ta før en får hjelp? Er det mulig å ha pengene på konto før helgen for eksempel?

Anonymous poster hash: 5636d...47f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal ha med endel dokumentasjon. eksempler fra NAV sine sider er: ligningsattest, lønnslipp, saldoutskrift, husleiekontrakt, kopi av faktura som viser utgifter til for eksempel strøm, forsikring, barnehage, SFO, fritidsaktiviteter, lege, fysioterapi og tannlege.

Link: https://www.nav.no/no/Person/Flere+tema/Sosiale+tjenester/%C3%98konomisk+st%C3%B8nad+%28%C3%B8konomisk+sosialhjelp%29.87469.cms

Har du behov for dagen, kan det ytes støtte sporentreks om all dokumentasjon foreligger.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg behøvde ikke framlegge noen som helst dokumentasjon den gangen jeg trengte nødhjelp. Fikk litt over 11000 inn på konto samme dag som jeg dro ned og pratet med dem. Men dette var en ekstremt spesiell situasjon da.

Anonymous poster hash: b26cc...369

AnonymBruker
Skrevet

Ta med deg renginger som husleie og strøm og andre dokumenterbare utgifter de siste tre mnd.

Kontoutskrifter for 3 til 6 mnd er og vanlig å be om.

Samt dokumentasjon på at du har søkt annen stønad, sommdu venter på.

Håper det ordner seg for deg. :klem:

Anonymous poster hash: fe16d...3fc

AnonymBruker
Skrevet

Man blir spurt etter kontoutskrifter for de 3 siste mnd. her bør man streke over det man ikke vil at andre skal se at man har brukt penger på. 

NAV er ikke ute etter å se hva pengene er gått til. De skal bare ha bekreftet at konto(ene) faktisk ER tomme. (Som de må være for å få sosialhjelp)

Anonymous poster hash: 7b7d7...c55

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...