AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #1 Skrevet 10. juni 2015 Her hjemme deler jeg og pappaen alle oppgaver mellom oss. Vi prøver så godt vi kan og delta like mye i huset, samt i livet til 4åringen vår. Men, det siste halve året har 4åringen begynt å protestere på alt pappaen skal gjøre. Den skriker og svarer stygt. Slår i luften og blir tidvis helt krakilsk.. Når jeg derimot skal legge eller hente i barnehagen, pusse tenner eller dusje, er det ingen problem. Vi skjønner ikke helt hva som har skjedd her? Jeg har selv fulgt med på sidelinjen for å se om pappaen gjør noe annerledes enn meg.. Men det er nøyaktig de samme rutinene som blir fulgt.. Er det noen som har opplevd lignende og har noen råd til oss? Er dette bare mammadalt periode? Anonymous poster hash: f3ac2...1ad
Sannerlig Skrevet 10. juni 2015 #2 Skrevet 10. juni 2015 Trassalderen er en tøff tid for foreldrene. Virker for meg som at din lille vet å utnytte at pappa er lettere å tøye grensene med.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #3 Skrevet 10. juni 2015 Pappaen er ikke veldig lett å tøye grenser med. Men det er mulig at oppførselen er en utfordring og en måte for å prøve å tøye dem. Vi står hele tiden sammen som et team (gudsjelov!!!) hvor jeg alltid støtter hans besluttninger om "ja nå er det natta" eller "jo, du skal dusje nå". Det samme gjør han når det har vært motsatt. Pappa er mindre ettergivende enn meg med mindre toleranse for fjas og tull ved legging feks. Kan det være at han er litt FOR streng? Jeg synes egentlig ikke han er det heller... TS Anonymous poster hash: f3ac2...1ad
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #4 Skrevet 10. juni 2015 Og du er sikker på at faren behandler 4åringen pent også når du ikke er der?Anonymous poster hash: 1e343...ea8
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #5 Skrevet 10. juni 2015 100% sikker!! Kanskje mer sikker også! Har ingen tvil. Spesielt også fordi jeg ser hvor lei seg han blir av at han "ikke får det til" og hele tiden spør "hva er det jeg gjør galt?". TS Anonymous poster hash: f3ac2...1ad
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #6 Skrevet 10. juni 2015 Og du er sikker på at faren behandler 4åringen pent også når du ikke er der?Anonymous poster hash: 1e343...ea8 Nei, nå får du gi deg. Trassalderen er det få som kommer unna, og etter min erfaring er barn vanskeligst mot den av foreldrene de føler seg tryggest på, faktisk. Anonymous poster hash: a9e37...9f3 5
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #7 Skrevet 10. juni 2015 Nei, nå får du gi deg. Trassalderen er det få som kommer unna, og etter min erfaring er barn vanskeligst mot den av foreldrene de føler seg tryggest på, faktisk. Anonymous poster hash: a9e37...9f3 Takk!! Så, er det kanskje noe jeg kan gjøre for å bedre situasjonen for far? Eller, min egen del kanskje? TS Anonymous poster hash: f3ac2...1ad
Ciara Skrevet 10. juni 2015 #8 Skrevet 10. juni 2015 Det kan være en ide at far og fireåringen finner på noe hyggelig sammen, bare de to. En tur på kino, på restaurant, på lekeland... Dere vet hva fireåringen synes er gøy. Så kan de være et sted sammen og kose seg og få et pusterom fra trass og grensesetting. 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #9 Skrevet 10. juni 2015 Det kan være en ide at far og fireåringen finner på noe hyggelig sammen, bare de to. En tur på kino, på restaurant, på lekeland... Dere vet hva fireåringen synes er gøy. Så kan de være et sted sammen og kose seg og få et pusterom fra trass og grensesetting. Det hørtes ut som en god ide. Noe annet enn bare rutiner og regler! Skal foreslå dette for pappa tror han hadde synes det var hyggelig også TS Anonymous poster hash: f3ac2...1ad 1
Ciara Skrevet 10. juni 2015 #10 Skrevet 10. juni 2015 Det hørtes ut som en god ide. Noe annet enn bare rutiner og regler! Skal foreslå dette for pappa tror han hadde synes det var hyggelig også TS Anonymous poster hash: f3ac2...1ad Vi gjorde dette en periode der vår eldste var veldig mammadalt. Det fungerte fint
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå