Gå til innhold

Duker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor kjøper man fine duker hen? Skal enten ha burgunder eller cremefarget.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å kjøpe stoff i de utenlandske butikkene på Grønland?

Fant kobberfarget stoff (organza) som jeg skal ha som løper i midten av bordet til 30 kr meteren! :o

Skrevet

Takk for bra tips. Har liksom set for meg papirduker :o noe jeg er redd ikke blir pent.. :-?

Skrevet

stoff og stil har mye fint.

Fløyelses duker er vel et godt alternativ til papir.. Men synes vel det finnes flere finere duker - bomull og lin f.eks

Skrevet

Jeg skal ha 40 meter med bord - minst, så prisen er veldig avgjørende her.

Skrevet

Tanten min kjøpt stoff på Stoff og Stil til duk. Hun betalte under 20 kroner meteren, og tror totalpris ble under 1500 kr.

Skrevet

Prøv denne linken. Det var dette stoffet og ikke fløyel jeg mente... 19,95 pr. meter - det blir vel 800 kroner. Dette trenger du ikke å sy, bare klippe til i størrelsene du trenger! Også får du det i begge fargene du ønsket!!!

http://www.stoffogstil.no/bolig99/bhoved1.htm

Skrevet
Prøv denne linken. Det var dette stoffet og ikke fløyel jeg mente... 19,95 pr. meter - det blir vel 800 kroner. Dette trenger du ikke å sy, bare klippe til i størrelsene du trenger! Også får du det i begge fargene du ønsket!!!

http://www.stoffogstil.no/bolig99/bhoved1.htm

Genialt. Takk for link. :D

Er så usikekr på om vi skal ta creme eller burgunder/vinrødt :klø:

Skrevet

Jeg syns helt klart det er finest med lyse duker.. Også kan man heller friske opp med litt farge oppå bordet, lys og blomster og sånt.

Skrevet
Jeg syns helt klart det er finest med lyse duker.. Også kan man heller friske opp med litt farge oppå bordet' date=' lys og blomster og sånt.[/quote']

Ja, satt akkurat og tenkte på det. Hmm.. får vel se an lokalene før jeg bestemmer duk. :oops:

Skrevet

er klart enig om at dukene bør være hvite! Det var hvite duker også på stoff og stil.. var egentlig det jeg tenkte på - det er jo litt "spill" i da. Vet mange som har brukt dette stoffet til duk i fine anledninger

Skrevet
er klart enig om at dukene bør være hvite! Det var hvite duker også på stoff og stil.. var egentlig det jeg tenkte på - det er jo litt "spill" i da. Vet mange som har brukt dette stoffet til duk i fine anledninger

Jeg vil nok ikke ha helt hvit så creme blir nok det jeg velger da :wink:

Skrevet

Det går jo også an å leie duker. Det behøver ikke bli så veldig dyrt, og man får da skikkelige duker uten å måtte kjøpe dem selv. Ikke trenger man å rense/vaske dem heller, men leverer dem tilbake møkkete.

Papir er IKKE fint synes jeg, og i et bryllup synes jeg ihvertfall ikke det passer.

Den flyvende Tallerken i Oslo leier ut duker: www.dft.no (ser ut som om siden deres er hacket nå :o men der finner man vanligvis oversikt over utstyr og priser)

Om du søker på gulesider feks. får du sikkert opp flere firmaer som leier ut duker også.

Skrevet

Vi kjøpte masse vanlig papirduker på europris. La først et lag som vi tapet fast under bordet. Så la vi et til lag som hang ned på sidene. Da ble den mer holdbar, skled ikke ned av bordet og det kostet heller ikke skjorta. For jeg synes 1500 for duker er dyrt.

Skrevet

Fikk et lite tips i dag

Sykehus har som regel flotte hvite duker. Kjenner du noen som jobber på et sykehus kan du jo spørre de om de kan høre om muligheten for å låne duker der..

Skrevet

Jeg kjøpte bommulslerret, sydde opp kantene og farga selv.

Skrevet

Har hørt om flere som i stedet for å kjøpe dyre duker har brukt laken som duk. Dersom du finner rette type laken: rett farge og overflate/tekstur - så må jo dette være et billig alternativ!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...