Gå til innhold

Kontakte eksen for å komme meg videre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er gått 6 år siden jeg gjorde det slutt med han jeg lenge var sikker på var mannen i mitt liv. I flere år nå har jeg vært i tvil om jeg er kommet over han eller ikke. Enkelte ganger har jeg tenkt at jeg er det, men så har det egentlig blitt verre og verre i forhold til at jeg tenker veldig mye på han og stadig vekk drømmer om han. Han fant seg tidlig en ny dame som han fortsatt er sammen med og de etablerer seg mer og mer. Kjenner at det plager meg. Det er tre år siden han sist forvirret meg ved å si noe som kunne tyde på at jeg fortsatt var i hans tanker også (jeg klarte dessverre ikke la være å berette om min kjærlighet den gang, og forsøkte flere ganger å få han tilbake).. Men jeg fikk aldri et bestemt "nei, det kommer aldri til å bli oss igjen, jeg er helt ferdig med deg". Og nå føler jeg at det er det jeg trenger fra han for å komme meg videre. Føler at jeg aldri kommer til å være åpen for å forelske meg på ny når jeg går med denne usikkerheten om hva han faktisk føler. Ja, jeg burde skjønne at etter så mange år, hvor han også fortsatt er sammen med samme dama, at det kommer aldri til å bli oss to igjen. Men jeg tror det ikke 100% før han sier det. Nå har jeg skrevet flere usendte meldinger til han der jeg ber han om å bare bekrefte for meg at vi to aldri kommer til å bli et par igjen. Bare så jeg kan få gå videre. Hva tenker dere? Tror dere det vil hjelpe meg å gå videre ved at han gir meg et tydelig svar, eller er det noe annet jeg kan gjøre? Føler liksom at når 6 år har gått, og jeg fortsatt sliter, så er det ikke så mye annet jeg kan gjøre...? Samtidig føles det jo helt tåpelig å skulle kontakte han for å be han fortelle meg at han er ferdig med meg, men jeg orker ikke bruke så mye energi på å gruble og tenke og savne lenger..

Anonymous poster hash: 289b6...3d3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er faktisk du som legger verdien i svaret hans. Om han svarer nei så kan du endelig slippe taket... det må være en fattig trøst og fin ting å holde fast i. Og en ting man kan si til seg selv for å overbevise seg selv om at man ikke bør finne en annen måte å håndtere dette på: Enn om det ender med et Ja, en solskinnshistorie? 

Nei, ts. Ikke gjør dette. Det er ikke den friske deg som sier dette, det er forsvaret ditt som finner disse holdepunktene for å komme deg videre med å spørre han. Du legger verdi i noe som du ikke tror at du er i stand til å kontrollere selv.

Bare det i seg selv bør vekke deg. Du møter deg selv en dag i døra, med frisk tankegang, og kommer til å angre på at du kaster bort så mye tid på noe som ikke gir deg noe annet enn et merkelig håp om å bli sammen med en eks igjen?

Du må videre. Slutt å tenk at eventyr kommer til å løse dette - innse at du må ta deg selv i nakken og ta kontroll over dette. Du har latt dette ta såpass mye kontroll over deg at du har tenkt til å sende en sånn sms til eksen din som har dame og har gått videre - våkn opp, Les hva du skriver. Hadde jeg tatt meg selv i å finne slike løsninger på kjærlighetssorg og holdt på i seks år, hadde det vært på tide å skjønne at et eller annet har gravd seg inn og kontrollert ting. 

Anonymous poster hash: ca56a...5c9
  • Liker 1
Skrevet

Tror ikke du kan få noe bedre svar enn #2 har gitt deg..

Ikke kontakt eksen din.

Skrevet

Ikke kontakt han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...