Gå til innhold

Terroristene fra Hebron og NRK

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Den utstøtte

Morderne som stod bak terrorattackene i Be'er Sheba kom fra lokalavdelingen til Hamas i Hebron. Hebron ligger i den sørlige delen av Vestbredden, hvor sikkerhetsgjerdet ennå ikke er konstruert.

PA har politi- og sikkerhetsstyrker i Hebron som i alle andre byer og steder som PA kontrollerer. La oss se litt på hvilken rolle disse styrkene har. Anta at en norsk morderbande sprengte en passasjerbuss i Sverige i luften, med 12 drepte og 31 lemlestede og kvestede personer. Hva ville Norge og enhver annen sivilisert rettsstat gjøre ? Selvsagt umiddelbart sette i gang etterforskning og ikke gi seg før de skyldige var blitt brakt bak lås og slå.

Hvor mye har media rapportert om PAs politi- og sikkerhetsstyrkers arbeid i forbindelse med dette og tidligere attack ? Ingenting. Tidligere har det riktignok hendt at endel ettersøkte terrorister har blitt arrestert for en periode, etter sterkt internasjonalt press. Disse har imidlertid kort tid etter blitt sluppet løs igjen.

Er PAs politi- og sikkerhetsstyrker på ferie? Er de latsabber eller totalt inkompetente? Forhindrer Arafat styrkene i å gjøre jobben sin? Styrkene finansieres bl.a. av midler fra donor-landene, inklusive Norge.

Ingenting ble gjort for å forhindre angrepet i forkant, ingenting gjøres for å arrestere de skyldige, men Israel tvinges til å gå inn - for at PA kan utnytte medie-effekten dette gir, og fordømmelsen av Israel som aksjonene ofte medfører.

I tillegg har IDF måttet anholde personer fra PA-styrkene i ferd med å begå ulovligheter. Morder-miljøet i en by som Hebron er sikkert stort, men det kan da umulig være så stort at PAs sikkerhetstyrker ikke kan ha oversikten. Ved folketellingen i 1997 hadde byen 120.000 innbyggere, eller litt mer enn i Stavanger.

Hvorfor rapporterer ikke våre NRK-korrespondenter fra PAs etterforskning, med intervju av politisjefen og konkrete spørsmål om de mistenkte i saken. Jeg har til dags dato tilgode å høre rapporter fra etterforskningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg forstår meget godt at Palestinernes politistyrker får utført mininmalt med arbeide.

På den ene siden er de under konstant press fra Arafat, Hamas og en rekke grupperinger.

På den annen side bombes politistasjonene deres mer eller mindre konstant av IDF.

Hva forventer du egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Israel burde samarbeide med PA folkene i stedet for å bombe dem. Israel har nok de beste resursene men PA folkene har langt større kunnskaper om terroristene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg forstår meget godt at Palestinernes politistyrker får utført mininmalt med arbeide.

På den ene siden er de under konstant press fra Arafat, Hamas og en rekke grupperinger.

På den annen side bombes politistasjonene deres mer eller mindre konstant av IDF.

Hva forventer du egentlig?

Øøyyy, ikke la slike fakta ødelegge en flott fiksjon!

Slike saker er triste, både når terrorister dreper uskyldige israelere og når israelske soldater dreper uskyldige palestinere.

Dessuten er det trist å se at denne konflikten er et klassisk eksempel på konflikter som både lever og ikke minst eskalerer helt av egen kraft, fordi begge parter skyver den andre partens umenneskelige handlinger foran seg som unnskyldning og motivasjon.

Ikke minst er det trist å se at både israelerne og palestinerne i nesten alle land, Norge og KG inkludert, har så fanatiske "venner" at man fullstendig nekter å se at dette er en konflikt der begge parter i utgangspunktet har "rett" - både rett til land og rett i at den andre part har en stor del av ansvaret for konflikten.

De siste som så dette var Peres, Rabin og Arafat. Rabin ble drept, Peres er dessverre desimert og Arafat har dessverre knapt noen annen funksjon enn som et maktesløst symbol. Israel gir ham "ansvar" uten samtidig å gi ham mulighet til å kunne ta dette ansvaret, fordi det ville være "farlig."

Det er ikke siste gang det smeller der nede, garantert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

At Arafat jobber for fred er en latterlig påstand. I sine taler snakker han ofte om den fred Muhammed inngikk med sine fiender når han var i undertall. En fred for å regruppere og samle styrker til nye slag. Det blir aldri fred i Israel med mindre Usa som Europa sviker Israel og lar araberne kaste dem på sjøen.

Det vil ikke skje i nærmeste eller fjern fremtid.

Et håp er at demokrati slår rot i araberlandene og dreper religionens innflytelse. Etterhvert vil det kanskje da kunne oppstå fred.

Se her hvor "lei seg" palestinerne er over det seneste barbariske angrepet på Israel

http://story.news.yahoo.com/news?tmpl=stor...r1026038664.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Ikke minst er det trist å se at både israelerne og palestinerne i nesten alle land, Norge og KG inkludert, har så fanatiske "venner" at man fullstendig nekter å se at dette er en konflikt der begge parter i utgangspunktet har "rett" - både rett til land og rett i at den andre part har en stor del av ansvaret for konflikten.

Jeg vet ikke om det er riktig å takke, men uansett er poenget mitt behørig illustrert av ovenstående innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Valhalla

Blah Blah Blah. Jeg påpekte at dine teorier om Arafat som en fredselskende mann i beste fall var uinformert.

At denne mannen fikk fredspris var en skandale.

Hvorfor meldte du deg ut av Israels Venner Trøffel? Gikk over til en Palestina uten jøder organisasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Hvorfor meldte du deg ut av Israels Venner Trøffel? Gikk over til en Palestina uten jøder organisasjon?

Hvis du har lest mitt innlegg over samt mine svar til deg om dette tidligere, så vil du kanskje huske at jeg (som bare var et par år eldre enn deg på den tiden) etter hvert innså at også Israels Venner var en organisasjon som var mer katolsk enn paven (og her snakker jeg i overført betydning, sånn til orientering) og som i tillegg var så opptatt av

1) Å forsvare Israel selv der Israels ledere tok selvkritikk

2) Å hakke på Israels "fiender" lenge etter at avtaler var inngått

...at organisasjonen gjorde seg selv irrelevant.

Hvis du tar deg tid til å lese innlegget mitt en gang til vil du se at påstandene og spørsmålene dine i beste fall er plumpe og ubetenksomme.

Noen av oss husker Osloavtalen og prosessene rundt. For andre er ordet "Osloavtale" en date de hadde som 16-åring 5 år etter.

Historieløst selv uten grunnfag, med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Visste ikke at planen hvilte på en manns skuldre,det var rimelig risikabel avtale synes du ikke.

Hvis du husker det vet du også at slike tulleformuleringer om "en manns skuldre" er bortkastet. Jo, det var en risikabel avtale, det har jo ettertiden med all mulig tydelighet bevist.

Trist at politikere på begge sider ble tvunget ned i skyttergravene sine igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...