Gå til innhold

Hannkatt med rar adferd

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei alle sammen. I det siste har jeg lagt merke til sånne merkelige småting hannkatten min (kastrert, 3 år) gjør. Han er frisk og rask ellers, men jeg stusser litt på adferden hans.

Hvis jeg sitter i stua foran datamaskinen, mjauer han konstant og så skal han enten opp i kjøkkenskapet (der jeg forsåvidt ikke har noe som han vil ha), eller så står han under kjøkkenvasken under og klorer oppetter veggen der. Dette er KUN når jeg sitter ved datamaskinen, der jeg kan se hva han holder på med.

Hvis jeg ikke sitter foran dataen og heller sitter i sofaen, står han konstant og mjauer ved yttergangsdøra, og dette selv om verandadøra i kjøkkenet står åpen. 

Er jeg på soverommet er det null problem. Da kan han ligge helt stille, i flere timer.

Så han gjør disse tingene KUN når jeg ser på, og spesifikke ting alt etter hvor jeg befinner meg. Noen som har en god forklaring på dette?

Anonymous poster hash: 84d4e...d50
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva har du pleid å gjort når katten gjør disse atferdene?

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du har mus/rotter i huset? Bak skapet og/eller under vasken?

Anonymous poster hash: f5fcf...ad4
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her skal kattene ALLTID inn på kottet, noe de ikke får lov til. Jeg lurer på om det er mus der altså, og det er derfor.

Anonymous poster hash: d151a...4be

• Liker 1
Skrevet

Kan du ha mus i hus? Pusina mi er sånn på hytta. Den er bygget på påler, og der er det mus under gulvet.. Hun har også en tendens til å gjøre det når hun forstår at jeg er oppmerksom på henne, for hun vil jeg skal ordne opp i det. :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Vi har ett rom i huset som alltid har vært lukket. Kattene ville alltid inn dit. Med en gang vi begynte å ha døra åpen, var ikke rommet lengre interessant. De syns også det er artig å åpne skuffer og skap. Vi har hatt noe mus i veggene. Men kattene har alltid vært interessert i stengte rom, skap og ganger. Katter er jo kjent som nysgjerrige

Anonymous poster hash: 4680e...546

AnonymBruker
Skrevet

Tipper den bare er oppmerksomhetssyk. Om jeg sitter i sofaen og ikke gidder åpne verandadøra med en gang for å slippe den ut så kommer den og klorer på sofaen. Dette til tross for at han har klorestativ. Om jeg eller samboeren går på do så står den utenfor dodøren, mjauer og vil inn. Om vi slipper den inn så kan den være der i 1 min og så vil den ut igjen..

Anonymous poster hash: 3df96...b33

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...