AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #1 Skrevet 9. juni 2015 Det er utrolig mange som skal ha sine meninger om andres bryllup. Både i nære relasjoner og her, forum. At man spør om råd og tips syns jeg er veldig flott. Det er alltid en positiv ting å få et inntrykk av hvordan andre bruder planlegger sine bryllup. Det er også andre som ikke er enige i de valg man tar osv, og det er greit, men å være en kverulant ovenfor andre på dette forumet for at de ikke følger en viss moral som du mener er riktig, syns jeg virkelig ikke er passelig, i det som jeg ville trodd, skulle være av de mer hyggelige emnene her i KG. Jeg meldte meg inn i den gode troen, at jeg ville få gode råd og tips, men ei ble det slik. Noen gode tips ble det, og takk for det. Men så er det alltids bedreviterne som klarer å ødelegge gleden. Det hadde derfor vært fint om man kunne vært litt mer påpasselig med hvordan man skriver til folk her. Det er ikke nødvendig å være ufin bare fordi meningene er forskjellige. Vi er alle forskjellige, og godt er det! Så til alle bruder: KOS DERE MASSE MED PLANLEGGIGEN, og ikke la noe ødelegge gleden deres Anonymous poster hash: da06c...363 4
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #2 Skrevet 9. juni 2015 Altså, forum har det litt sånn "the good, the bad and the ugly". Du går inn på den verste forumskategorien her spør du meg. Med bridezillas, betalbar, dokurver og brudekjole spesialsydd. Jeg elsker personlig bryllup, men folk har ekstreme tanker om sine egne bryllup innimellom. Altså, herregud.. Selskapleker og andre ting er ikke kult. Bruder som tror hele greia handler om dem, det er heller ikke kult. Gjester som er ufyselige er ikke kult. Det er en god blanding av tullinger her inne Anonymous poster hash: b6e5f...df9 1
Gjest solavskjerming Skrevet 10. juni 2015 #3 Skrevet 10. juni 2015 Jeg reagerer på at det er mange bruder som ser ut til å totalt miste gangsyn. Alt dreier seg om meg, meg, meg. "Det er mitt bryllup". Hva med mannen da? Det krever minst to for å bli gift... Virker som mange bruder glemmer at de faktisk skal være vertskap. Folk kommer ikke for å tilbe deg som brud, og deres bryllup er ikke spesielt for noen andre enn dere som beudepar. For de fleste andre gjestene er deres bryllup kun et bryllup i rekken av mange andre. Dere som vertskap skal sørge for at gjestene deres koser seg.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #4 Skrevet 10. juni 2015 Enig med deg TS! Å dele råd og erfaringer i forbindelse med bryllup burde ikke være noe å lage verdenskrig over. Og er det ikke det ene så er det det andre.. Enten er bruden egoistisk, eller så er gjestene kravstore, brudens mor bryr seg ikke, brudgommens mor bryr seg for mye, gavene er for dyre, gavene er for billige osv osv. Konklusjonen er vel at vi er forskjellige og at dersom man ber om råd i forum må man forvente at ikke alle er enig, og dersom man svarer i tråder går det ann å si sin mening på en grei og respektfull måte.Anonymous poster hash: 5e0d8...a76
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #5 Skrevet 10. juni 2015 Jeg reagerer på at det er mange bruder som ser ut til å totalt miste gangsyn. Alt dreier seg om meg, meg, meg. "Det er mitt bryllup". Hva med mannen da? Det krever minst to for å bli gift... Virker som mange bruder glemmer at de faktisk skal være vertskap. Folk kommer ikke for å tilbe deg som brud, og deres bryllup er ikke spesielt for noen andre enn dere som beudepar. For de fleste andre gjestene er deres bryllup kun et bryllup i rekken av mange andre. Dere som vertskap skal sørge for at gjestene deres koser seg. Men for brudeparet er det en av de største dagene i livet deres, og forhåpentligvis den eneste gangen man gifter seg.Anonymous poster hash: c8b91...4ec 3
Anglofil Skrevet 10. juni 2015 #6 Skrevet 10. juni 2015 Råd og erfaringer kan være positivt, men jeg har begynt å bry meg mye mindre om hva andre mener. Det man legger opp til vil alltid være feil for noen, så da får man helle gå for magefølelsen og gjøre det man selv føler er riktig. Samtidig, litt enig i at brudepar tror alt bare skal handle om dem selv, så for meg/oss er det like viktig å tenke på gjestene. Mvh Yvonne
Søgni Skrevet 10. juni 2015 #7 Skrevet 10. juni 2015 Men hvorfor legger man ut temaer til diskusjon på et debattforum, dersom andres meninger er uinteressante, og dersom det blir tolket som å ødelegge gleden til en trådstarter å faktisk delta i diskusjonen? Er det ikke en egen kategori for bryllupsdagbøker her på forumet? Der kan man jo bestemme selv, få råd og innspill på planleggingen, og tonen blir en litt annen enn i forumet. Der slipper man "bedreviterne" og "kverulantene" , et stempel man forresten etter min erfaring kan få kun for å være en smule kritisk. Tar selvsagt høyde for at jeg kan ha misforstått hvilken type bedreviting og kverulering TS sikter til. Jeg er helt enig i at det må gå an å svare på en skikkelig måte, selv når man er uenig, bare så det er sagt. Det er forskjell på en tråd som sklir helt ut og ikke gir svar på det TS lurer på, og en tråd hvor en trådstarter med et spørsmål ikke har lyst til å høre fra kritikere, kun vil ha bekreftelse, og tar alt personlig. Sistnevnte gruppe ser jeg mange av, og jeg synes det blir håpløst det, og. 6
Anglofil Skrevet 10. juni 2015 #8 Skrevet 10. juni 2015 (endret) Jeg tenker det kan være interessant å lese hva andre mener fordi man liker en god diskusjon uten at man nødvendigvis må si seg enig i ett og alt. Jeg ville dog aldri laget en diskusjon hvis jeg ikke "tålte" svarene. I andre diskusjoner, laget av andre, så sier jeg gjerne min mening. F.eks om fri bar eller om barn i bryllup. Meningene mine endres ikke nødvendigvis av at andre er uenige med meg, men det er interessant å diskutere og man får jo frem sin mening. Når jeg skriver at jeg bryr meg lite om hva andre mener så betyr det at i forhold til mitt eget bryllup så gjør min samboer og jeg akkurat som vi vil, men det betyr jo ikke at man ikke har meninger om ting og tang hvis andre spør. Og det er alltid fint å få ulike perspektiver hvis man faktisk lurer på noe. Det er ikke alt man har tatt standpunkt til heller som gjør at det er fint med innspill. Mvh Yvonne Endret 10. juni 2015 av Yvonne
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #9 Skrevet 11. juni 2015 Men hvorfor legger man ut temaer til diskusjon på et debattforum, dersom andres meninger er uinteressante, og dersom det blir tolket som å ødelegge gleden til en trådstarter å faktisk delta i diskusjonen? Er det ikke en egen kategori for bryllupsdagbøker her på forumet? Der kan man jo bestemme selv, få råd og innspill på planleggingen, og tonen blir en litt annen enn i forumet. Der slipper man "bedreviterne" og "kverulantene" , et stempel man forresten etter min erfaring kan få kun for å være en smule kritisk. Tar selvsagt høyde for at jeg kan ha misforstått hvilken type bedreviting og kverulering TS sikter til. Jeg er helt enig i at det må gå an å svare på en skikkelig måte, selv når man er uenig, bare så det er sagt. Det er forskjell på en tråd som sklir helt ut og ikke gir svar på det TS lurer på, og en tråd hvor en trådstarter med et spørsmål ikke har lyst til å høre fra kritikere, kun vil ha bekreftelse, og tar alt personlig. Sistnevnte gruppe ser jeg mange av, og jeg synes det blir håpløst det, og. Enig i at man må tåle andres meninger, men saken er jo at det alt for ofte ender med personhets her inne. Forskjell på "det er jeg ikke enig i!" og "er du helt dum eller?!"..Anonymous poster hash: 5e0d8...a76 1
Gjest O.G. Skrevet 11. juni 2015 #10 Skrevet 11. juni 2015 Altså, forum har det litt sånn "the good, the bad and the ugly". Du går inn på den verste forumskategorien her spør du meg. Med bridezillas, betalbar, dokurver og brudekjole spesialsydd. Jeg elsker personlig bryllup, men folk har ekstreme tanker om sine egne bryllup innimellom. Altså, herregud.. Selskapleker og andre ting er ikke kult. Bruder som tror hele greia handler om dem, det er heller ikke kult. Gjester som er ufyselige er ikke kult. Det er en god blanding av tullinger her inne Anonymous poster hash: b6e5f...df9 Enig.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #11 Skrevet 11. juni 2015 Enig. Ok. Anonymous poster hash: b3a65...126
jegerenenhjørning Skrevet 16. juni 2015 #12 Skrevet 16. juni 2015 Jeg (jeg skriver jeg, fordi svigerfamilien mener han ikke er i stand til å tenke selv, så alle avgjørelser som ikke er tatt av dem må være tatt av meg) fikk masse kjeft før bryllupet vårt.. Gjestelisten var feil, valg av sted var feil. Etter bryllupet var det feil at vi ikke hadde potetgull eller sånn nattmat som de likte (vi hadde ikke bestilt nattmat, lokalet lagde det til de som ville ha likevel! service!) Det var faktisk kjempevondt å bli kritisert på alle mulige måter, fra alle hold. Min mor lagde i tillegg masse drama og bråk over at hun ikke fikk mene noe om bryllupet. Hun var helt knust over at jeg ikke ville ha hennes hjelp (vi hadde et lite, uformellt bryllup. Trengte ikke hennes hjelp). 2
SiMa Skrevet 16. juni 2015 #13 Skrevet 16. juni 2015 Jeg reagerer på at det er mange bruder som ser ut til å totalt miste gangsyn. Alt dreier seg om meg, meg, meg. "Det er mitt bryllup". Hva med mannen da? Det krever minst to for å bli gift... Virker som mange bruder glemmer at de faktisk skal være vertskap. Folk kommer ikke for å tilbe deg som brud, og deres bryllup er ikke spesielt for noen andre enn dere som beudepar. For de fleste andre gjestene er deres bryllup kun et bryllup i rekken av mange andre.Dere som vertskap skal sørge for at gjestene deres koser seg. I planleggingen var jeg en god "vertinne", hadde mye fokus på at gjestene også skulle ha en fin dag, plasserte folk sammen med noen jeg trodde de ville trives sammen med (både kjente og ukjente). På selve dagen overlot vi rollen som vertskap til andre (med litt instrukser), både fordi vi skulle være borte for fotografering i starten av selskapet og fordi vi ikke ville "stresse" med å passe på at gjestene koste seg. Vi er glad vi valgte det, jeg har vært i bryllup der brudepar har vært vertskap og nesten ikke hatt tid til hverandre fordi de underholdt gjestene. Vi var sammen nesten hele selskapet, jeg ble nesten irritert da jeg ble stoppet for småprat på vei fra badet bort til mannen min. (Det var selvfølgelig hyggelig å snakke med gjestene, men det hyggeligste var å gjøre det sammen. Det synes jeg også når jeg er gjest i bryllup, det virker så trist når brud og brudgom nesten ikke ser hverandre hele kvelden.)
Gjest O.G. Skrevet 16. juni 2015 #14 Skrevet 16. juni 2015 Hvis bruden bare tenker på sin prinsessedag og glemmer sin rolle som vertinne for sine gjester så har vi andre lov til å minne dem på folkeskikken skal følges ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå