Gå til innhold

Når er det vanlig med barnebursdag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når er det vanlig å begynne å feire bursdag med vennene fra barnehagen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi begynte ikke med barnebursdag før skolealder. Inviterte kanskje noen venner i "vanlig" bursdag da :)

Skrevet

Vi har hatt det fra de var helt små, men første året var det helt unødvendig. Fra tre år har det vært kjempeviktig for barnet og alle vi kjenner har hatt det. Treåringene har med seg foreldre, fra de er fire begynte de fleste barn å klare seg uten mamma/pappa de to timene festen varer.

Skrevet

Her begynte vi med barnebursdag når de fylte fem. Syntes det var greit. Alle andre i vår barnehage gjør det samme.

• Liker 2
Gjest Wanda Maximoff
Skrevet

Når er det vanlig å begynne å feire bursdag med vennene fra barnehagen?

Her begynte de når de var 4.

AnonymBruker
Skrevet

Første barnet: Toårsdagen

Yngre søsken: vente så lenge som mulig? :fnise:

Anonymous poster hash: 2c2c0...4b0
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Ha ha, sånn er det hos oss også. :)

Anonymous poster hash: 5daa9...910

Skrevet

Vi skal ha første barnehagebursdag neste uke, da blir hun 4. Her er det det som er mest vanlig, altså å ha selskap fra man begynner på stor avdeling i barnehagen. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde ikke barnebursdag før siste året i barnehage, altså når de ble 6 år. Selv da var det foreldre som måtte være igjen i bursdagen. Tror egentlig det var mest for foreldrenes skyld, ikke barna. 

Anonymous poster hash: 61770...599
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi begynte da barnet var 3. Hadde egentlig tenkt å vente til hun ble 4, men så begynte hun på storbarnsavd da hun var 2,5 og der feiret alle de andre (hun var yngst), så hun fikk veldig forventninger om å feire sin egen dag også, og koste seg veldig. Nå har vi nettopp hatt 5-årsdag, og overraskende mange foreldre var med. Noen av barna kjente ingen av de andre gjestene, og syntes bok det var trygt at foreldrene var der. Det interessante var at flere av barna som IKKE hadde med foreldrene, var litt utrygge, og jeg hadde konstant et barn på fanget. Dette var barn hvor foreldrene leverte med em beskjed om at "hun klarer seg så fint selv"..

Anonymous poster hash: 6d1c4...992

Skrevet

Vi begynte da barnet var 3. Hadde egentlig tenkt å vente til hun ble 4, men så begynte hun på storbarnsavd da hun var 2,5 og der feiret alle de andre (hun var yngst), så hun fikk veldig forventninger om å feire sin egen dag også, og koste seg veldig. Nå har vi nettopp hatt 5-årsdag, og overraskende mange foreldre var med. Noen av barna kjente ingen av de andre gjestene, og syntes bok det var trygt at foreldrene var der. Det interessante var at flere av barna som IKKE hadde med foreldrene, var litt utrygge, og jeg hadde konstant et barn på fanget. Dette var barn hvor foreldrene leverte med em beskjed om at "hun klarer seg så fint selv"..

Anonymous poster hash: 6d1c4...992

Jeg er også spent på om det blir mange foreldre som er med, siden våre jenter (vi feirer 4-årsdag for tre jenter sammen) er yngst. Jeg har frem til nå vært med jenta mi i selskap. Både fordi jeg synes det er litt koselig selv, og fordi hun vil ha meg der. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har hatt bursdag fra 4 år, noen foreldre var med da, men fra 5 år var de alene uten at det var noe problem. De er en gjeng på ca 10 i barnehagen og de er ganske trygge på hverandres foreldre etter å ha gått der i 4-5 år ( det har vært en veldig stabil gruppe). Og jeg så at fra 5 års alderen så var bursdag en veldig stor ting! Det er krise å gå glipp av en pga helgeturer evt andre planer...

Anonymous poster hash: 672b4...a34

Skrevet

helt enig

Skrevet

I vår barnehage startet man ved fire år. Da var alle foreldrene med, så på fem og seksårs bursdagene har barna vært alene og trygge. 

Skrevet

Fra 4 års alderen. Noen foreldre har vært med første året, men ikke opplevd at foreldre har vært med fra 5 års dagen.

Skrevet

Her er det vanlig fra 4-årsfeiringen. Ingen foreldre var med i eldstes 4-årsselskap, selv om vi hadde skrevet i invitasjonen at det var fritt frem for det. Kommer nok en del an på barnegruppa (om alle går sammen i bhg, f.eks.) og barnas personligheter. Jeg var med første gangen hun var i bursdag, senere ville hun ikke ha noen av oss der.

Vår yngste på 3 har så langt ikke vært i noen barneselskaper. Jeg regner med at de første invitasjonene kommer over nyttår en gang, når årskullet begynner å fylle 4 år.

Skrevet

Fra fire år feiret de fleste i barnehagen til datteren vår. Vi også. Har nå feiret femårsdagen, og kun to av foreldrene (av ni barn) ble igjen. Den ene var der ikke hele tiden heller. Kan tro jeg var stressa? Spesielt når noen var ute på forskjellige sider av huset, og noen var inne :fnise: Heldigvis gikk det helt greit for alle barna at foreldrene ikke var med. Jeg har derimot ikke dratt fra mitt barn i en bursdag ennå, men det hadde sikkert gått fint.

Skrevet

Fra 4 år er min erfaring.

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for svar ! Er første barn så er litt usikker. . Han er en av de første på ny avdeling som har bursdag..så greit å vite at jeg kan vente til neste år når han blir 4 :)

Skrevet

Tenker vi ikke begynner før hun er 4. I vår barnehage er regelen at man må invitere alle på avdelingen, eller alle en samme kjønn. Siden vår lille har like mange guttevenner som jentevenner tror jeg ikke vi inviterer hele gjengen før de er store nok til at i alle fall noen kan komme uten foreldre. Med 15 barn og 15 foreldre blir det fryktelig trangt her hjemme. Tenker at når ungene er 4 er i alle fall noen trygge nok til å være her i et par timer alene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...