Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og søsteren min skal ta med oss minste søster (på 15 år) til Gran Canaria i august, dette er bursdagsgave fra oss. Vi skal bo på sunwing Arguineguin seafront hotell, og det virker veldig ålreit!

I og med at minste frøkna bare er 15 blir det ikke noe partyferie, men har skjønt at Arguineguin kan være litt kjedelig? Det er jo ålreit å ha litt å velge i når det kommer til restauranter, litt å titte på og et sted å ta en is og et glass vin på kvelden.

Lurer derfor på hva vi burde få med oss av steder når vi er der? Hva ligger nærmest når det gjelder litt liv på kveldstid, og shopping? Hvor langt unna og evnt ca pris med taxi om noen nettopp har vært der!

Alle tips taes imot med stor takk!

Skrevet

Vil anbefale å leie bil, det er ikke spesielt dyrt for en uke, og det er lett å finne frem der :) Ikke mer enn tre kvarter til Las Palmas der den beste shoppingen er. Veldig mye fin natur, hvis dere er interessert i slikt. Ta en tur rundt hele øya, kjempekule veier og mye flott å se.

AnonymBruker
Skrevet

Å leie bil er aldeles unødvendig og du skal være tøff i trafikken for å kjøre bil både i sør og ikke minst i Las Palmas. Har vært mange ganger på øyen. Bussen er lett å finne frem med, si hvor du skal eller ha kart med og vis/pek. Koster lite. Det samme gjør taxi.

Markedene er alltid kjekke å få med seg. Tirsdager i Arguineguin,mog fredager i Mogan. Søndag er det bondens marked i hagen ved kjøpesenteret i Puerto Rico.

Shopping = pruting = slitsomt. I Las Palmas er ting dyre, veldig dyre i de store sentrene. Kan du gå litt sidegater og finne lokale butikker så er prisene bedre.

På vei inn fra hotellet mot byen / øverste veien, er det en svensk/norsk ? Resturant. Der har vi spsit nydelig lasagne for få uker siden.

Lengre inne på nedsiden mot veien inn til sjømannskirken er det en italiensk resturant som vi pleier spise is hos.

Vil dere ha lokal mat, gå ut på Sementen og spis en kveld.

Finn Dag og Natt avisen som er skandinavisk og se hva som er aktuelt der. Ligger alle steder. Snakk med Guidene på hotellet, Ving er flink med veiledning.

Eller gå på sjømannskirken eller den Norske klubben og få råd og hjelp med ting som passer for dere. Snakk med folk, der er alltid norske. Du kan og gå inn på canariaposten eller kanarijournalen og lese deg litt opp.

Se opp for afrikanere som vil knytte ett tau rundt håndleddet ditt, da kan du bli fattig, etterpå på jordisk gods. De mener du blir lykkelig av det, tenk over hvor og hvem du snakker med.

Anonymous poster hash: 2328a...de0

Skrevet (endret)

Jeg har bodd på samme hotel og rett opp bakken ved veien finne du buss stopp. Og på andre siden av veien finner du buss stopp andre veien. Lokalbuss er billig og enkelt å bruke så jeg vil anbefale denne.

På Tirsdager så er det marked I Arginnequin men ellers så er det nok ikke så mye som skjer.

Ting man kan gjøre på øya. Besøke Palmitos park. En fin dyrepark som også har delfin show. Samme retning finner dere også et bra Badeland som heter aqualand og en cowboypark som heter Sioux city. Så vidt jeg vet kan man også ri på kamel i maspalomas ørkenen. Alt dette finner man når man tar den bussen som er på samme side som hotellet.

Tar du bussen andre veien så kommer du til Puerto Mogan om man kjører til endes. En koselig liten by som er verdt et besøk. Man kan også komme hit ved å ta båt fra Arginnequin. Man kan også besøke shoppingsenter i Puerto Rico. Finnes masse restauranter der og. Eller så kan man tilbringe dagen på Amadores stranden. Øyas fineste strand. Lokalbussene går hele dagen.

Like I nærheten av dere er Amfi del mar anlegget og der er en fin strand som man kan benytte. Det mest heftige utelivet finnes I Playa del Ingles , men med en 15 åring så er kanskje ikke det aktuelt.

Det finnes flere spisesteder også i Arginnequin. Det er bare å ta seg en spasertur så er det nok å velge mellom. Det er et minimarked på hotellet, men går man litt opp i byen så finner dere Spar Kjøp med mye større utvalg og bedre priser. Like i nærheten var i alle fall en bra kinesisk restaurant som kan anbefales.

Det er også spiserestaurant på hotellet om dere ikke gidder å gå ut.

Nå er det også show på hotellet nesten hver kveld og det er ok underholdning det.

Vil anbefale å prøve å ikke få en leilighet ut mot hovedinngang. Det hadde vi og jeg ble vekket sånn i 4 - 5 tiden hver dag på grunn av turister som kom eller gikk og bussene som durte og like etterpå kom søppelbilene som ikke var lydløse akkurat og så kom vareleveringer. Så fra 4 og utover var det mye støy. På andre siden er det nok mye roligere.

Vær obs på at det kan være høye bølger fra havet så vær forsiktig og ikke gå for nærme havkanten.

Så må dere ha en god tur

Endret av caroprins
  • Liker 1
Skrevet

Takk for utrolig utfyllende og flotte svar alle tre! Utelivet er ikke aktuelt nei! Vi skal ha en rolig ferie før skolestart, men morro å se/oppleve litt utenfor hotellet på ettermiddagen/kveldstid! Ser at ving tilbyr mange spennende utflukter, så kanskje vi slenger oss på en av dem!

Å kjøre bil er ikke aktuelt, har ikke hatt lappen lenge nok til at jeg tør å hive meg ut på disse "crazy" sydenveiene, men godt å høre det er buss og taxi, da kommer vi oss rundt.

Spar skal vi jammen benytte oss av! Greit å ha litt drikke, rundstykker og pålegg på rommet da vi ikke har frokost inkludert. Igjen, takk for gode tips!

Du som hadde bodd der før, var du ellers fornøyd med hotellet ? :)

Skrevet

Det ser ut som leilighetene på Sunwing er pusset opp siden jeg var der og det er bra da vår leilighet var noe nedslitt. Internett var den gang dyrt og ustabilt. Om det er bedre nå vet jeg ikke men det skal i alle fall være gratis. Tv fungerte omtrent ikke men ser at det er nye flatskjermer nå så det er sikkert bedre.

Vi kjøpte for det meste mat i butikken og brukte kjøkkenet i leiligheten men prøvde også a la carte restauranten som var grei nok. Ellers så spiste vi også ute på lokale restauranter rundt forbi.

Bassenget var bra. Om du ligger på solseng nærme muren/ havet og det er bølger der ute så kan man risikere en god dusj fra de noen ganger. Det fikk jeg oppleve. Ble uventet veldig våt, hehe.

Show om kvelden var bra synes jeg og så er det enkelt å komme seg rundt både i Arginnequin til fots og via buss og taxi fra hotellet.

Gode senger. Det pleier være standard på Sunwing hoteller.

Jeg ble syk da vi var der og fikk lege ved sengen 15 minutter etter at mannen hadde gitt beskjed i resepsjonen. De har skandinaviske leger i Arginnequin og jeg fikk veldig god behandling. Husk reiseforsikring. Det er viktig.

Alt i alt så var det ok hotel som har gjennomgått vesentlige forbedringer så nå er det sikkert veldig bra.

Skrevet

Det ser ut som leilighetene på Sunwing er pusset opp siden jeg var der og det er bra da vår leilighet var noe nedslitt. Internett var den gang dyrt og ustabilt. Om det er bedre nå vet jeg ikke men det skal i alle fall være gratis. Tv fungerte omtrent ikke men ser at det er nye flatskjermer nå så det er sikkert bedre.

Vi kjøpte for det meste mat i butikken og brukte kjøkkenet i leiligheten men prøvde også a la carte restauranten som var grei nok. Ellers så spiste vi også ute på lokale restauranter rundt forbi.

Bassenget var bra. Om du ligger på solseng nærme muren/ havet og det er bølger der ute så kan man risikere en god dusj fra de noen ganger. Det fikk jeg oppleve. Ble uventet veldig våt, hehe.

Show om kvelden var bra synes jeg og så er det enkelt å komme seg rundt både i Arginnequin til fots og via buss og taxi fra hotellet.

Gode senger. Det pleier være standard på Sunwing hoteller.

Jeg ble syk da vi var der og fikk lege ved sengen 15 minutter etter at mannen hadde gitt beskjed i resepsjonen. De har skandinaviske leger i Arginnequin og jeg fikk veldig god behandling. Husk reiseforsikring. Det er viktig.

Alt i alt så var det ok hotel som har gjennomgått vesentlige forbedringer så nå er det sikkert veldig bra.

Igjen, takk for utfyllende svar :) reiseforsikring er i orden, men håper på at vi skal holde oss friske og raske! Det høres jo veldig greit ut - vi gleder oss til tur!

Lillesøster skal få gaven sin idag, så spent på hva hun sier! :-D

AnonymBruker
Skrevet

Arguineguin er litt kjedelig, men det er enkelt og ganske billig å komme seg rundt på øya med buss.

Shopping er best i Las Palmas, synes jeg. De har f.eks Primark på shoppingsentrene Las Arenas og El mirador i Las Palmas.

Ellers er Atlantico som ligger i Vecindaro et ok shoppingsenter.

Ikke elektroniske greier på Puerto rico senteret eller i Puerto de Mogan:

http://www.canariajournalen.no/Shopping/Handlegater/Nordmenn-blir-rundlurt-i-kamerasvindel-paa-Gran-Canaria

Aqualand i Maspalomas er kanskje gøy for en 15 åring.

Finnes også et badeland som ligger i Taurodalen, Lago Taurito heter badelandet.

Av dyreparker så finnes blant annet Palmitos park, eller Cocodorillo park.

I Maspalomas ligger det et tivoli  som heter Holiday world, men det er ikke så stort og passer kanskje bedre for mindre barn.

Kan sikkert være gøy å ta båt også. F.eks fra Puerto de mogan til Arguineguin.

Om dere har tid går det an å ta en dagstur med ferga over til f.eks Tenerife og besøke den svære dyreparken som er der, Loro parque.

Puerto de Mogan er et fint sted som man burde besøke.

Anonymous poster hash: 12cda...f9d
Skrevet

jeg var der i fjor sommer. vi spiste et par ganger på hotellet og tok ellers taxi til Maspalomas/havnen og spiste der. vi var på et kjøpesenter der som het El Tablero. der hadde de Zara, Pull and Bear og Stradivarius, men vil heller anbefale dere å shoppe i Las Palmas. går busser som andre har nevnt her :-) vi var en dag på stranda i Anfi del Mar og Puerto Rico, men likte oss bedre på en liten strand som lå nærmere hotellet. der var det ikke solsenger, men heller ikke så mange turister. har hørt at Amadores (?) er veldig fin da.

hotellet er helt greit, men har vært på finere Sunwing-hoteller. det er et stort minus for meg at hotellet ikke har eget strandområde. jeg er veldig glad i å være på stranda og bade, men synes ikke strendene vi var på var spesielt fine. maten på hotellet var ok, men anbefaler å besøke noen av restaurantene Ving anbefaler f.eks.

Skrevet

Ser ut som vi får farte litt rundt for å finne litt restauranter og shopping :) er veldig glad i stranda selv, men søsterene mine koser seg like herlig ved bassenget, så blir nok noen dager der!

Lurte litt på om den turen til Tenerife kunne vært noe, men skal sjekke opp det andre dere nevner i nærheten 😄

AnonymBruker
Skrevet

Bodde på det hotellet i fjor, veldig fint hotell. Maten på hotellet er litt overpriset, men det gjelder jo de fleste turisstedene. Selve Arguineguin er ganske kjedelig, vi tok buss til Las Palmas for shopping, det var helt topp. En tur til Maspalomas ble det også, fin strand der. De siste dagene leide vi bil og da forelsket jeg meg helt i Puerto de Mogán, utrolig koselig plass ikke langt fra Arguineguin. Ble bare en ettermiddag/kveld der, men der kan man fint være en hel dag, kjempefin strand og mange koselige restauranter.

Anonymous poster hash: 2a309...cab
AnonymBruker
Skrevet

Har vært på Arguineguin, og ja det er litt kjedelig og dødt der. Men er ikke langt til f.eks Anfi del Mar - hvor det er show på kvelden og mange gode restauranter. Tar vel ca 10 min med taxi.

Anonymous poster hash: 89576...eb1
Skrevet

Slenger meg på de som sier at dette er et kjedelig sted. Har vært der tre ganger med små barn. Det fungerer greit når man holder seg på hotellet og ved bassenget. Lite å se, null shopping. Det er to strender rundt hotellet, men bittesmå og ikke å anbefale. Ta heller bussen til Puerto Rico (10-15 min) og bruk stranda der. Går også en taxibåt, men den er litt dyr. Så kan man også gå hele veien til Puerto Rico langs stranden/delvis vei. En fin tur på ettermiddag/kveld. Mogan er en "Kardemommeby- liknende" plass som er verdt å besøke. Hyggelige små hus i smale gater. Nydelig iskrem!

Skrevet

Alt er notert, vi gleder oss veldig til tur! Noen som vet ca hva temperaturene er (og i vannet) i begynnelsen av august? :)

AnonymBruker
Skrevet

I august er det varmt. Rundt 25 - 30 grader vil jeg tro.

Pass opp for Calima, sandstorm fea Afrika. Da kan de bli enda varmere. Man bør være forsiktig med å være ute når det er calima fordi en puster inn mye sand i lungene, sand i øyne og nese osv.

Anonymous poster hash: 2328a...de0

Annonse
Skrevet

Takk for tips, det var jeg ikke klar over! :)

AnonymBruker
Skrevet

Har ingen tips, men ville bare si GOD TUR - tipper det er utrolig stas for lillesøsteren deres å få være med storesøstrene på tur! :blomst::rodmer:

Anonymous poster hash: ac4ee...e6d
Skrevet

Lite liv, som oftest varmt og hyggelige mennesker. Relevante gloser er en fordel.

Skrevet

Har ingen tips, men ville bare si GOD TUR - tipper det er utrolig stas for lillesøsteren deres å få være med storesøstrene på tur! :blomst::rodmer:

Anonymous poster hash: ac4ee...e6d

Tusen takk for det! ☺️ Tror hun er veldig fornøyd, og veldig morsomt å kunne få ta henne med også! Ikke alltid greit å være minst og se søstrene farte rundt på alt mulig uten å kunne være med 🙊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...