Gå til innhold

Fly SAS eller Norwegian innenlands? Stor forskjell?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva kan man kjøpe av mat og drikke? Hva serveres? Gratis aviser? Har begge wifi?

Er det stor forskjell mellom selskapene og hvilket er best? :)

Anonymous poster hash: b3e7e...f46

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva kan man kjøpe av mat og drikke? Hva serveres? Gratis aviser? Har begge wifi?

Er det stor forskjell mellom selskapene og hvilket er best? :)

Flyr alltid Norwegian så lenge de vinner på pris, og det gjør de stort sett alltid. Mat og drikke på korte flyvninger trenger jeg ikke, kan kjøpe noe å ha med på turen. 

Anonymous poster hash: 94e62...58f

Skrevet

Velger som regel alltid Norwegian, men da vi skulle bestille flybillettene for sommerferien kom SAS klart best ut av det.

Skrevet

Det er i grunnen ikke stor forskjell innenlands. Turen varer kun en time (om en ikke flyr til/fra Nord-Norge) og da trenger man ikke å spise. Jeg har heller ikke benyttet meg av internett ombord. Klarer å være uten nett en time også. Men har kanskje lastet ned en tv-serie til nettbrettet, men da trenger man jo ikke nett for å se. Blir som regel så trøtt på flyet at jeg sovner fra det jeg har planlagt, ellers så leser jeg flybladet og plutselig har vi landet.

Skrevet

Jeg har best opplevelser med SAS, så velger de selvom Norwegian ofte er billigere. 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Pris har ingen betydning, men det må være wifi, har SAS det på alle sine fly nå? Ellers er jeg glad for aviser å lese og gratis kaffe, men inget must. Og stemmer det at prisene til Norwegian er uten bagasje?

Skrevet

Takk for svar. Pris har ingen betydning, men det må være wifi, har SAS det på alle sine fly nå? Ellers er jeg glad for aviser å lese og gratis kaffe, men inget must. Og stemmer det at prisene til Norwegian er uten bagasje? Anonymous poster hash: b3e7e...f46

Prisene til Norwegian er uten bagasje, håndbagasje er inkludert.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Pris har ingen betydning, men det må være wifi, har SAS det på alle sine fly nå? Ellers er jeg glad for aviser å lese og gratis kaffe, men inget must. Og stemmer det at prisene til Norwegian er uten bagasje?

Det er ikke alle flyvninger/fly som har wifi, verken på SAS eller Norwegian.

Har vært på flere flyvninger det det har vært opplyst ved bestilling at det er wifi, men så har det vært uten. Og omvendt.

Så ville ikke satt min lit til det..

Anonymous poster hash: 07158...a3a

• Liker 1
Gjest Magdalene
Skrevet

Flyr alltid SAS. Bedre service.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde prisene til norwegian var med bagasje? (jeg reiser ikke så ofte med bagasje, så jeg har ikke brukt det og er dermed usikker).

Jeg tar uansett alltid norwegian hvis jeg kan for å støtte dem. Spesielt etter den nyeste streiken.

Anonymous poster hash: 5524b...848
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde prisene til norwegian var med bagasje? (jeg reiser ikke så ofte med bagasje, så jeg har ikke brukt det og er dermed usikker).

Jeg tar uansett alltid norwegian hvis jeg kan for å støtte dem. Spesielt etter den nyeste streiken.

Anonymous poster hash: 5524b...848

Det kommet an på hvilken pris du velger. Man kan velge en som er uten bagasje også. Dette er ganske nytt. Før betalte man ekstra for bagasje.

AnonymBruker
Skrevet

Flyr alltid SAS. Bedre service.

På hvilken måte? Jeg forstår om man opplever det en gang, men på generelt grunnlag? Bare lurer :)

Vi flyr begge mye og syns det er hipp som happ. Velger billigste.

Gjest Magdalene
Skrevet

På hvilken måte? Jeg forstår om man opplever det en gang, men på generelt grunnlag? Bare lurer :)

Vi flyr begge mye og syns det er hipp som happ. Velger billigste.

På alle måter egentlig, men mest av alt når noe går galt (forsinkelser etc..).

Også er jo loungen til SAS en fordel når man skal reise syns jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Det kommet an på hvilken pris du velger. Man kan velge en som er uten bagasje også. Dette er ganske nytt. Før betalte man ekstra for bagasje.

Hva mener du med at det er ganske nytt? Man har alltid kunnet velge med eller uten baggasje, og det har alltid kostet ekstra. Det nye er at nå har de en pakke hvor du kan få både baggasje og setevalg på forhånd, men du kan fortsatt også bare velge baggasje om setevalg ikke er så viktig.

Til TS: når du reiser norwegian står det om det er wifi på flyet på bookingsiden.

Anonymous poster hash: dccbe...246

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med at det er ganske nytt? Man har alltid kunnet velge med eller uten baggasje, og det har alltid kostet ekstra. Det nye er at nå har de en pakke hvor du kan få både baggasje og setevalg på forhånd, men du kan fortsatt også bare velge baggasje om setevalg ikke er så viktig.

Til TS: når du reiser norwegian står det om det er wifi på flyet på bookingsiden.

Anonymous poster hash: dccbe...246

Ja, det var det jeg mente. At de har forskjellige "pakker".

Man kan ikke stole på at det står wifi når man bestiller. Opplevd gjentatte ganger.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg velger de som er billigst, og oftest blir det Norwegian.

Hadde jeg kunnet velge uavhengig av pris, ville jeg nok oftere valgt SAS. Er redd for at det blir streik akkurat når jeg skal ut og fly (har opplevd det to ganger før), og innbiller meg at Norwegian streiker mer enn SAS.

Anonymous poster hash: 7ab1c...666
Skrevet

Har alltid reist Norwegian innenlands (det har blitt en del opp gjennom årene da jeg har studert på andre siden av landet fra der jeg er fra) og har aldri opplevd forsinkelser. Jeg har valgt det billigste, og det har lønt seg for meg, både med og uten bagasje. For den billigste billetten må du betale for hvert kolli bagasje, men det har alltid fortsatt blitt mye billigere enn SAS. Flyturene er ikke lange, derfor har jeg ikke behov for å kjøpe noe ombord heller. 

Gjest FruPotter
Skrevet

Liker Norwegian og SAS like mye, men velger oftest Norwegian da de ofte har billigere billetter. Jeg har kun hatt gode opplevelser med begge flyselskap. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg flyr det som er billigst, som regel Norwegian. Gratis kaffe og/eller aviser har jeg ikke fått hos Noen av flyseslapene på lang tid. Aldri hatt wifi hos sas, men det kan være tilfeldig. Skal jeg fly og vil ha mat kjøper jeg det på flyplassen og tar med, bedre utvalg enn inne på flyet.

Anonymous poster hash: 55499...169

AnonymBruker
Skrevet

Jeg flyr SAS og kun SAS da det er slik jeg har gjort det i 43 år. De gangene jeg har måttet ty til lavprisselskap som Norwegian får jeg en klump inni meg - både fordi jeg er redd for forsinkelser og fordi det har blitt avslørt at store mengder av Norwegian sine piloter sover på jobb, dog var dette oftere på utenlandsturer.

Anonymous poster hash: 153b0...0ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...