cecily Skrevet 2. september 2004 #1 Skrevet 2. september 2004 Vi har bestemt oss for at forloverne ikke skal få takkegave, det blir bare rart, for det skal jo være en ære å bli valgt som forlover. Vi har derimot kjøpt gave til toastmaster og til gaveutpakkerne. Foreldrene våre betalte nesten hele festen, så de skal selvsagt få forstørret bilde av oss. Men hva med søsken og annen familie? De vil kanskje også ha et bilde utenom takkekortet, men det vil jo bli kjempedyrt om vi skal gi alle sammen et bilde. Og som julegave blir det kanskje litt kjedelig? Hva gjør dere?
cecily Skrevet 2. september 2004 Forfatter #2 Skrevet 2. september 2004 Litt uklart her. Jeg har altså to ulike spørsmål: - Hvem bør få takkegave og i tilfelle hva? - Hvem bør få forstørret bilde utenom takkekort?
Arwen Skrevet 2. september 2004 #3 Skrevet 2. september 2004 alle som har hjulpet til med bryllupet på et eller annet vis får takkegave. Foreldre og besteforeldre sør jeg om de vil ha bilde og hvilken størrelse de vil ha. Tror ikke venner vil ha store bilder av oss på veggen.
cecily Skrevet 2. september 2004 Forfatter #4 Skrevet 2. september 2004 Hva gir dere som takkegave? Toastmasteren vår får en eksklusiv konjakk, gaveutpakkeren får et gavekort på frisør eller noe i den duren. Venner får ikke bilde, men hva med søsken?
Arwen Skrevet 2. september 2004 #5 Skrevet 2. september 2004 Er litt usikker, men har tenkt litt på om jeg skal kjøpe en sånn gavepose og gjøre de litt personlige. Alle får en eller annen form for alkohol også - men har veldig lyst til å gjøre det litt personlig - på en eller annen måte. (rotete svar det her )
:-) anna Skrevet 2. september 2004 #6 Skrevet 2. september 2004 Forloverne våre fikk hvert sitt fotografbilde av oss og forloverne. I sånn "litt større enn vanlig fotografi"-størrelse. Så kunne deg sette det frem om de ville det, eller putte det i album om de ville det.
Lullu Skrevet 2. september 2004 #7 Skrevet 2. september 2004 Vi skal kun gi forstørrelsen til de som vil ha. Sikkert våre foreldre og besteforeldre (blir nok julegave, da vi gifter oss sent oktober). Til forlovere gir vi også en innrammet bilde (av de og oss), men i en liten bordstørrelse. Forlovere får i tillegg: Min; sminke + hår - hans; fotballtur. Toastmaster får også fotballtur. Andre som hjelper til får enten vin eller blomstervase (vaser som blir brukt til pynt i bryllupet).
blåveis Skrevet 2. september 2004 #8 Skrevet 2. september 2004 Tror ikke det er noen andre en foreldre som kommer til å henge opp bildet på veggen. Jeg synes også det er viktig å passe på å ikke lage bildet man gir til foreldrene for stort. Begge våre foreldrepar har hengende oppe brudebilde av seg selv som er i A5 størrelse. Vi mener derfor det ikke ville tatt seg ut om vi skulle gi dem et bilde av oss som var større enn det. Bare noe å tenke på.. Vi kommer også til å gi et innrammet bilde i "vanlig fotostørrelse" til våre besteforeldre.
Carmina Skrevet 2. september 2004 #9 Skrevet 2. september 2004 Jeg kommer til å gi bilder til foreldrene våre. Når det gjelder søsken kommer jeg til å gi bilde i 10x15 cm. Tror ikke broderen er spesielt interessert av å ha bilde av meg og typen på veggen Men hjemme skal jeg ha STOOOORT bilde av oss
Gjest Madley Skrevet 3. september 2004 #10 Skrevet 3. september 2004 Vi gir foreldrene mine en fotomontasje av fem bilder i en ramme. Hennes mor skal få et innrammet bilde, litt større enn vanlig bilde( hun har ingen bilder på veggen og vil heller ikke ha noe stort) Faren hennes får takkekort. Ellers så får ingen annet enn takkekort. Alle som bidro til dagen sånn rent praktisk er invitert til en bedre middag hjemme hos mine foreldre.
ringblomst Skrevet 3. september 2004 #11 Skrevet 3. september 2004 Vi kommer til å gi takkekort til alle som har bidratt og/ eller gitt gave til oss. Ryddehjelperne ga vi 1000 kr til hver, selv om de ikke ville ha betalt. Det ble også delt ut en del av blomsteroppsatsene og blomster vi fikk i gave (vi dro på bryllupsreise to dager etter på) til de som hadde hjulpet til. I tillegg ga vi søsken (ene søsteren hans var også toastmaster) og forlovere et fotografbilde på størrelse med de vi har i album. Forloveren min fikk håroppsetting på selve dagen og toastmaster fikk fotpleie. Hans forlovere skal få middag og kino senere, det samme skal han som filmet hele dagen for oss (også en jevnaldrende kamerat). Foreldre skal få et større fotografbilde til jul, da det er så pass dyrt. Vi har ingen gjenlevende besteforeldre.
Gjest MrsL Skrevet 3. september 2004 #12 Skrevet 3. september 2004 Foreldrene våre betaler selv det bildet de ønsker forstørret. Våre forlovere får ett bilde av oss sammen med dem tatt hos fotografen og min bor og hans søster får hvert sitt bilde. Disse bildene er like store som de er o prøvebildepermen.
Grooo Skrevet 3. september 2004 #13 Skrevet 3. september 2004 Foreldre, søsken og besteforeldre fikk forstørret bilde - de valgte selv størrelse og hvilket/hvilke bilder de ville ha. Vi bestemte en pris (tilsvarende ett bilde i "passe" størrelse) som søsken og besteforeldre skulle få bilder for, så var det noen av dem som ønsket flere/større bilder som la i litt penger selv. Forloverne våre fikk små forstørrelser, de valgte bilde selv de og.
Peluche Skrevet 4. september 2004 #14 Skrevet 4. september 2004 Ville gitt forstørret bilde til foreldrene, og en mindre forstørrelse til søsken. Synes ikke noe om at andre har bilder av meg hengende jeg da men det er jo helt avhengig av hvem du er og hvilket forhold du har til f.eks. søsknene dine.
cecily Skrevet 4. september 2004 Forfatter #15 Skrevet 4. september 2004 Da gir vi et litt større bilde til foreldre og sånn ca i bildeformat til søsken og bestemødre, slik at de et hakk større enn takkekort. De får bestemme selv om de vil henge det opp. Det er ikke det at vi absolutt skal henge på alle mulige vegger rundt omkring, men vil ikke fornærme noen som kanskje venter på forstørret bilde.
Gjest Xavia Skrevet 4. september 2004 #16 Skrevet 4. september 2004 Tror ikke det er noen andre en foreldre som kommer til å henge opp bildet på veggen. Helt enig!! Dere synes sikkert dere er vanvittig vakre osv osv, men ikke mange henger opp bilder av venner/kusiner/nieser el i brudestasen.
cecily Skrevet 4. september 2004 Forfatter #17 Skrevet 4. september 2004 Helt enig!! Dere synes sikkert dere er vanvittig vakre osv osv, men ikke mange henger opp bilder av venner/kusiner/nieser el i brudestasen. Det hadde ikke jeg heller gjort Det var mer søsken og besteforeldre jeg tenkte på.
Andrine22 Skrevet 4. september 2004 #18 Skrevet 4. september 2004 Jeg mener det er viktigst at foreldrene til brudeparet får forstørret bilde. Jeg hadde IKKE følt behov for å få et stort bilde av for eksemel søskenene mine som skal henge på veggen- den blir da fort nok full! Ellers syns jeg det passer å gi ALLE som har hjulpet til i bryllupet (stått i baren, servert, ryddet osv) iallfall en liten gave- minimum en fin blomsterbukett...
cecily Skrevet 5. september 2004 Forfatter #19 Skrevet 5. september 2004 Jeg mener det er viktigst at foreldrene til brudeparet får forstørret bilde. Jeg hadde IKKE følt behov for å få et stort bilde av for eksemel søskenene mine som skal henge på veggen- den blir da fort nok full! Ellers syns jeg det passer å gi ALLE som har hjulpet til i bryllupet (stått i baren, servert, ryddet osv) iallfall en liten gave- minimum en fin blomsterbukett... Nei, vet du hva! Skal hele gjengen ha takkegave? Vi gir toastmaster og gaveutpakkere en gave, foreldre får forstørret bilde og resten får takkekort. Det holder for meg. Jeg hjalp til en del i en venninnes bryllup, har aldri forventet noe takkegave for det. Takkekort duger svært bra, synes jeg da.
Lullu Skrevet 5. september 2004 #20 Skrevet 5. september 2004 Syntes det er veldig koselig med brudebilder jeg da. Hadde helt klart hengt opp bilde av broder'n på veggen jeg - ikke den største utgaven kanskje, og ikke midt i stua kanskje, men på bildeveggen på kontoret skulle han helt klart fått plass. Dette betyr allikevel ikke at jeg ville gitt han brudebilde i gave. Eller forresten, jo kanskje, et lite bilde i julegave. Ellers så får foreldre selv bestemme hva de ønsker. Mormor får nok et bilde til jul, men hun får jo også selv bestemme hvilket hun vil ha. Forlovere får et bilde av oss alle 4, et lite som minne. Vi gir alle hjelpere en liten gave. Nesten. Hadde ikke tenkt å gi gave til de som har hjulpet til med baking av kake. Dette skal vi takke for i takkekortene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå