AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #1 Skrevet 9. juni 2015 Hellbillies sier det så godt: "Hvis du æ tå dei som røykji, so kjem det ein sang te deg. Du prøve nok å kutte ut, men alder om du fær det te. Mange gongu ha 'ru prøvd, men so kjem det plusseleg ein dag, som har alt for mange grunna te å ta eit drag. Snart so æ're ingen stan som du fær sita ned i fred. For røykjara bi kjeppjaga og dei era te spott og spe. No bi're snart forbudt med nikotin i alle hus med innlagt lys. Utta veggen står ein hop med sigarett og frys. Og på TV står ein doktersprett og tegna og fortel, at du kjem te røykji 're spent ihel. Ja alle sko me døy, det gjeld både deg og meg, men no har eg lyst te å ha're triveleg." Flere enn meg som føler seg uglesett dersom de tenner seg en røyk?!Anonymous poster hash: b7a72...b47 2
Ulveedderkopp Skrevet 9. juni 2015 #2 Skrevet 9. juni 2015 Så lenge uskyldige folk slipper å puste inn røyken deres kan dere røyke hvor dere vil for min del. Men jeg skjønner ikke hvorfor noen røykere syter slik. Røyk får ikke bare røykernes klær og hår til å direkte stinke, men også folk som måtte oppholde seg rundt. Ikke alle tåler røyk heller. Bare ett innpust av røyk fra en forbipasserende gir meg sterkt ubehag i lunger/hals og det blir ubehagelig å puste. Særlig om vinteren. Så at jeg ugleser folk som med vitende vilje gir andre ubehag for egen fornøyelse nekter jeg ikke for. 14
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #3 Skrevet 9. juni 2015 Som røyker driter jeg i sånne som Ulveedderkopp like mye som sånne driter i meg. Mine nærmeste vet at jeg er hensynsfull, og slike som ulveedderkopp kan prøve å se seg selv i speilet og fjerne parfymen sin, sminken sin, bilen sin og bytte vaskemiddel før de ferder rundt andre mennesker. Røyk er ikke noe behagelig og det skjønner jeg veldig godt, tro meg... men tull går ikke inn på meg Anonymous poster hash: 1a327...0c3 16
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #4 Skrevet 10. juni 2015 Så lenge uskyldige folk slipper å puste inn røyken deres kan dere røyke hvor dere vil for min del. Men jeg skjønner ikke hvorfor noen røykere syter slik. Røyk får ikke bare røykernes klær og hår til å direkte stinke, men også folk som måtte oppholde seg rundt. Ikke alle tåler røyk heller. Bare ett innpust av røyk fra en forbipasserende gir meg sterkt ubehag i lunger/hals og det blir ubehagelig å puste. Særlig om vinteren. Så at jeg ugleser folk som med vitende vilje gir andre ubehag for egen fornøyelse nekter jeg ikke for. Typisk.. EN tråd i dette forumet hvor røykere kan få klagd litt, også er selvfølgelig første innlegg fra en ikke-røyker som klager på røykerne 😂Anonymous poster hash: b7a72...b47 26
karamariell Skrevet 10. juni 2015 #5 Skrevet 10. juni 2015 Har ikke så mye å klage over. Bortsett fra at jeg ikke orker å reise meg for å gå ut på terrassen...... og det er kaldt
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #6 Skrevet 10. juni 2015 Typisk.. EN tråd i dette forumet hvor røykere kan få klagd litt, også er selvfølgelig første innlegg fra en ikke-røyker som klager på røykerne Anonymous poster hash: b7a72...b47 typisk røykere med en sånnn selvmedynk. Det er ikke grenser på hvor vanskelig det er å forstå for disse stakkarene hvor mye skade de påfører omgivelsene sine. Du plages kanskje av at jeg ser ned på deg eller flytter meg fra deg når du tenner den heslige røyken din, eller at jeg holder meg for nesa så jeg slipper å lukte deg, mens jeg må godta å bli fysisk kvalm, uvel, dårlig å få hodepine av at du tenneer dritten rundt meg. slutt å syt, det er ikke røykerne det er synd på. hilsen eksrøyker som også er blitt røykeallergikker. Anonymous poster hash: 04f15...7b7 11
Ulveedderkopp Skrevet 10. juni 2015 #7 Skrevet 10. juni 2015 Som røyker driter jeg i sånne som Ulveedderkopp like mye som sånne driter i meg. Mine nærmeste vet at jeg er hensynsfull, og slike som ulveedderkopp kan prøve å se seg selv i speilet og fjerne parfymen sin, sminken sin, bilen sin og bytte vaskemiddel før de ferder rundt andre mennesker. Røyk er ikke noe behagelig og det skjønner jeg veldig godt, tro meg... men tull går ikke inn på meg Anonymous poster hash: 1a327...0c3 Jeg bruker verken parfyme (og det er oftest røykere selv som sprayer seg ihjel og stinker som fy) , sminke og har nøytralt vaskemiddel fordi jeg reagerer på det. Bil har jeg ikke. Du støtter påstanden min om hvor egoistiske enkelte røykere er. Det er skremmende hvor hensynsløse avhengige mennesker kan være. Som jeg sa tidligere så er det helt greit når røykere tar hensyn, men det gjør ufattelig mange ikke. 4
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #8 Skrevet 10. juni 2015 typisk røykere med en sånnn selvmedynk. Det er ikke grenser på hvor vanskelig det er å forstå for disse stakkarene hvor mye skade de påfører omgivelsene sine. Du plages kanskje av at jeg ser ned på deg eller flytter meg fra deg når du tenner den heslige røyken din, eller at jeg holder meg for nesa så jeg slipper å lukte deg, mens jeg må godta å bli fysisk kvalm, uvel, dårlig å få hodepine av at du tenneer dritten rundt meg. slutt å syt, det er ikke røykerne det er synd på. hilsen eksrøyker som også er blitt røykeallergikker. Anonymous poster hash: 04f15...7b7 Snakk om hysterien som har blomstret opp de siste årene i takt med hvor tabu røyk har blitt. Merkelig at så mange plutselig har blitt akutt allergisk mot røyk, og det er ikke mååte på hvor mange plager og sykdommer man kan få av å bare lukte litt røyk 40 meter unna, "åh, jeg får så vondt i hodet, jeg må spy, jeg må bare holde meg for nesa for jeg er totalt allergisk mot røyk" Please. Hvor hysterisk og fintfølende skal man være? Er ikke noe glad i røyklukt selv, men jeg dør ikke dersom noen tenner seg opp en røyk litt unna. Er enig i at det er irriterende med røykere som ikke tar hensyn, men det finnes da grenser... Anonymous poster hash: 405e5...266 18
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #9 Skrevet 10. juni 2015 Snakk om hysterien som har blomstret opp de siste årene i takt med hvor tabu røyk har blitt. Merkelig at så mange plutselig har blitt akutt allergisk mot røyk, og det er ikke mååte på hvor mange plager og sykdommer man kan få av å bare lukte litt røyk 40 meter unna, "åh, jeg får så vondt i hodet, jeg må spy, jeg må bare holde meg for nesa for jeg er totalt allergisk mot røyk" Please. Hvor hysterisk og fintfølende skal man være? Er ikke noe glad i røyklukt selv, men jeg dør ikke dersom noen tenner seg opp en røyk litt unna. Er enig i at det er irriterende med røykere som ikke tar hensyn, men det finnes da grenser... Anonymous poster hash: 405e5...266 jeg blir fysisk uvel før jeg kjenner lukta eller ser at noen røyker. du godtar bare den urett som ikke rammer deg selv. patetisk. ååååå stakkars røykerne, åååå s synd på dem som ikke får plage andre uten at de reagerer. de er jo de første till å syte over noe så bagatell mmesig som at d e må stå ute å fryse for å røyke, men å at andre får hodepine av røken deres må de jo bare tåle. er jo bare hysteri det vet du, frysepinnene stakkar må jo få lov å dampe hvor det måtte passe dem. Anonymous poster hash: 04f15...7b7 6
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #10 Skrevet 10. juni 2015 Typisk.. EN tråd i dette forumet hvor røykere kan få klagd litt, også er selvfølgelig første innlegg fra en ikke-røyker som klager på røykerne 😂Anonymous poster hash: b7a72...b47 Jeg klager ikke over røykere men dere må forstå at andre rundt dere kan være allergiske eller ha astma. Ser jeg noen tenne en røyk går jeg bare litt unna. Nå er frisk luft alltid bedre en røyk, og det er nå påvist at passiv røyking er minst like skadelig som å røyke selv. Derfor skal dere ta hensyn til de rundt dere. Jeg har astma og tåler ikke den røyken din i nærheten, dessuten ønsker jeg at barnet mitt skal passivrøyke den røyken sammen med deg. Anonymous poster hash: 4bee2...71b 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #11 Skrevet 10. juni 2015 Jeg klager ikke over røykere men dere må forstå at andre rundt dere kan være allergiske eller ha astma. Ser jeg noen tenne en røyk går jeg bare litt unna. Nå er frisk luft alltid bedre en røyk, og det er nå påvist at passiv røyking er minst like skadelig som å røyke selv. Derfor skal dere ta hensyn til de rundt dere. Jeg har astma og tåler ikke den røyken din i nærheten, dessuten ønsker jeg at barnet mitt skal passivrøyke den røyken sammen med deg. Anonymous poster hash: 4bee2...71b jeg ønsker selvsagt IKKE at barnet mitt skal passivrøyke med deg. Anonymous poster hash: 4bee2...71b 4
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #12 Skrevet 10. juni 2015 Bare for å ha sakt det en gang for alle; Selvfølgelig skal folk bruke vettet og trekke seg unna! Har full forståelse for at ikke alle synes det lukter godt eller at noen ikke tåler det! MEN (!!) folk må da kunne ta valg for seg selv!! Myndighetenes forsøk på å sette prisene så høyt opp at ikke folk får råd til det, blir rett og slett for dumt! Samme med folk som på død og liv MÅ oppholde seg der folk røyker... Er det snakk om et buss-stopp eller lignende så skal så klart røykerne fjerne seg, men jeg har mer enn en gang stått bak hushjørnet eller hva det måtte være, også kommer det familier med unger som skal løpe rundt akkurat der selv om det er nok av plass ellers. Det må da gå ann å vise hensyn andre veien også!! Også stiller jeg meg undrene til alle disse som er så grusomt allergiske.. jeg kan ikke la være å tenke at noen av de overdriver. Tenner man en sigarett syv meter unna blir det ramaskrik, men å sitte rundt ett bål feks går liksom helt fint?! Bor dere langt ut på landet borte fra all fly og biltrafikk også?? (Og NEI, jeg mener ikke alle, men NOEN)Anonymous poster hash: b7a72...b47 8
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #13 Skrevet 10. juni 2015 Jeg bruker verken parfyme (og det er oftest røykere selv som sprayer seg ihjel og stinker som fy) , sminke og har nøytralt vaskemiddel fordi jeg reagerer på det. Bil har jeg ikke. Du støtter påstanden min om hvor egoistiske enkelte røykere er. Det er skremmende hvor hensynsløse avhengige mennesker kan være. Som jeg sa tidligere så er det helt greit når røykere tar hensyn, men det gjør ufattelig mange ikke. Jeg støtter din påstand om at røykere er egoistiske? Svaret mitt til deg er nok at du ikke kommer langt hos meg med herseteknikker. Alle ikke røykere rundt meg reagerer på hvor hensynsfull jeg er rundt dem og tar det opp med meg uten at jeg snakker om det. Om jeg er egoistisk fordi jeg driter i sånne som deg like mye som sånne som deg driter i sånne som meg, får jeg bare leve med. Ser ut som at du slkiter litt med det, men du må nesten svelge at en hensynsfull røyker ikke er på gli med deg! Anonymous poster hash: 1a327...0c3 6
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #14 Skrevet 10. juni 2015 Både folk som stinker røyk og folk som stinker parfyme er begge ubehagelig å sitte ved siden av på bussen. Ikke noe kjekt. Heldigvis lukter folk flest ingenting. Når jeg er ute blant folk er jeg også veldig påpasselig på at jeg selv ikke lukter noe som helst for at det ikke skal være ubehagelig for andre. Bruker aldri parfyme og bruker blenda sensitive vaskemiddel. Bruker kun sensitiv deodorant, for da lukter jeg ikke noe. Når man tar mye kollektivtrafikk spesielt synes jeg det er viktig å ta slike hensyn til andre. En AB over her skreiv noe om sminke, men jeg skjønner ikke hvordan at noens mascara skal gi en reaksjon hos andre. Mascara lukter ingenting. Jeg har selv mange allergier og er syk, så det er veldig fint at så mange skal ta hensyn, og er ganske sykt at det skal komme på en som stinker røyk og ødelegge for halve bussen. Anonymous poster hash: c1a51...d8f 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #15 Skrevet 10. juni 2015 Det er så tydelig at mange ikke-røykere klager bare for å klage. Jeg har to eksempler funnet her inne på forumet som er utrolig morsomme: Eksempel 1, damping på e-sigarett: Jeg følger røykeloven, og når jeg er ute i offentligheten damper jeg kun der det er lov å røyke. Så, jeg sto utenfor en butikk mens jeg tok noen trekk av e-sigaretten min. Mens jeg sto der kom det noen mødre med sine barn. De stoppet bak ryggen min, og snakket høyt om hensynsløse røykere, vond lukt, at barn hadde rett på et røykfritt oppvekstmiljø osv. Jeg sto med ryggen til en god stund, og de fortsatte samtalen sin med stadig høyere stemme for virkelig å være sikre på at jeg hørte dem. Til slutt snudde jeg meg, og spurte om det var meg de snakket til. Nei, de snakket ikke til meg. Ok, jeg spurte dem så om det var meg de snakket om, og det fikk jeg bekreftet. De gjentok alt de tidligere hadde sagt om at jeg var en hensynsløs røyker, skadene ved passiv røyking, barns rett til røykfritt oppvekstmiljø osv. Jeg lot dem kjefte ferdig før jeg spurte dem om de kjente noen røyklukt av meg. Og det gjorde de, selvsagt! Jeg spurte dem så om de hadde hørt om placeboo-effekten, noe de bekreftet, og jeg sa da at eneste grunnen til at de mente jeg luktet røyk, var fordi de forventet det. Jeg viste dem da e-sigaretten, og de var ganske flaue da de gikk videre. Eksempel 2: klaging på røyking i parkeringshus Bilen min sto bare noen få meter fra en av inngangsdørene til senteret, og litt unna kom en røyker og fyrte opp en sigarett, han sto ved siden av et askebeger, så det var en røykesone. Jeg hadde vinduet på bilen åpent, og jeg kjente ikke lukten fra sigaretten i det hele tatt, det luktet for mye av eksos der inne (naturlig nok). Like etter at røykeren tente opp røyken, kom det to kvinner med barn i barnevogn. Da de gikk forbi røykeren, begynte de å snakke høylydt om hensynsløse røykere, og stilte seg demonstrativt utenfor inngangsdøren (ca 10-15 m unna askebegeret) mens de fortsatte å klage.Der sto de altså Inne i et parkeringshus, og det var så ille for dem at det sto en røyker der, at de var villige til å utsette barna sine for flere minutter med eksos og andre avgasser fra biler, bare for å klage. Da røykeren var ferdig med sigaretten, satte han seg inn i en bil, og kjørte ut, og da gikk kvinnene også inn i senteret. Noen røykere er hensynsløse, og noen ikke-røykere klager bare for å klage, ikke fordi røyken plager dem. Anonymous poster hash: 316ef...4d1 6
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #16 Skrevet 10. juni 2015 Når dere røykere slutter å blåse røyken på oss andre, først da kan dere klage. Anonymous poster hash: cedce...db0 1
Gjest Hofmann Skrevet 10. juni 2015 #17 Skrevet 10. juni 2015 (endret) Ikkje-røykjarar er den verste reklamen for ikkje-røykjing. Skulle gjerne ha slutta, om det ikkje var for at eg var redd for å bli som dei. Endret 10. juni 2015 av Veslefrikk 11
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #18 Skrevet 10. juni 2015 Når dere røykere slutter å blåse røyken på oss andre, først da kan dere klage.Anonymous poster hash: cedce...db0 Så vi kan ikke klage altså? Da er det jammen meg mange som må holde kjeft rundt forbi, for alle har vi noe! Når du slutter å være ufordragelig, DA kan du klage.. Jeez.. sånne som deg gjør at jeg hvertfall ikke at jeg slutter! Heller det motsatte! Jeg slutter når jeg selv vil. Ikke fordi du ikke liker det eller fordi det er så dyrt! Folk må få ha en viss frihet så lenge de viser hensyn til andre! Anonymous poster hash: b7a72...b47 4
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #19 Skrevet 10. juni 2015 Hater når vinden tar altfor store trekk av røyken... Anonymous poster hash: b7010...a9b
Rozárka Skrevet 10. juni 2015 #20 Skrevet 10. juni 2015 Jeg klager på vegne av at det er en røyker som jeg ønsker skal slutte. Han vil dette selv også, men derfor klager jeg over at det ikke lenger blir solgt pakker med 10 røyk i. Hvorfor sluttet de å selge de små pakkene, så røykerne ikke har noe alternativ annet enn tjue røyk? Som da blir røyket? Noe så idiotisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå