Gå til innhold

Blir så demotivert! Hjelp..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har telt kalorier nå i 4 uker, ca. Har vært veldig streng, er bare 3 dager hvor jeg har vært litt over 1220 kcal til dagen. Det har gått veldig greit, jeg veide 85 kg og er nå nede i 81, men det er så kjedelig at jeg ikke kan se noen forskjell!

Stakk innom "før/etter bilder" på forumet, og ser så mange flotte bilder, men hos meg er det ingen endring!

Når kan jeg forvente å se en forandring? Og hvordan skal jeg holde motivasjonen oppe?

Jeg er 175 cm høy og vil ihvertfall ned til 75/70 kg.

Anonymous poster hash: 3f375...a6f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En kilo i uka er jo kjempebra, det er max av hva du bør forvente nå i begynnelsen. Senere vil du kunne gå ned 1/4 - 1/2 kilo pr uke i gjennomsnitt. Det vil altså ta tid å nå ønsket vekt, og etterpå må også du spise og leve annerledes enn du har gjort før, for å kunne holde vekta - derfor er det lurt å gjøre det beste ut av det. Smør deg med tålmodighet, ta en dag om gangen, nyt god mat, beveg deg i passelig tempo og intensitet, og ha tillit til prosessen. Ikke tenk på det som en "diett", og for all del ikke vær "streng", det vil bare få deg til å sprekke. 1200 kalorier er hva små tynne damer med noen kosekilo skal spise, jeg ville nok anbefale minst 1500 kalorier pr dag for deg. 

Hvordan holde motivasjonen når man ikke ser endring... Det kan jo være forskjellig fra person til person. For min egen del er det ikke så stor forskjell på kroppen min nå vs med 20 kilo mer fett - jeg er jo smalere, men i grunnen er jeg bare en mindre versjon av den gamle meg. Men jeg kjenner stor forskjell - deilig at magen ikke er i veien, jeg har lavere terskel for å bevege meg, det er lett å reise seg opp fra sittende og liggende, jeg får på meg klær i en størrelse som jeg føler er "min"... og ikke minst har jeg fått matlyst istedenfor konstant sug etter godteri. Alt dette gjør at jeg har lyst til å fortsette med det jeg gjør.

Skrevet

Bruk målbåndet og sjekk i stede for bare bruke vekten.

Elsker når cm forsvinner.

Det motiverer meg :)

Og når jeg kjenner jeg blir sterkere :)

Men ville nok spist mer en 1220 kalorier.

Er selv 175 og 73,5 kilo. Jobber selv med å få fettprosenten ned. Har gått fra over 80 kg.

Har iaf lært at de å ligge under bmr ikke er så lurt. Spiser som regel 1800 kalorier på treningsfri dager og 2000 på dager med trening.

Når du vil se resultater er vanskelig å si. Men du burde jo allerede merke at klærne sitter løsere:)

Jeg merket det veldig godt etter jeg begynte å trene styrke og litt mindre kardio :)

Lykke til :)

Skrevet

Har du tatt bilder av deg selv? Det er mye lettere å se forandringer vha bilder enn i speilet.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke snakk......jeg har gått ned fra utrent 69 til trent 64 å ser ikke en dritt forskjell..hverken i speil eller på bilder. Mannen min derimot ser det svært tydelig.

Anonymous poster hash: c5cbe...755
Skrevet

Du sier jo selv at det har gått greit så langt, så hvorfor ikke fortsette? Jeg gikk selv ned fra 75 kg til 60-62 kg (jeg er 173 cm høy). Synes det var skikkelig kjipt når jeg hele tiden så på det som slanking og at jeg hadde en liste over alt som var ja-mat og nei-mat. Slutta etterhvert å se på det som slanking, og heller en livsstilsendring. Det er jo det vi hele tiden leser om, og jeg skjønte det aldri og tenkte alltid at det er lettere sagt enn gjort, men det er bare en holdning du selv må endre. I steden for å gå hver dag og se frem til dagen viser målvekten så vil jeg anbefale deg å bruke tid hver dag til å føle deg bedre. Hva er du fornøyd med ved deg selv? Bruk litt tid hver dag på å føle deg fresh, kle deg så du ser bra ut. Jeg vet det ikke er lett når man føler seg ukonfortabel, men det er bedre enn å gå i joggebukse og stor hettegenser.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takker så mye for gode ord! Jeg har ikke tenkt å gi meg, altså :) men det var veldig godt å høre at det finnes flere der ute som ikke synes at slankingen synes.

Jeg merker at jeg har blitt mindre, ettersom jeg nå kan ta av ei bukse uten å kneppe opp knappene ;) og gifteringen glir lettere av (ikke at den er av i tide og utide..) men ellers ser jeg helt lik ut. Har tatt bilder, ser ingen merkbar forskjell der heller. Men får bare stå på, det kommer seg nok !

Anonymous poster hash: 3f375...a6f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...