AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #1 Skrevet 9. juni 2015 Jeg er ei jente på 21 år, og nå i sommer får kjæresten min sin etterlengtede ferie, vi har ikke sett hverandre på flere måneder. Jeg har bodd for meg selv i 3 års tid nå, men i sommer bor jeg hjemme hos foreldrene mine for sommerjobb og flytter til en annen by til høsten. Jeg spurte foreldrene mine om det var ok at jeg og kjæresten min tilbrakte noen få dager hjemme hos oss i begynnelsen av ferien hans, bare for å ha et sted å være mens jeg jobber de siste vaktene mine før ferien vår sammen. Men de blånekter. Jeg vil forstå hvorfor, men da sier de at slik har det alltid vært i huset. De har aldri noensinne tillatt kjæresteovernatting. De sier at de ikke er vant til slikt og finner det ukomfortabelt. Jeg mister all respekten for dem siden de ikke engang vil hjelpe barna sine økonomisk, det betyr at vi er nødt å bo på hotellet 5 min unna huset... vi har ikke råd til det. og det er så flaut for meg siden familien hans er så imøtekommende i forhold til mine som ikke gjør en eneste innsats for å få kjæresten min til å føle seg velkommen... Jeg blir bare veldig såret, og veldig lei meg. Jeg innser at foreldrene mine aldri vil bli en del av livet mitt sånn sett... Noen som også har det slik? Anonymous poster hash: bbb19...08e
Leini Skrevet 9. juni 2015 #2 Skrevet 9. juni 2015 Synes de er litt voldsomme når du faktisk er voksen og ikke bor hjemme. Hadde du vært 15-16 og bodd hjemme og kun hadde vært sammen med ham i et par uker, hadde det vært noe annet. Spør om du får sette opp telt i hagen, eller høre med andre venner/familie du har som evt bor i nærheten om dere kan overnatte der:) 17
Gjest Blondie65 Skrevet 9. juni 2015 #3 Skrevet 9. juni 2015 Det er dine foreldres hus. Det er deres regler som gjelder der. Hva med å heller forkorte besøket?
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #4 Skrevet 9. juni 2015 Jeg lurer på om dette var slemt av meg? Jeg klarte ikke å dy meg, så jeg gikk ut til mamma og sa at jeg ville spørre henne om en ting. At i fremtiden når jeg er gift og bor med ektemann og barn, og de reiser langt og lenge for å besøke oss en dag, og vi nekter dem å overnatte når de trenger det, ville de da blitt lei seg og følt skyld/skam? Jeg tenker i forhold til at dere nekter oss barna nå hjelp, når vi trenger det økonomisk. De har aldri gitt oss muligheten til å la kjæresten overnatte, selv ikke når vi trenger det mest. Så hvorfor skulle de forvente at vi ville latt dem sove over i vårt hus, når vi er etablerte? Vet ikke om jeg bør angre på at jeg sa dette, mamma ble lei seg men de nekter oss fortsatt... Spør om du får sette opp telt i hagen, eller høre med andre venner/familie du har som evt bor i nærheten om dere kan overnatte der:) Vi kan alltids spørre andre, ja, men jeg er faktisk nødt å bo hjemme noen dager for å bare få jobbet de siste vaktene mine, og problemet er ikke å spørre andre, men at ens egne foreldre ikke vil hjelpe når det trengs, men holder fast ved en eldgammel regel som ikke passer i 2015. Det er dine foreldres hus. Det er deres regler som gjelder der. Hva med å heller forkorte besøket? Hvor kort? De tillater ikke ene eneste natt, engang. TS Anonymous poster hash: bbb19...08e 13
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #5 Skrevet 9. juni 2015 Har de møtt kjæresten din? Hvis ikke så kan det hende at de ikke vil ha ukjente på overnatting? Ellers så synes jeg det er litt sært av foreldrene dine - selv om det er deres hjem og deres regler som gjelder. Anonymous poster hash: 774b7...899 2
Gjest Blondie65 Skrevet 9. juni 2015 #6 Skrevet 9. juni 2015 Som i ingen netter? Fortell dem at siden dere ikke kan overnatte har dere ikke mulighet til å besøke dem. Jeg har foreldre som er likedan. Nytter ikke å krangle med dem.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #7 Skrevet 9. juni 2015 Deres hus, deres regler. Anonymous poster hash: 24406...aa7 4
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #8 Skrevet 9. juni 2015 Har de møtt kjæresten din? Hvis ikke så kan det hende at de ikke vil ha ukjente på overnatting? Ellers så synes jeg det er litt sært av foreldrene dine - selv om det er deres hjem og deres regler som gjelder. De har møtt han en eneste gang for noen år siden men da var vi ikke sammen... De har ikke møtt han siden vi ble kjærester, fordi han har vært i militæret hele tiden og vi har bare tilbrakt permene hans hjemme hos meg, foreldrene mine er ikke interesserte i å bli kjent med han heller... Jeg forstår ikke hvorfor de ikke skjønner at det eneste de oppnår ved dette er at barna mister tillit og føler seg sviktet av foreldrene..? Hvorfor skal vi inkludere dem i livene våre når de er slik? Som i ingen netter? Fortell dem at siden dere ikke kan overnatte har dere ikke mulighet til å besøke dem. Jeg har foreldre som er likedan. Nytter ikke å krangle med dem. Absolutt ingen netter. De har vært sånn med søskene mine også. Det gjør nok ikke det. Men jeg føler jeg er på gråten nå, fordi det er så utrolig sårende synes jeg... Hvordan skal jeg håndtere det egentlig? TS Anonymous poster hash: bbb19...08e 1
Gjest Castielz Skrevet 9. juni 2015 #9 Skrevet 9. juni 2015 Jeg hadde simpelthen takket dem for ingenting, og bedt dem miste nummeret mitt. Livet er for kort til å ha kontakt med så dårlige foreldre.
pressplay Skrevet 9. juni 2015 #10 Skrevet 9. juni 2015 Nekter de vennepar eller annen voksen familie å overnatte? Hadde forstått det om det var snakk om ungdom, men dette blir litt for prippent. Hva i framtiden om du og din ektemann skulle ha behov for å bo hos dine foreldre? Jeg tror det handler om at dine foreldre fortsatt ser på deg som sitt lille barn 5
HvittHus Skrevet 9. juni 2015 #11 Skrevet 9. juni 2015 Deres hus, deres regler, men når foreldre utøver en slik urimelig regel overfor voksne barn uten at det er gode grunner for det, hadde jeg faktisk blitt urimelig tilbake. Jeg hadde kuttet ut besøk og latt foreldrene få vite hvorfor. 8
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #12 Skrevet 9. juni 2015 Bor noen av søskene dine i nærheten? Hvis det, kanskje dere kan få være hos dem de dagene? Anonymous poster hash: 774b7...899
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #13 Skrevet 9. juni 2015 Tror faktisk jeg ville ha funnet et annet sted å bo i ferien. De respekterer jo hverken deg eller kjæresten din, ei heller inkluderer dere i livet sitt. Så hvorfor skulle du inkludere dem i ditt liv? "Deres hus, deres regler" javel, men da får de også ta konsekvensene. Anonymous poster hash: 9b6e2...982 5
Gjest Blondie65 Skrevet 9. juni 2015 #14 Skrevet 9. juni 2015 De har møtt han en eneste gang for noen år siden men da var vi ikke sammen...De har ikke møtt han siden vi ble kjærester,fordi han har vært i militæret hele tiden og vi har bare tilbrakt permene hans hjemme hos meg,foreldrene mine er ikke interesserte i å bli kjent med han heller...Jeg forstår ikke hvorfor de ikke skjønnerat det eneste de oppnår ved dette er at barna mister tillit og føler seg sviktet av foreldrene..?Hvorfor skal vi inkludere dem i livene våre når de er slik? Absolutt ingen netter. De har vært sånn med søskene mine også. Det gjør nok ikke det. Men jeg føler jeg er på gråten nå, fordi det er så utrolig sårende synes jeg...Hvordan skal jeg håndtere det egentlig?TS Anonymous poster hash: bbb19...08e Det var ikke det jeg mente: forkort besøket slik at det blir ingen overnatting der. Det er deres hus og deres regler, men det betyr også at du velger å ikke treffe dem.
minister-mio Skrevet 9. juni 2015 #15 Skrevet 9. juni 2015 Jøss, det var da lite gjestfritt. Tilby å betale
Alethia Skrevet 9. juni 2015 #16 Skrevet 9. juni 2015 Sinnsykt sære foreldre du har. Som sagt ovenfor, hadde du vært 15 år hadde det vært noe annet, men du er trossalt 21. Makan. 8
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #17 Skrevet 9. juni 2015 Hva mener du med at de ikke hjelper deg økonomisk? Du kan ikke kreve det når du er 21 år. Er enig at det er rart å nekte kjæresten å overnatte når du er 21 år, men de synes kanskje det er rart når de ikke kjenner han. Å kutte kontakten med foreldrene sine for noe sånt synes jeg blir spesielt. Anonymous poster hash: d5687...74f 6
Maleficenta Skrevet 9. juni 2015 #18 Skrevet 9. juni 2015 Er det ikke greit dersom han sover i et annet rom heller. Hva når dere blir samboere og skal på besøk til foreldrene dine. Er det gortsatt ikke greit om van overnatter? Hva om dere er gift? Er det greit da? Er de veldig kristne? Er det frykten for at dere skal ha sex i huset deres som plager dem? 5
dillyduzit Skrevet 9. juni 2015 #19 Skrevet 9. juni 2015 Den kommentaren om at de da heller ikke fikk sove hos dere, om dere hadde blitt etablert og flyttet virket legit. Satte kanskje noen ting i perspektiv hos hun. Utrolig sært er det hvertfall. 5
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #20 Skrevet 9. juni 2015 Jeg kan godt forstå dem. Dette er en person de ikke kjenner og har kun sett en gang. Skjønner godt at det ikke er noe særlig å ha en fremmed på overnatting. Tilby at de møter han først og blir kjent kanskje? Anonymous poster hash: 2a81d...24e 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå