Uno09 Skrevet 9. juni 2015 #1 Del Skrevet 9. juni 2015 Mye nytt er kommet, å mange har gode og dårlige erfaringer med forskjellige babyprodukter. Så jeg lurer på hvordan dere synes skiller seg ut som gode produkter? Har fallt selv litt for burts bees baby produktene, spesielt shampo and wash og babyoljen. Tidligere barn brukte jeg sebamed. Faller enda på seba sin salve da. Håper på respons:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #2 Del Skrevet 9. juni 2015 Burts bees ble slaktet av tv2 hjelper deg, inneholder allergi-fremkallende stoffer.. Selv bruker jeg lykkelig som liten Anonymous poster hash: 1992f...fb5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #3 Del Skrevet 9. juni 2015 Bruker ingenting.Anonymous poster hash: e0ef0...9d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agnesb Skrevet 9. juni 2015 #4 Del Skrevet 9. juni 2015 jeg elsker og burts bees. Men den er vel kanskje litt hausetopp ja? av toppbloggere og slik? men liker oljen fordet jeg. Og sebamed ja. ellers elsker jeg bephanten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #5 Del Skrevet 9. juni 2015 De fleste babyprodukter er helt unødvendige, så jeg sier ingen. Kanskje litt olje fra Neutral nå og da. Når de blir eldre kan du kjøpe sjampo og babysåpe uten kjemikalier fra Neutral. Anonymous poster hash: 835bd...ba9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #6 Del Skrevet 9. juni 2015 Bruker lite produkter, og og til Natusan baby wash i badevannet.Anonymous poster hash: 3c15d...084 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solstråla88 Skrevet 9. juni 2015 #7 Del Skrevet 9. juni 2015 Jeg også falt for burts bees, men her reagert poden på oljen. Det eneste han ikke har reagert på er libero olje og natusan shampoo, han har litt hår så shampoo må til. Av salver bruker vi utelukkende inotyolen, naf barnesalve og salven fra løveapoteket. Bephanten ble det også reaksjon på her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hymy Skrevet 9. juni 2015 #8 Del Skrevet 9. juni 2015 Neutral babyolje, bepanthen og vidi tørre kluter er våre favoritter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #9 Del Skrevet 9. juni 2015 Allergifremkallende ingredienser man bør være obs på: Limonene (et "naturlig" parfymestoff) - dette er det mye av i Burts Bees MI (Methylisothiazolinone) - Svært allergifremkallende konserveringsmiddel som har erstattet parabenene Anonymous poster hash: 218b0...f67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #10 Del Skrevet 9. juni 2015 De fleste babyprodukter er helt unødvendige, så jeg sier ingen. Kanskje litt olje fra Neutral nå og da. Når de blir eldre kan du kjøpe sjampo og babysåpe uten kjemikalier fra Neutral. Anonymous poster hash: 835bd...ba9 Uten kjemikalier Anonymous poster hash: 65064...22b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #11 Del Skrevet 9. juni 2015 Jeg også falt for burts bees, men her reagert poden på oljen. Det eneste han ikke har reagert på er libero olje og natusan shampoo, han har litt hår så shampoo må til. Av salver bruker vi utelukkende inotyolen, naf barnesalve og salven fra løveapoteket. Bephanten ble det også reaksjon på her Man må ikke bruke sjampo selv om de har hår, nei. Vi har klart oss uten i 2 år...Anonymous poster hash: c17d5...04e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #12 Del Skrevet 9. juni 2015 Jeg også falt for burts bees, men her reagert poden på oljen. Det eneste han ikke har reagert på er libero olje og natusan shampoo, han har litt hår så shampoo må til. Av salver bruker vi utelukkende inotyolen, naf barnesalve og salven fra løveapoteket. Bephanten ble det også reaksjon på her Trodde man skulle bruke minst mulig produkter på spedbarn jeg. Hvem har sagt du skal bruke shampo? Jenta mi har masse hår, men har ikke brukt noen produkter hverken på hud eller hår. Hvorfor skal man eventuelt bruke shampo da? Anonymous poster hash: 11e01...818 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 9. juni 2015 #13 Del Skrevet 9. juni 2015 Hvorfor skal man eventuelt bruke shampo da? Anonymous poster hash: 11e01...818 Bruker du sjampo til ditt eget hår? Hvorfor det? Fordi (langt) hår blir mye penere om det blir vasket med sjampo antagelig. Jenta mi hadde mye hår som ble langt og tykt tidlig. Måtte klippe håret første gangen før hun var en uke gammel fordi hun fikk håret i øynene. Selvfølgelig brukte jeg sjampo på henne. Hun hadde og har fortsatt sensitiv hud som lett blir sår. Neutral sjampo reagerer hun ikke på, og balsamen er også bra. Ikke alle babyer har babyfjoner på hodet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
teknosilje Skrevet 9. juni 2015 #14 Del Skrevet 9. juni 2015 Det beste er vann ☺ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lalalala59 Skrevet 9. juni 2015 #15 Del Skrevet 9. juni 2015 Jeg bruker bare vann, noen ganger litt olje. Min er under 2 år og fortsatt ikke hatt bruk for noe mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 9. juni 2015 #16 Del Skrevet 9. juni 2015 Vi bruker kun vann ved stell. Olje om bæsjen har fått satt seg. Bepanthen i stumpen om den er rød. Ved bading bruker vi som regel kun vann der og, men avotil har vi litt Natusan Bedtime Bath i vannet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #17 Del Skrevet 9. juni 2015 Bruker du sjampo til ditt eget hår? Hvorfor det? Fordi (langt) hår blir mye penere om det blir vasket med sjampo antagelig. Jenta mi hadde mye hår som ble langt og tykt tidlig. Måtte klippe håret første gangen før hun var en uke gammel fordi hun fikk håret i øynene. Selvfølgelig brukte jeg sjampo på henne. Hun hadde og har fortsatt sensitiv hud som lett blir sår. Neutral sjampo reagerer hun ikke på, og balsamen er også bra. Ikke alle babyer har babyfjoner på hodet. Joda det blir sikkert penere, men det er vel ikke bra for babyer å bruke shampoo? Det er kanskje derfor jenta di har så sensitiv hud nå og blir så lett sår? Fordi du brukte shampo på henne? Jeg vet godt at ikke alle babyer har babyfjoner, datteren min har langt, tykt og svart hår etter sin far fra sør-Europa, men skjønner ikke hvorfor man skal bruke shampoo av den grunn Anonymous poster hash: 11e01...818 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 9. juni 2015 #18 Del Skrevet 9. juni 2015 Joda det blir sikkert penere, men det er vel ikke bra for babyer å bruke shampoo? Det er kanskje derfor jenta di har så sensitiv hud nå og blir så lett sår? Fordi du brukte shampo på henne? Jeg vet godt at ikke alle babyer har babyfjoner, datteren min har langt, tykt og svart hår etter sin far fra sør-Europa, men skjønner ikke hvorfor man skal bruke shampoo av den grunn Anonymous poster hash: 11e01...818 Dette er så tåpelig at jeg vurderte å ikke svare engang. Skal det liksom være min skyld at hun har sensitiv hud? Snakk om å skrive ting som kan forvirre og gjøre unge usikre mødre som leser sånne kommentarer enda mer usikre. Jeg vasket håret hennes med sjampo for å få ut blant annet gulp og matrester. Hun hadde sensitiv hud fra hun ble født. At du ikke forstår at babyer er forskjellige på dette området også og at noen trenger mer enn litt vann for å få rent hår må jeg bare beklage. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #19 Del Skrevet 9. juni 2015 Dette er så tåpelig at jeg vurderte å ikke svare engang. Skal det liksom være min skyld at hun har sensitiv hud? Snakk om å skrive ting som kan forvirre og gjøre unge usikre mødre som leser sånne kommentarer enda mer usikre. Jeg vasket håret hennes med sjampo for å få ut blant annet gulp og matrester. Hun hadde sensitiv hud fra hun ble født. At du ikke forstår at babyer er forskjellige på dette området også og at noen trenger mer enn litt vann for å få rent hår må jeg bare beklage. Det kan hende hun har rett da? Babyer bør ikke få produkter på hud og hår så tidlig. Baby huden er kjempe sart. Og ja det kan godt hende det er derfor jenta di har reagert sånn. Anonymous poster hash: 39257...bd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 9. juni 2015 #20 Del Skrevet 9. juni 2015 Det kan hende hun har rett da? Babyer bør ikke få produkter på hud og hår så tidlig. Baby huden er kjempe sart. Og ja det kan godt hende det er derfor jenta di har reagert sånn.Anonymous poster hash: 39257...bd3 Nei, det kan ikke hende. Det finnes ingen forskning som sier at kjapp vask med sjampo en gang i uka fra 4-5 mnd alder kan gi sensitiv hud fra fødsel av. INGEN! Og hvorfor finnes det ikke slik forskning? Fordi det ikke er noen sammenheng. Hun fikk eksem av å ha på det plastarmbåndet de får på seg på sykehuset. Hun får røde merker som sitter i huden ganske lenge av sømmene i myke løse babyplagg. Hun blir fort solbrent. Hun får rosarøde kinn så kort hun beveger seg og blir varm. Det har ingenting med sjampobruk eller ikke, det er slik hun er. Slik er hun fortsatt 5 år etter. Og til andre som har barn med sensitiv hud eller andre plager. Det er mest sannsynlig ingenting dere har gjort galt eller burde ha gjort annerledes. Og ikke la anonyme synsere som dikter opp beskyldninger på nett la dere tro noe annet. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå