Gå til innhold

hva betale de som tar oppvasken?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal ha bryllupet på et samfunnshus og leier inn to ung jenter til oppvasken. De skal være der fra 16.30 til ca 22.30, ønsker å betale de pr time ettersom jeg ikke er helt sikker på hvor lenge de må være. Altså om det kanskje blir litt lengre enn 22.30.

Hva er greit i timen? 200 kr? Til hver altså.

Anonymous poster hash: 92fbc...8e0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke for lite, i alle fall. Jeg regner med dette er arbeid de ikke skatter av, så hver krone er ren netto.

Hvis du vil, kan du bruke tarifflønn som en rettesnor. I lenken på side 28 er minstelønn for unge arbeidstakere innen hotell- og restaurant. På side 35 (pkt 3) står helgetillegget.

http://www.fellesforbundet.no/Fellesforbundet/Lønns-%20og%20arbeidsvilkår/Overenskomster/2014/Nye%20overenskomster/Landsoverenskomst%20for%20hotell%20komplett%20søkbar%202014.pdf

Jeg tror jeg ville gitt dem en tusenlapp hver, evt 150 kroner per time. 

Anonymous poster hash: ef2bf...2b9
AnonymBruker
Skrevet

200 kr timen er vell litt mye? Vet ikke hvor gamle de er men rundt 16-18 år siden du kaller dem unge?

Jeg er 21, og med tarifflønn har jeg rundt 180 kr på en lørdagskveld som servitør. Så tror 150 kr er nokk. Tror våre oppvaskhjelper på 17 har rundt 130, og de på 18 150...

Anonymous poster hash: 68e12...04b
AnonymBruker
Skrevet

200 kroner er MYE, spesielt om de ikke skatter av dette.

Anonymous poster hash: 64ca0...159
Skrevet

Jeg har en drittjobb og får 240 kr timen på kveldstid. Etter skatt blir jo det rundt 200 kr. Om de er under 18 er det helt greit om de tjener litt mindre, men ville nok gitt 130-200 kr timen. Pass opp for at de velger å jobbe veldig tregt fordi de har timelønn og da kan tjene mer jo lenger tid de bruker. 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar.

Endte med å gi de 200 kr/timen. Bare noen få uker til bryllupet og kan ikke risikere at de trekker seg. Begge er over 18 år.

Og så tenker jeg at jeg hadde aldri giddet å jobbe for fremmede mennesker en lørdagskveld hvis jeg ikke fikk skikkelig betalt.

Anonymous poster hash: 92fbc...8e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...