Neutral90 Skrevet 9. juni 2015 #1 Skrevet 9. juni 2015 Hei, "Skylder" jobben en kake som takk, men den må bakes kvelden før og tåle en time i bil. Jeg ble litt usikker så er det noen som har et godt tips? Ikke eple eller ferskenkake da vi akkurat hadde det På forhånd takk!
Storekommode Skrevet 9. juni 2015 #2 Skrevet 9. juni 2015 Sjokoladekake eller gulrotkake blant annet burde vel gå greit 1
Neutral90 Skrevet 9. juni 2015 Forfatter #3 Skrevet 9. juni 2015 Mmmmm ja gulrotkake er jo så godt men, hvordan anbefaler dere lagring over natt? Kjølig men ikke i kjøleskap?
Ella1 Skrevet 9. juni 2015 #4 Skrevet 9. juni 2015 Brownies med ostekrem, gulrotkake, sitronkake, toscakake og snickerskake er kaker som tåler å stå en natt og tåler en biltur.
Storekommode Skrevet 9. juni 2015 #5 Skrevet 9. juni 2015 Mmmmm ja gulrotkake er jo så godt men, hvordan anbefaler dere lagring over natt? Kjølig men ikke i kjøleskap? Jeg ville satt den i kjøleskapet, men er ingen erfaren kokk altså
Viktualia Skrevet 9. juni 2015 #8 Skrevet 9. juni 2015 Fins det kaker som ikke tåler en natt i kjøleskap og en times biltur?
Storekommode Skrevet 9. juni 2015 #9 Skrevet 9. juni 2015 Fins det kaker som ikke tåler en natt i kjøleskap og en times biltur? Kommer vel an på utetemperaturen, men kanskje ikke noe stort problem nå
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #10 Skrevet 9. juni 2015 Gulrotkake blir enda bedre over natten synes jeg. Anonymous poster hash: 82d7c...1c0
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #11 Skrevet 9. juni 2015 Mmmmm ja gulrotkake er jo så godt men, hvordan anbefaler dere lagring over natt? Kjølig men ikke i kjøleskap? Sett den i kjøleskapet Den blir også mye bedre etter den har stått i kjøleskapet i 1 dag. Anonymous poster hash: bcd22...a31
Gjest Ennasus Skrevet 9. juni 2015 #12 Skrevet 9. juni 2015 Lag karamellkake, den er så ekstremt god og enkel. Får alltid masse skryt når jeg lager den 30x40langpanne: 3 egg 6 dl sukker 200 g smør3 dl melk 6 ss karamellsaus (f.eks. Freia karamelltopping) 8 dl hvetemel 3 ts bakepulver 3 ts vaniljesukker Glasur: 75g romtemperert smør 3 ss melk 3 ts karamellsaus (f.eks. Freia karamelltopping) 3 ts vaniljesukker 300 g melis Pisk egg og sukker til eggedosis. Smelt smøret og bland den sammen med melken og karamellsausen. Ha i væsken vekselvis med det tørre og rør til deigen er klumpfri. Stek i oven på ca 180/185grader i ca 25/30 minutt. Avhengig av ovnen. Skjekk med en kakenål om kaken er ferdig I glasuren trenger du bare blande alt sammen til det får passende smørekonsistens. (vær obs på at den stivner enda mer når kaken ligger i kjøleskapet), blir den for bløt tilsetter du mer melis, og blir den for tørr tilsett litt mer melk eller karamellsaus. (Jeg syntes det er godt med mye..) Smør glasuren på avkjølt kake (du kan også smøre på varm kake så glasuren trekker inni kaken, men jeg syntes det er best med et tykt lag glasur ) Pleier også å doble oppskriften jeg da Du kommer ikke til å angre om du velger denne kaka
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #13 Skrevet 9. juni 2015 Gulrotkake blir enda bedre over natten synes jeg.Anonymous poster hash: 82d7c...1c0 Hey, det var jeg som skulle skrive dette jo! Anonymous poster hash: 7cb38...033 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå