Gå til innhold

Navneendring og pass

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nylig søkt om å endre navnet mitt, og har kun fjernet et etternavn. La oss si at navnet mitt var Kari Nilsen Nordmann. Nå heter jeg Kari Nilsen. Jeg fikk nytt pass for noen måneder siden, må jeg få nytt igjen da? Siden jeg ikke har endret noe, men bare fjernet et etternavn? 

Anonymous poster hash: 208f7...982
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har endret ved at du har fjernet! Altså navnet ditt som står i passet er ikke det du heter i Folkeregisteret.

Reiser du med pass som ikke er i samsvar med Folkeregisterets navn, eller bruker passet som leg, så regnes dette som dokumentfalsk og reaksjonen blir deretter. Det hadde ikke jeg testet ut, var jeg deg. Inn i USA med det passet kommer du ikke. Prøver du får det konsekvenser....Bruk hodet!

Anonymous poster hash: 9ef0b...feb

AnonymBruker
Skrevet

Du har endret ved at du har fjernet! Altså navnet ditt som står i passet er ikke det du heter i Folkeregisteret.

Reiser du med pass som ikke er i samsvar med Folkeregisterets navn, eller bruker passet som leg, så regnes dette som dokumentfalsk og reaksjonen blir deretter. Det hadde ikke jeg testet ut, var jeg deg. Inn i USA med det passet kommer du ikke. Prøver du får det konsekvenser....Bruk hodet!

Skal ikke til USA. Reiser med billetter i gammelt navn, derfor jeg lurer på om det går greit. 

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge billettene og passet har samme navn går det helt fint.

Anonymous poster hash: 409f3...6d9
Skrevet

Det går fint å reise med så lenge du har attesten på at du har byttet navn. Men jeg vil heller anbefale å skaffe nytt pass så snart som mulig.

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge billettene og passet har samme navn går det helt fint.

Anonymous poster hash: 409f3...6d9

Okei, flott, da slipper jeg å stresse med nytt pass på denne tiden av året.

AnonymBruker
Skrevet

Okei, flott, da slipper jeg å stresse med nytt pass på denne tiden av året. Anonymous poster hash: 208f7...982

Akkurat det ville ikke jeg stolt på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...