Gå til innhold

Hvem bør betale for ring og brudekjole?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noe mannen bør stå for?

Anonymous poster hash: 71c18...960
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommer helt an på økonomi og fordeling av utgifter.

Merkelig at du ikke innkluderer partnerens klær!

Enten det er en han eller en til "brudekjolebruker".

Anonymous poster hash: 31927...a6a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi er likestilte i dag, brudekjolen kjøper bruden og ringene deler dere på :)

Anonymous poster hash: e7d85...640
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det bør gå inn det felles bryllupsbudsjettet og fordeles som andre fellesutgifter.

Anonymous poster hash: 48e79...ff8
  • Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Og hvem bør betale gifteringer og bryllupsfesten?

Koster det noe å booke kirka også, eller er det gratis siden vi betaler skatt?

AnonymBruker
Skrevet

Vi er likestilte i dag, brudekjolen kjøper bruden og ringene deler dere på :)

Anonymous poster hash: e7d85...640

Bør vel i det minste dele på brudekjolen, den er jo noe av det dyreste ved bryllupet. Og det er jo mannen som ba om bryllup. 

Skrevet

Bør vel i det minste dele på brudekjolen, den er jo noe av det dyreste ved bryllupet. Og det er jo mannen som ba om bryllup. 

Hvorfor "ba" han om bryllup? Fordi han fridde? Han ba vel heller mer om et ekteskap enn en svindyr fest?

• Liker 13
Skrevet

For øvrig er jeg enig om at bruden betaler for sin kjole, og brudgommen betaler for sin dress. Ringene kan man dele på :)

• Liker 4
Skrevet

Jeg tenker at alle utgifter går inn i et felles bryllupsbudsjett der begge bidrar.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det kanskje ikke er en så god idé å gifte seg hvis problemet oppstår allerede når kostnadene for bryllupet skal deles...

Anonymous poster hash: 48e38...7e0

• Liker 15
Gjest økonomifrue
Skrevet

Felles økonomi= felles betaling av alt til bryllupet og ellers i livet!

Skrevet

Det beste er vel å dele alle utgifter likt :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg betaler brudekjolen min, ettersom det er mitt antrekk. Ringene deler vi på (jeg kjøpte hans forlovelsesring, han kjøpte min. Gifteringene deles likt). 

Anonymous poster hash: a404b...6ce
Skrevet

Vi spleiset på ringene og alt det andre. Unntatt brudekjolen, den betalte jeg selv fordi jeg ville. Mannen min mente vi skulle spleise på den, men jeg hadde lyst til å kjøpe den selv :)

Skrevet

Alt går felles fra en konto.

• Liker 1
Skrevet

Vi tok det som en selvfølge å dele alle utgifter 50/50. Min kjole var forøvrig billigere enn hans dress.

AnonymBruker
Skrevet

Ja , det kommer helt an på hvor man kommer fra og hva som er tradisjonen . Og i disse moderne tider hva man blir enig om.

Der hvor min familie kommer fra er det vanlig at familien til bruden betaler bryllupet og brudgommen og familien innreder huset.

Nå er det engang sånn at til og med vi bor i Norge og kanskje ikke er jomfruer som bor hos foreldre til man gifter seg . Så er det opptil familien og brudeparet og bli enig om utgiftene.

For min del hyggelig om familie kan / vil hjelpe til med småtteri , men absolutt ingen forventinger .

Man har det bryllupet man har råd til / ønsker og prioritere. I Norge i 2015

Anonymous poster hash: e1889...e1a

AnonymBruker
Skrevet

Ja , det kommer helt an på hvor man kommer fra og hva som er tradisjonen . Og i disse moderne tider hva man blir enig om.

Der hvor min familie kommer fra er det vanlig at familien til bruden betaler bryllupet og brudgommen og familien innreder huset.

Nå er det engang sånn at til og med vi bor i Norge og kanskje ikke er jomfruer som bor hos foreldre til man gifter seg . Så er det opptil familien og brudeparet og bli enig om utgiftene.

For min del hyggelig om familie kan / vil hjelpe til med småtteri , men absolutt ingen forventinger .

Man har det bryllupet man har råd til / ønsker og prioritere. I Norge i 2015Anonymous poster hash: e1889...e1a

En ting er fordeling av utgifter til bryllup, men ikke fanken om noen andre enn meg hadde fått innredet vårt hus! (Kun mannen og jeg er godkjente til det :P )

Anonymous poster hash: 4e91e...2c1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Felles økonomi= felles betaling av alt til bryllupet og ellers i livet!

Da blir det mye krangling. Hver gang jeg skal shoppe så skal jeg bruke av felles penger? Da blir det irritasjonsmomenter. 

Skrevet

Vi deler selvsagt på utgiftene. 

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...