AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #1 Skrevet 9. juni 2015 Dater en som har en fortid som voldsdømt for et par ting på byen. Han har også vært involvert i noe narkobruk, men det er visst fortid nå. Han er veldig åpen om dette, så det er vel et godt tegn at han ikke skjuler det? Han behandler meg bra og jeg føler meg veldig trygg med ham. Han har ting på stell og er drømmemannen på alle måter. Hadde dere vært skeptiske likevel? Anonymous poster hash: 25ad8...e12
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #2 Skrevet 9. juni 2015 så lenge han fører et normalt liv nå så ser jeg ikke problemet. Anonymous poster hash: df02b...fa3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #3 Skrevet 9. juni 2015 Kommer an på hva som hendte som gjorde at han tydde til vold. Når det er sagt er det jo godt mulig for han å lyve om hva som skjedde Anonymous poster hash: 0e55e...b34
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #4 Skrevet 9. juni 2015 Det avhenger jo veldig fra person til person om de klarer å legge sånt bak seg. Jeg har vært i et forhold med "en sånn" og han klarte å holde seg unna trøbbel i perioder, men så skar det seg igjen. Tror det lengste han gikk var to år uten trøbbel, med bra jobb og gode venner - så dukker det opp en "kompis" fra fortiden og vips så er det back to the old ways. Så det kan gå kjempebra og det kan gå dårlig. Anonymous poster hash: 345d8...d34 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #5 Skrevet 9. juni 2015 Jeg er skeptisk til sånt. Men hvis du er helt sikker på å ikke bli dratt inn i noe kriminelt selv, så er det sikkert greit. Var borti en fyr med en lignende fortid og tenkte at jeg alltid har vært lovlydig, og vil ikke ødelegge min plettfrie vandel på grunn av en random fyr. Anonymous poster hash: 5c335...cac
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #6 Skrevet 9. juni 2015 Gi han i hvertfall en sjanse da? Hvis det virker som at han har sjerpet seg, han har kanskje det. Og det er jo et veldig godt tegn på at han er så ærlig. Så hvis ting begynner å skjære seg, vet du i hvertfall at han ikke et vits å spare på, men det er ingen grunn til å ta "sorgen på forskudd." Anonymous poster hash: 80a5b...721
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #7 Skrevet 9. juni 2015 Hvor lenge var det siden det skjedde og hvor gammel var han da? Ville ikke stolt på han automatisk bare fordi han var ærlig om dette, godt mulig han bare sa det fordi han skjønte du kom til å finne ut av det etterhvert uansett. De flinkeste løgnere blander alltid inn litt sannhet. Anonymous poster hash: 61998...008
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #8 Skrevet 9. juni 2015 Vær veldig forsiktig med å bli følelsesmessig involvert. Jeg har nettopp vært der, og han greide ikke å legge fra seg fortiden. I beg var han snill og oppmerksom, var veldig åpen om tidligere problemer, han hadde også som din fyr sittet inne flere ganger, og brukt narkotika. Han sa at dette lå bak ham og var ferdig bearbeidet. Han behandlet meg bra og var snill og grei og oppmerksom. Etter en stund viste han sitt sanne ansikt. Da var han ikke så snill lenger. Man greier bare spille skuespill en stund. Jeg var dum og ga ham flere sjanser, fordi han manipulerte meg til å komme tilbake. Han spilte på samvittigheten min. Da var han snill en stund, helt til han ikke klarte ta seg sammen mer og jeg fikk gjennomgå. Nå vet jeg hvordan han er og har kuttet all kontakt. Han skjulte for meg at han fortsatt drakk (pluss andre ting) nesten hver dag fremdeles. (Når jeg ikke var der.) Jeg skjønte det ikke før etter lang tid. De er veldig flinke å lyge og manipulere når de har holdt på med sånt. Jeg hadde aldri tatt sjansen på noe sånt igjen. Han jeg holdt på med hadde sluttet med alt tull for 7-8 år siden men etter mange år med slikt så er de dessverre ofte blitt psykisk påvirket og man vet aldri når de faller utpå igjen. Anonymous poster hash: 27564...9b6
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #9 Skrevet 9. juni 2015 Det spørs på hvilken måte han har arbeidet med å legge det bak seg. Har han gått til psykolog og funnet ut hvorfor han oppførte seg sånn? Har han lært sinnemestring? Er han hver dag bevisst på hva som må til for å ikke falle tilbake? Anonymous poster hash: dcd30...f30
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #10 Skrevet 9. juni 2015 Det spørs på hvilken måte han har arbeidet med å legge det bak seg. Har han gått til psykolog og funnet ut hvorfor han oppførte seg sånn? Har han lært sinnemestring? Er han hver dag bevisst på hva som må til for å ikke falle tilbake? Anonymous poster hash: dcd30...f30 Gode spørsmål du kommer med til ts. Kan som eksempel nevne at min fyr hadde gått til psykolog, og visste meget godt hvorfor. Han påstod at alt lå bak ham og han hadde ingen problemer lenger, ting gikk greit nå. Tror han fortrengte ganske mye. Samtidig var han reflektert i de gode periodene og virket veldig klar over hvilke grep han måtte være bevisst på. Dessverre er ikke det alltid nok. Med en gang ting ble litt vanskelig / han møtte et problem, eller han ikke taklet hverdagen, så ble han psykisk ustabil og måtte drikke / andre ting for å roe seg ned, samtidig som frustrasjonen gikk ut over meg. Anonymous poster hash: 27564...9b6
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #11 Skrevet 9. juni 2015 Dater en som har en fortid som voldsdømt for et par ting på byen. Han har også vært involvert i noe narkobruk, men det er visst fortid nå. Han er veldig åpen om dette, så det er vel et godt tegn at han ikke skjuler det? Han behandler meg bra og jeg føler meg veldig trygg med ham. Han har ting på stell og er drømmemannen på alle måter. Hadde dere vært skeptiske likevel? Anonymous poster hash: 25ad8...e12 Det er en ting jeg ofte opplever med kvinner og menn som tidligere har vært bad og innrømmer det: det er ofte mer bak ærligheten enn man tror. De velger gjerne bort ting som kan være viktig (jeg har en kjønnssykdom, men jeg fortalte hvert fall at jeg hadde en del ONS tidligere......). Bare vær forsiktig med dette. Sjekk om ærligheten holder mål, om mentaliteten er så sterk som man skal ha det til (under utfordringer?) og husk at ting er hva man gjør ut av det - ikke hva man sier! Lykke til Anonymous poster hash: c6a37...cb7 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #12 Skrevet 9. juni 2015 Tja..vet ikke helt jeg. Toting er veldig uaktuelle egenskaper for meg: Sinne/vold og manipulasjon/spille på samvittigheten min. Jeg synes mennesker er tøffe som er ærlige og vi blir ikke født med de samme flotte kortene, vi har alle flere sider og flere problemstillinger. Mennesker må lære av feil og urett. Sånn sett må man skjønne at alle de man er glade i "ikke går rundt og er 100% på topp" i alle mulige livsfaser, noe annet hadde vært urealistisk og naivt. Men det er også urealistisk og naivt å ikke se at visse mennesker velger en større negativ leveregel enn andre. Visse mennesker mener de kan unnskylde sin egen voldelighet med ærlighet. Jeg hadde ikke orket akkurat disse egenskapene du kommer med, ts. Vold og narkotika og andre faktorer løses ikke så enkelt; flere kvinner og menn har i årevis vært i slike parforhold og forsøkt å finne løsninger på disse tingene uten hell. Vil du prøve det samme i ti år fremover? Kanskje det hadde gått fint og kanskje ting hadde ordnet seg: men vit bare at både kvinner og menn fortjener gode partnere og i et parforhold blir man veldig utsatt av partneren sine leveregler. Anonymous poster hash: c6a37...cb7
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #13 Skrevet 9. juni 2015 Det spørs på hvilken måte han har arbeidet med å legge det bak seg. Har han gått til psykolog og funnet ut hvorfor han oppførte seg sånn? Har han lært sinnemestring? Er han hver dag bevisst på hva som må til for å ikke falle tilbake? Anonymous poster hash: dcd30...f30 Min eks gjorde alle disse tingene og alle disse tingene var unnskyldninger i årevis. Jeg angrer på at jeg måtte være en del av det, for hver gang det dukket opp en utfordring eller et hakk av no slag ble det full rabalder og plutselig var problemstillingen "stakkars stakkars meg, jeg får ikke til noe som helst. Jeg som elsker deg så høyt buhæbuhæ". Men samtidig: Å være i det forholdet var mitt valg der og da, jeg må godta det, men hvis jeg kunne ha gjort det om igjen så hadde jeg lyttet til de som sier det samme som meg, i stedet for de som kommer med håp. Det er gode tanker, og man vil så gjerne.... men man kjemper i mot en ganske stor statistikk. Anonymous poster hash: c6a37...cb7 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #14 Skrevet 9. juni 2015 Hadde godtatt at jeg hadde fått følelser for et menneske som jeg ikke kan bli kjæreste med. Av og til skjer det, vi kan ikke endre den andre bare oss selv, og jeg hadde valgt å sende mitt eget fokus en annen vei og funnet en annen. Disse menneskene havner i forhold og enkelte har endret seg og andre ikke: hvis du vil være en del av disse forholdene og leve på sjansen 50/50 så er det opp til deg, men jeg hadde ikke orket å leve i den greia. Da er det utrolig mange andre teite utfordringer i et forhold jeg heller vil ha. Anonymous poster hash: 3a0cd...ff4
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #16 Skrevet 9. juni 2015 Jeg traff en fyr som hadde vært i fengsel tidligere pga vold, hadde gått til psykolog for personlighetsforstyrrelse og brukt narkotika tidligere osv. Det er sant at det kommer veldig an på hva man gjør ut av tingene, for jeg klarte ikke å legge fra meg tanken på hva han hadde gjort. De som sto han nærmest under disse tidene fikk gjennomgå, eksen ble slått, utroskap og flere skandalehistorier etter den andre. Det var noe med at han ikke hadde tatt ansvar for ting heller... jeg klarte ikke å stole på han når han hadde valgt å gjøre så mye vondt mot de som sto han nærmest tidligere. Det lå i baktankene mine hele tiden. Du må bare se an hva du klarer å leve med, jeg mistet respekten. Folk må ta ansvar....rett og slett... Anonymous poster hash: c8a89...cbc
20052014 Skrevet 9. juni 2015 #18 Skrevet 9. juni 2015 (endret) Det kommer an på om vedkommende har tatt et oppgjør med fortiden sin og hvordan vedkommende har håndtert problemene sine, tatt ansvar, behandler/behandlet medmennesker, hvordan man håndterer det den dag i dag, i fremtiden og under utfordringer etc. Det kommer egentlig an på såpass mye, for såpass viktig er hvert fall min hverdag! Jeg slipper ikke hvem som helst innenfor porten min. Alle sammen fortjener å ta et oppgjør med fortiden, samvittigheten og ordne opp. Men veldig mange gjør ikke det (?) de blir stående i alle sine gale veier og ofte tyder det på at man har valgt altfor feige løsninger. Jeg skjønner at ting kan endre seg, men jeg vil ikke ha noen som har gjort masse dritt rundt seg og ikke har tatt seg selv i nakken og tatt ansvar. På grunn av egen erfaring hadde jeg avsluttet det allerede når jeg hadde luktet feige løsninger i en "bad boy". Endret 30. juni 2015 av 20052014
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #19 Skrevet 9. juni 2015 Det spørs hva som var grunnen til volden. Narkotika måtte han ha kuttet ut det er ikke aktuelt. Anonymous poster hash: 64bfb...f2c
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #20 Skrevet 9. juni 2015 Han røyket litt hasj før, men nå holder han seg heldigvis bare til alkohol. Anonymous poster hash: 25ad8...e12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå