Gå til innhold

Gruer meg til å gå på bryllupsfest

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kanskje teit, men jeg kjenner at jeg gruer meg til å gå i et bryllup jeg er invitert i senere i sommer... 

Jeg er den eneste av brudens venninner som er invitert uten følge, noe som er rart siden jeg er den eneste som har samboer og er forlovet. De andre jentene er invitert sammen med sine kjærester, de fleste har vært sammen i 3-6 mnd og flere er i avstandsforhold. 

Av de mannlige gjestene er de fleste single, og de er derfor invitert uten følge.

Som sagt kjenner jeg at jeg gruer meg... Jeg er invitert kun til festen etter middag og kake, og jeg kjenner ikke noen av de andre gjestene.
Ser for meg at jeg kommer til å dukke opp helt alene og at resten av festen er god i gassen og har masse å snakke om som jeg ikke har fått være med på. 

Noen her som har gått alene i bryllup? Gikk det fint eller var du veggpryd? Eller ble du tafset på av gamle, fulle onkel Pål? ;-)
Det skinner kanskje gjennom at jeg er plaget av en smule sosial angst :-P

Anonymous poster hash: d2c49...5d8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i bryllup uten følge (var singel). Grudde meg i grunn, men kjente til et par av de som skulle komme. Hadde regnet med at jeg fikk sitte med de jeg kjente ved middagsbordet, men det gjorde jeg ikke. Men det gikk greit, og var en fin dag. 

Går nok bra for deg og, bare vær positivt innstilt og åpen så blir det nok bedre enn du tror :)

Anonymous poster hash: a95fd...4ec
  • Liker 2
Skrevet

Så rart ar du er invitert uten følge!? Har du tatt det opp med bruden?

• Liker 4
Skrevet

Sikkert gjort en feil her, spør bruden.

AnonymBruker
Skrevet

Du kjenner ikke noen av de andre gjestene, men vet hvilke type forhold de er i og hvor lenge disse forholdene har vart? 

Anonymous poster hash: 96f3c...55c
  • Liker 3
Skrevet

Er det noe som gjør at du ble invitert uten følge? Kjenner du bruden mindre enn disse andre du nevner? Jeg hadde og grudd meg litt tror jeg. Hadde jeg blitt stående alene i et hjørne med en drink uten noen å snakke med hadde jeg gått hjem.

AnonymBruker
Skrevet

Trur ikke jeg hadde giddet gå i et bryllup jeg ikke var invitert til middag i, synes det er en merkelig ordning det der med "kake-gjester"!

Anonymous poster hash: 701dd...a1c
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Trur ikke jeg hadde giddet gå i et bryllup jeg ikke var invitert til middag i, synes det er en merkelig ordning det der med "kake-gjester"!

Enig, virker mer som gavesanking.

Anonymous poster hash: 7363a...289

AnonymBruker
Skrevet

Du kjenner ikke noen av de andre gjestene, men vet hvilke type forhold de er i og hvor lenge disse forholdene har vart? 

Anonymous poster hash: 96f3c...55c

Jeg vet hvem de andre gjestene er, men kjenner dem ikke så godt. Det er folk jeg er på hils med og som jeg er venner med på facebook, så det er derfor jeg har oversikt over hvem som er i forhold. Vi er fra en middels stor bygd ;)

Er det noe som gjør at du ble invitert uten følge? Kjenner du bruden mindre enn disse andre du nevner? Jeg hadde og grudd meg litt tror jeg. Hadde jeg blitt stående alene i et hjørne med en drink uten noen å snakke med hadde jeg gått hjem.

Ja, jeg er nok ikke så nær bruden som de andre er, så er forsåvidt ikke så rart at det var jeg som endte opp med innbydelse uten følge.

Jeg spurte om jeg var invitert med følge siden dette ikke gikk fram av invitasjonen, og fikk til svar at det ikke var plass til at alle kunne ha med følge.

Det hadde ikke plaget meg så mye å gå alene om jeg kunne kommet dit sammen med andre gjester, men når de fleste skal delta på middag kjenner jeg at jeg får litt sosial angst. Jeg er redd for å bli stående alene, ja. 

Men det er vel slike situasjoner som dette jeg må øve meg på... Men å skulle gå alene på fest der en ikke kjenner noen er lettere enn å gå alene i bryllup, føler jeg. 

Enig med deg! Jeg kommer ikke til å invitere kakegjester eller uten følge i mitt eget bryllup. 

Skrevet

Jeg er kanskje teit, men jeg kjenner at jeg gruer meg til å gå i et bryllup jeg er invitert i senere i sommer... Jeg er den eneste av brudens venninner som er invitert uten følge, noe som er rart siden jeg er den eneste som har samboer og er forlovet. De andre jentene er invitert sammen med sine kjærester, de fleste har vært sammen i 3-6 mnd og flere er i avstandsforhold. Av de mannlige gjestene er de fleste single, og de er derfor invitert uten følge.Som sagt kjenner jeg at jeg gruer meg... Jeg er invitert kun til festen etter middag og kake, og jeg kjenner ikke noen av de andre gjestene.Ser for meg at jeg kommer til å dukke opp helt alene og at resten av festen er god i gassen og har masse å snakke om som jeg ikke har fått være med på. Noen her som har gått alene i bryllup? Gikk det fint eller var du veggpryd? Eller ble du tafset på av gamle, fulle onkel Pål? ;-)Det skinner kanskje gjennom at jeg er plaget av en smule sosial angst :-P Anonymous poster hash: d2c49...5d8

Jeg hadde droppet hele bryllupet!

Både fordi du er invitert uten følge. Det er jo skammelig. Og fordi jeg syns det er en uting å invitere bare til festen etterpå.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hadde bestilt meg helgetur/ferie med mannen, takket pent nei og levert en liten gave... :)

Synes det er rart å skylde på plass når du kun er invitert på kaffe/kaker da..., men men!

Anonymous poster hash: bc767...990

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde faktisk heller ikke dratt når jeg "bare" er invitert til festen. Men det handler om at jeg da sannsynligvis ikke er så nær venn med bruden. For meg er det rart å bli invitert på den måten, selv om jeg vet det blir mer og mer vanlig. 

Anonymous poster hash: dac76...b1c
Skrevet

Jeg vet hvem de andre gjestene er, men kjenner dem ikke så godt. Det er folk jeg er på hils med og som jeg er venner med på facebook, så det er derfor jeg har oversikt over hvem som er i forhold. Vi er fra en middels stor bygd ;)

Ja, jeg er nok ikke så nær bruden som de andre er, så er forsåvidt ikke så rart at det var jeg som endte opp med innbydelse uten følge.

Jeg spurte om jeg var invitert med følge siden dette ikke gikk fram av invitasjonen, og fikk til svar at det ikke var plass til at alle kunne ha med følge.

Det hadde ikke plaget meg så mye å gå alene om jeg kunne kommet dit sammen med andre gjester, men når de fleste skal delta på middag kjenner jeg at jeg får litt sosial angst. Jeg er redd for å bli stående alene, ja. 

Men det er vel slike situasjoner som dette jeg må øve meg på... Men å skulle gå alene på fest der en ikke kjenner noen er lettere enn å gå alene i bryllup, føler jeg. 

Enig med deg! Jeg kommer ikke til å invitere kakegjester eller uten følge i mitt eget bryllup. 

De andre er invitert med følge til middag og du får komme på kaffe uten kjæresten??? :daane:

Skrevet (endret)

Det der bryllupet kan  du glatt takke nei til, for i ditt tilfelle så vil det ikke koste bruden så helvetes mye at kjæresten din hadde blitt invitert i tillegg.

Endret av O.G.
AnonymBruker
Skrevet

Det der bryllupet kan  du glatt takke nei til, for i ditt tilfelle så vil det ikke koste bruden så helvetes mye at kjæresten din hadde blitt invitert i tillegg.

Enig i dette. Med tanke på gave går hun jo faktisk i pluss dersom du får ta med deg følge (en kaffegjest koster jo flisa).

Jeg hadde nok takket pent nei og funnet på noe annet istedet. Har en følelse av at hun ikke kommer til å merke at du ikke er der engang.

Anonymous poster hash: 8c719...052

• Liker 3
Skrevet

Enig i dette. Med tanke på gave går hun jo faktisk i pluss dersom du får ta med deg følge (en kaffegjest koster jo flisa).

Jeg hadde nok takket pent nei og funnet på noe annet istedet. Har en følelse av at hun ikke kommer til å merke at du ikke er der engang.

Anonymous poster hash: 8c719...052

Samme tenker jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Puh, godt å se at det ikke bare var jeg som reagerte på dette opplegget!

Jeg har allerede takket ja til invitasjonen. Etter å ha tenkt over dette og hørt hva andre synes, hadde jeg nok ikke gått. Men litt ekkelt å skulle plutselig si nei nå 2 uker før. 

Men i går fikk jeg kontakt med ei anna som også kun er invitert til kaffe/fest, så nå satser vi to på å møte opp sammen. Så jeg har ihvertfall noen å gå sammen med  :sukk:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har allerede takket ja til invitasjonen. Etter å ha tenkt over dette og hørt hva andre synes, hadde jeg nok ikke gått. Men litt ekkelt å skulle plutselig si nei nå 2 uker før. 

Men i går fikk jeg kontakt med ei anna som også kun er invitert til kaffe/fest, så nå satser vi to på å møte opp sammen. Så jeg har ihvertfall noen å gå sammen med  :sukk:

Da blir det sikkert mer hyggelig! :) Hvis ikke hadde jeg skyldt på syk slektning.  :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Da blir det sikkert mer hyggelig! :) Hvis ikke hadde jeg skyldt på syk slektning.  :fnise:

Samme hadde jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde latet som jeg skulle gå, planlagt en hyggelig helg hjemme med samboer og ringt og sagt jeg var syk dagen før eller noe. Men om du vil gå så gjør du selvsagt det :)

Anonymous poster hash: 3fa54...260

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...