Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har etter endt videregående for 6 år siden kun hatt en liten sommerjobb. etter det bodde jeg 5 år i utlandet sammen med en mann. vi har nå flyttet til norge for et år siden. da jeg bodde i utlandet gikk jeg kun språkkurs og søkte litt på jobber men fant aldri noe siden jeg bare har allmennutdannelse og var vanskelig for utlendinger å få jobb i det landet. pluss at jeg har litt sosialfobi og utsetter så mye jeg kan å søke jobber. er det verste jeg vet, å ta kontakt med fremmede osv....

når jeg nå skal for alvor søke jobb i norge, hvordan forklarer jeg alle disse hullene i cv'en min? jeg kan da vel ikke si at jeg har sosialfobi? dessuten er vel det et privatanliggende som de ikke har noe med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er kanskje et privat anliggende at du har sosialfobi, ihvertfall hvis det ikke er relevant for selve jobben, men jeg tror det er ganske vanlig at arbeidsgiver vil vite hva du har bedrevet etter videregående.

Jeg ville derfor ha skrevet i CV'en at jeg var hjemmeværende og tok diverse kurs. Ikke noe galt i det!

Lykke til med jobbsøkingen forresten!

:-)

Skrevet

Ett opphold i utlandet kan jo være ett pluss selv om du ikke jobbet der.

Jeg ville bare ha skrevet bosatt i landet og antall årstall, og under ført opp språkkursene du har tatt.

Å skrive at du var hjemmeværende er ikke nødvendig, og vil bare virke negativt på CVen din.

Hvis du får spørsmål på ett intervju, kan du jo forklare nermere at det var vanskelig for utlendinger å få seg jobb i det landet uten relevant utdannelse.

Skrevet

Noe må du i allefall skrive. Du trenger ikke nevne at du har sosial fobi, men hadde jeg vært din kommende arbeidsgiver hadde jeg stusset over at du ikke har funnet en jobb på 5 år (som er veldig lang tid), ikke gjort annet enn noen få kurs og heller ikke var hjemmeværende med barn. Jeg hadde garantert spurt deg hvorfor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...