Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som ung boligkjøper vurderer jeg de forskjellige områdene med åpent sinn.

Man kan ikke velge for mye, når ikke budsjettet er "enormt". Derfor har jeg begynt å overveie å bo overalt, så lenge ting veier opp for hverandre. Tenkte også å forhøre meg her med innspill, kanskje fra folk som har vært steder, bodd der, bor der , kjenner folk og fordeler og ulemper!

- Hvilket område i Oslo liker du best og hvorfor? 
- Hvilke plusser / minuser har det. (Ift areal, kollektivtransport, butikker,  grøntområder, osv)

Jobber på Fornebu, så en eller annen form for "smart vei dit" er bra. Bor i dag på Torshov, og har forskjellige muligheter, men skal etterhvert kjøpe ny leilighet og leter med åpent sinn.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i bydel Østensjø og trives kjempegodt. Fra meg er det 5 min å gå til to t-banestasjoner som dekker 2 linjer (3 i rushen). Det tar vel ca. 15 min med t-banen ned til byen. 

Nabolaget er stille og rolig med lite bråk, kort vei til butikkene jeg trenger på nærsenteret. Kort vei til Østmarka med alle turmulighetene som finnes der, sommer som vinter, men også flere treningssentre i nærheten. 

Kort sagt, jeg har alt jeg trenger, til vesentlig mindre enn det jeg hadde trengt å gi nærmere sentrum. Taxi hjem fra byen koster vel ca. 400, hvis det er av betydning ;) 

Anonymous poster hash: 8aac7...e24
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Rodeløkka! Utrolig sjarmerende trehusoase midt i byen. 31 bussen går direkte til Fornebu :)

Sentralt, men stille, finner ikke mer sjarm innenfor ring 2 :)

Anonymous poster hash: d2676...f72

• Liker 2
Skrevet

Jaggu må man visst ha et åpent sinn for å trives i Oslobygda...

AnonymBruker
Skrevet

Jaggu må man visst ha et åpent sinn for å trives i Oslobygda...

Hvorfor det?

• Liker 1
Skrevet

Jeg har både bodd i Alna og nå Grorud bydel. Jeg har blitt veldig glad i begge bydelene. Jeg hadde heller ikke stort budsjett da jeg kjøpte min første leilighet i Alna bydel. Og i begge bydeler finner man områder som ligger nært et velutviklet kollektivtilbud. Jeg er særdeles fornøyd her jeg bor i Grorud bydel: nærhet til marka, bare fem minutters gange til to t-bane-stopp, massevis av busser (som deriblant går omtrent hele døgnet), kort vei til sentrum, nærhet til jobb, god tilgang på butikker/kjøpesentre osv. 

Jeg stortrives og føler jeg har fått mye for pengene. Og det er veldig deilig å tenke på at vi ikke er avhengige av f.eks bil eller lignende.

Mvh Yvonne :heiajente:

AnonymBruker
Skrevet

Flytter du 20-25 minutter vekk fra sentrum til Lørenskog som ligger rett over Oslo/Akershus grensa får du mer for pengene og et finere område å bo i. Busser med 25 minutters reisevei til bussterminalen går hele tiden. To store kjøpesentre og ellers flere matbutikker veldig nært. Togstasjon like ved også, som bruker enda kortere tid til Oslo S enn bussene. Anbefales.

Anonymous poster hash: 3a13f...fc4
  • Liker 1
Gjest Wanda Maximoff
Skrevet (endret)

Jeg kan gjerne skrive, men tungvint å dra til Fornebu herfra jeg bor - som jeg liker veldig godt. Hva er budsjettet ditt? Ville kanskje satset på Tonsenhagen. Fint område, ikke langt fra marka ;) Linderud senter er ikke langt unna og der er det også t-bane til byen som går to ganger hvert kvarter.

31 bussen som reklameres til å gå hele døgnet, men du får avgangen til Grorud, Tonsenhagen og ekspressbussen til Fornebu.

Koselig område. :) :) Kanskje ikke stedet som er fullt av barer om kvelden, men Panda ved travbanen er koselig

Endret av Steve Rogers
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan gjerne skrive, men tungvint å dra til Fornebu herfra jeg bor - som jeg liker veldig godt. Hva er budsjettet ditt? Ville kanskje satset på Tonsenhagen. Fint område, ikke langt fra marka ;) Linderud senter er ikke langt unna og der er det også t-bane til byen som går to ganger hvert kvarter.

31 bussen som reklameres til å gå hele døgnet, men du får avgangen til Grorud, Tonsenhagen og ekspressbussen til Fornebu.

Koselig område. :) :) Kanskje ikke stedet som er fullt av barer om kvelden, men Panda ved travbanen er koselig

De har den beste svinefilet i sursøt saus! Jeg bor i Oslo vest, men kjører hele veien dit for å bestille take-away :)

Anonymous poster hash: bfe75...023

• Liker 1
Skrevet

Spennende. Tonsenhagen har jeg vært en del da jeg pendlet østover. 

Budsjettet er ikke helt avklart enda, men det blir nok rundt omkring 2,4 mill.

Gjest Wanda Maximoff
Skrevet (endret)

De har den beste svinefilet i sursøt saus! Jeg bor i Oslo vest, men kjører hele veien dit for å bestille take-away :)

Anonymous poster hash: bfe75...023

Ja, de er ganske ålreit mat. :fnise:  Nå ser det ikke så shabby ut mer, og de har kommet seg bort fra den bortgjemte kroken deres. 

Spennende. Tonsenhagen har jeg vært en del da jeg pendlet østover. 

Budsjettet er ikke helt avklart enda, men det blir nok rundt omkring 2,4 mill.

Glemte helt å skrive. Du har jo merka, hvis du er glad i gå turer. Trollvann - som har slalåmbakke til vinteraktiviteter. Linderudkollen - veldig koselig. Og mulighet for lengre turer. Egner seg godt til både sykkelturer på sommeren og skiturer på vinteren. 

Du burde klare å få en ålreit leilighet til 2,4 millioner på Tonsenhagen, ikke at jeg har bladd meg så nøye gjennom akkurat prisene der. 

Endret av Steve Rogers
AnonymBruker
Skrevet

Frogner :) men da er det negative at det er utrolig dyrt

Anonymous poster hash: 7bf81...79f

Skrevet

Tonsenhagen/årvolln på oversiden av Trondheimsveien. Ligger prismessig lavere enn grefsen (dyrt!), men er blitt et veldig attraktivt område og ligger rett ved marka. Barnevennlig, samtidig enkelt å komme seg ned til byen. Jeg syns det området har det beste av alt :-)

• Liker 2
Gjest ricecrispies
Skrevet

Østensjø. Med alle argumentene til hun over. 😎

Gjest Sunhands
Skrevet

Jeg ser også etter leilighet i Oslo, men nekter å være med på en heftig budrunde.

Disse områdene ser jeg etter leilighet i:

-St.Hanshaugen/Ullevål

-Sagene/Torshov

-Gamle Oslo

Disse er på topp. De to førstnevnte fordi jeg synes de ligger midt i "smørøyet" med kort avstand til det meste, og god tilgang til grøntområder. Gamle Oslo fordi jeg føler man får litt mer for pengene der.

Ellers:

-Grunerløkka/Sofienberg

-Frogner

-Uranienborg/Majorstuen

I tillegg følger jeg også med på Helsfyr/Sinsen, det hender de har noen fine, og bydel Østensjø fordi det antagelig er sistnevnte jeg ender opp med fordi jeg skal kjøpe alene og håper å holde meg under 3 mill :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser også etter leilighet i Oslo, men nekter å være med på en heftig budrunde.

-St.Hanshaugen/Ullevål

-Sagene/Torshov

-Gamle Oslo

Disse er på topp. De to førstnevnte fordi jeg synes de ligger midt i "smørøyet" med kort avstand til det meste, og god tilgang til grøntområder. Gamle Oslo fordi jeg føler man får litt mer for pengene der.

Ellers:

-Grunerløkka/Sofienberg

-Frogner

-Uranienborg/Majorstuen

I tillegg følger jeg også med på Helsfyr/Sinsen, det hender de har noen fine, og bydel Østensjø fordi det antagelig er sistnevnte jeg ender opp med fordi jeg skal kjøpe alene og håper å holde meg under 3 mill :)

Du får mye i bydel Østensjø for under 3 mill. Selv holdt jeg meg under 2 mill for to år siden, og jeg har god plass ;)

Ellers tror jeg nok det er vanskelig å ikke bli med på en heftig budrunde i Oslo i dag, spesielt i områdene du nevner først. Selv i Østensjø går de fleste leiligheter noen hundre tusen over takst, men her er taksten/prisantydningen gjerne lavere ;)

AnonymBruker
Skrevet

-St.Hanshaugen/Ullevål

-Sagene/Torshov

-Gamle Oslo

Ellers:

-Grunerløkka/Sofienberg

-Frogner

-Uranienborg/Majorstuen

Lykke til med å ikke være med i en 'heftig budrunde' i disse områdene. Det er jo nesten alle sentrumsbydelene der ALLE vil bo...

• Liker 1
Skrevet

Ser Lørenskog er nevnt, og helt enig, kjempefint å bo, særlig med familie.

MEN, Lørenskog er ikke så billig noe mer, vi ser nå på boliger innafor Oslo, der vi får mer bolig for pengene enn det vi får på Lørenskog. Om man skal reise kollektivt blir også dette mer enn dobbelt så dyrt enn om man bor i Oslo.

Gjest Sunhands
Skrevet

Lykke til med å ikke være med i en 'heftig budrunde' i disse områdene. Det er jo nesten alle sentrumsbydelene der ALLE vil bo...

Jeg har tid til å vente og gå på mange visninger. Det er ikke alle leiligheter som går mange hundre over takst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...