Gå til innhold

Barbeinte barn! Fysj og fy!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Barbeinte barn stanset fly i New Zealand

Piloten på et newzealandsk passasjerfly ble rasende da han oppdaget at to barn om bord i flyet var barbeinte. Han nektet å starte før de hadde tatt på seg sokker og sko, skriver Wellington-avisen Dominion Post onsdag.

Sko i passende størrelse var ikke å finne, men to par sokker lot seg oppdrive og ble trædd på de bare barnebeina. Dermed ga piloten etter, og tok av fra Christchurch sør i landet med kurs for Wellington, heter det i avisen.

En talsmann for flyselskapet Air New Zealand forsvarer pilotens avgjørelse. For det første gjelder det en viss kleskode om bord i selskapet fly, og for det andre bør spesielt barn ha sko på beina av hensyn til sin egen sikkerhet, sier talsmannen.

For noe tull!

...For det første gjelder det en viss kleskode om bord i selskapet fly[...][/]

AT det går an å være så pirkete på noe sånt :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tja..

i butikken hos oss lar ofte foreldre så barn tusle rundt i sokkelesten eller barbent. Det er ikke bra og jeg ber de alltid ta på seg skoene igjen. Masse farlig som kan ligge på gulvene. Vet ikke om det gjelder i fly, men hva hvis noen har knust en flaske på forrige tur som de ikke har fått opp alt glasskåret etter?

Han overreagerte kanskje litt, men skjønner at det ikke er bra med små bare føtter.

Hvis det bare er pga kleskode synes jeg det er rart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Om/Hvis noe skulle ha skjedd. eks evakuering, så er det abselutt.

en fordel om de hadde noe på bena

iVi tenker ikke over det selv vi voksne heller. Flyr du langt, så tar de fleste av seg på bena, men du har ikke tid til å finne fottøy om noe skulle skjedd da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvordan det kunne være farlig at barna ikke hadde på seg sko... Greit at det er ganske sært å skulle ut å fly uten å ha med seg sko engang, men det kunne da umulig være et så stort problem for pilotene og de andre ombord at de ikke kunne ta av. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Om/Hvis noe skulle ha skjedd. eks evakuering, så er det abselutt.

en fordel om de hadde noe på bena

iVi tenker ikke over det selv vi voksne heller. Flyr du langt, så tar de fleste av seg på bena, men du har ikke tid til å finne fottøy om noe skulle skjedd da.

Ved evakuering må man ta av seg på bena hvis man skal evakueres via skliene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En gang satt jeg på en 9 timers flytur til USA. Ca. halveis på turen så doene ikke ut. Jeg for min del orket ikke i verden å gå der -det var piss overalt på gulvene, og toalettpapir lå og fløyt i pisset. Det stinket!!!

Jeg reagerte VELDIG på at barn fløy rundt barbeint og gikk på toalettene uten sko!!!!! :o :o :o

FYTTI!!! :kvalm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang satt jeg på en 9 timers flytur til USA. Ca. halveis på turen så doene ikke ut. Jeg for min del orket ikke i verden å gå der -det var piss overalt på gulvene, og toalettpapir lå og fløyt i pisset. Det stinket!!!

Jeg reagerte VELDIG på at barn fløy rundt barbeint og gikk på toalettene uten sko!!!!! :o :o :o

FYTTI!!! :kvalm:

øæææææ... :kvalm::kvalm::kvalm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o :-x :evil: Høres helt vilt ut dette her. Har kjørt endel fly men har aldri opplevd maken til griseri jeg. Så i grunn kan jeg ikke forstå hva som er problemet med at små barn går barfot.

At de kan skjære seg og at det er urenslig? Kanskje, men da tenker jeg mer på at det er mer urenslig å gå barbeint når de er ute.

Så i dette tilfellet har jeg ingen forståelse for reaksjonen til kapteinen. Og jeg som medpassasjer hadde overhode ikke plages med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...