AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #1 Skrevet 9. juni 2015 Jeg går igjennom IVF skal snart starte med sprøyter. Jeg var til samtaletime for 2 mnd siden, og se sa at i mitt tilfelle ville de egentlig sette inn to embryoer, men pga jeg er så liten ( 1,53 og 46 kilo ) de ville ikke gjøre det før jeg hadde prøvd med ett embryo først, hvis det ikke går så vill de etterhvert prøve med to. Noen som har satt inn to embrryoer og blitt gravide med begge to ? Hvor stor sjanse er det for at begge eggene embrryoene klarer seg ?Anonymous poster hash: b09d4...e08
Biloba Skrevet 9. juni 2015 #2 Skrevet 9. juni 2015 Sjansen for tvillinger er inntil 25% med 2 egg inn. 2 egg inn ønskes helst bare hvis det har vært flere mislykkede forsøk, eller embryokvalitet er dårlig (og evt ved høy alder hos mor, som også reduserer sjansen for at begge fester seg). Sjansen for abort økes x3-4 ved tvillinger, og det er en rekke andre risikoer, så det er et mål å lage bare en baby om gangen. Jeg har hatt 3 forsøk, ble rådet til kun 1 egg når de var god kvalitet, og 2 inn på siste fordi jeg da hadde B-egg. Er gravid med ett foster.
Harlekin Skrevet 11. juni 2015 #3 Skrevet 11. juni 2015 Sa legene hvorfor de ville sette inn to? Dette var jo før du i det hele tatt hadde begynt forsøket? Jeg fikk inn 2 egg i forsøket mitt, men det ekstra egget var for dårlig til å fryses, og ellers ville det bare ha blitt kastet. Jeg ble også gravid med ett foster, som Biloba.
Silfen Skrevet 11. juni 2015 #4 Skrevet 11. juni 2015 Det er svært liten forskjell i det å bli gravid med ett egg kontra to. Å sette inn to vil kun øke farene for komplikasjoner, det vil ikke i særlig grad øke faren for svangerskap. Målt med IVF MÅ være et friskt barn. Ikke å sjanse på to i slengen fordi det er kult.
Nepenthe Skrevet 11. juni 2015 #5 Skrevet 11. juni 2015 Jeg fikk også satt inn to egg fordi det var kun to som ble befruktet og ingen var gode nok til frysing. Ble gravid med ett. Legene sa til meg at når man satte inn to så økte det sjansen bittelitt for å bli gravid, men sjansen for å bli gravid med begge var veldig liten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå