AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #1 Skrevet 9. juni 2015 Jeg sjekket faktura fra Netcom, og der står det jammen at jeg må betale 400 kr for usle 90 MB over grensen (jeg har 3 GB i pakken). Jeg er helt satt ut! 399 kr ekstra for 0,1 GB over grensen. Er det normalt?! På faktura står det "Mobil Data, 3,1 GB - 399" I tillegg kommer vanlig kostander på 399 kr (abonnement og spotify). Jeg undres om dette er reelt??? Anonymous poster hash: 3c428...aa6
Wonderbitch Skrevet 9. juni 2015 #2 Skrevet 9. juni 2015 Det der har skjedd meg mange ganger med telenor. Jeg pleier å sende de en epost, så sletter de det.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #3 Skrevet 9. juni 2015 Jeg ville startet med å lese vilkårene før du velger et abonnement, så unngår du overraskelser som dette. Ja, det er reelt. Bruker du opp inkludert datamengde så koster det deg 5kr per MB over grensen, til maks 399kr. Ikke alle operatører har samme priser om man går over grensen. Jeg har selv Chess, med de to minste abonnementene koster det 0,99kr per MB over inkludert grense, til maks 20kr per dag. Med de større abonnementene koster det ingenting å gå over grensen, men hastigheten blir redusert. Avhengig av din bruk så kan det være mye, mye billigere. Anonymous poster hash: 76e4f...195 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #4 Skrevet 9. juni 2015 Koster det ikke ekstra, UTENOM pakken når mobilen brukes over landegrensene da? Anonymous poster hash: 85a7f...dfb
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #5 Skrevet 9. juni 2015 Hei, dette skjedde med meg. si at du ikke visste at du måtte skru av mobilnettet når du er hjemme da tlf prioriterer dette nettet (selv om forbindelsen dere har hjemme er sterkere.....) og surrer og går,,min tlf lastet ned svære oppdateringer om natten! Jeg fikk en kjemperegning, men mest fordi jeg ikke visste hvor mye båndbredde jeg brukte når jeg hørte på musikk, brukte tlf ol..ikke forstod at jeg måtte skru av mobilnett hele tiden om dagen. Det er jo ganske vanskelig å huske på også, spesielt om man har en hektisk hverdag. klagde og slapp å betale ekstra. Anonymous poster hash: 1d488...3aa
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #6 Skrevet 9. juni 2015 Koster det ikke ekstra, UTENOM pakken når mobilen brukes over landegrensene da?Anonymous poster hash: 85a7f...dfb Bruk i utlandet er ikke inkludert i pakken og vil alltid koste ekstra. Det finnes noen unntak, jeg vet at noen operatører lar deg bruke av inkludert pakke i Norden, for eksempel. Det TS refererer til her er bruk over grensen som er satt i abonnementet, altså 3GB med mobildata. Anonymous poster hash: 76e4f...195 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #7 Skrevet 9. juni 2015 Sørg for å ha et abo som varsler når du nærmer deg grensen og som i tillegg gir deg mulighet til å kjøpe ekstra datamengde til en grei pris når du du trenger det (husker ikke hvem jeg har hatt som tilbød dette, kan ha vært Tele2). Legg også inn egen varsling/sperring på tlf. Dette er så sure penger, fikk en slik regning en gang etter å ha vært i indre enfold på ferie der det ikke var tilgjengelig wifi, byttet leverandør samme dag. Anonymous poster hash: 79d5d...78f 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #8 Skrevet 9. juni 2015 Hei, dette skjedde med meg. si at du ikke visste at du måtte skru av mobilnettet når du er hjemme da tlf prioriterer dette nettet (selv om forbindelsen dere har hjemme er sterkere.....) og surrer og går,,min tlf lastet ned svære oppdateringer om natten! Jeg fikk en kjemperegning, men mest fordi jeg ikke visste hvor mye båndbredde jeg brukte når jeg hørte på musikk, brukte tlf ol..ikke forstod at jeg måtte skru av mobilnett hele tiden om dagen. Det er jo ganske vanskelig å huske på også, spesielt om man har en hektisk hverdag. klagde og slapp å betale ekstra. Anonymous poster hash: 1d488...3aa At du fikk en kjemperegning var kun din egen skyld. Synes synd på mobilselskaper som ender opp med å betale for slike som deg. Ikke oppfordr andre til slike ting. Anonymous poster hash: 39cb2...f91 12
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #9 Skrevet 9. juni 2015 Telenor har mulighet for å bestille en tjeneste som stopper bruken av mobildata når du har nådd grensen. Jeg vil anta Netcom har noe av det samme. Ellers til den kommentaren om Wi-Fi kontra mobildata. Det skal gå an på de fleste telefoner å sette til at det skal prioritere Wi-Fi når dette finnes, både på selve telefonen, når det gjelder større oppdateringer og på en del apper. Bruker selv mobilen til Spotify, surfing, og egentlig like mye som pc. Men går aldri over grensen på 3 GB, da jeg har passet på at Wi-Fi blir brukt når det finnes.Anonymous poster hash: c65ee...785 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #10 Skrevet 9. juni 2015 Hei alle sammen, TS her! Jeg ringte Netcom og klaget, men de kunne ikke fjerne det så jeg måtte nok svelge den kamelen. Denne måneden har jeg vært ekstra påpasselig med å skru av mobildata når jeg brukte wi-fi. Jeg brukte som regel mobildata da wi-fi var treg enkelte steder, på min telefon, så ja... jeg gikk på en smell der. Jeg gikk så med på en 12 måneders avtale med dem. 4 GB mobildata, og da stenger de det om jeg bruker mer, og må eventuelt kjøpe 1 GB ekstra. Jeg forklarte kundebehandleren at jeg syns det var drøyt at det var så dyrt for usle 90 MB data over grensen, men han forklarte at i realiteten kunne det kostet meg over 800 (!) kr! De har også en grense på 399 kr. Men tusen takk for alle svar her. Ble bare så satt ut at jeg måtte få det ut. Anonymous poster hash: 3c428...aa6
La Luna Skrevet 10. juni 2015 #11 Skrevet 10. juni 2015 Det er dessverre helt syke ekstrapriser hos Netcom. Både for å gå over inkludert data, og for data i utlandet. I tillegg kan man ikke kjøpe ekstrapakke med data hvis man har det abonnementet som koster 299.... Jeg bytter over med en gang bindingstiden min er ute, ja...
dillyduzit Skrevet 10. juni 2015 #12 Skrevet 10. juni 2015 Tenkte at dette ikke kunne være sant, og at du måtte ha blinkset på ett eller annet. Så sjekket jeg selv, 360kr for 60mb over 3GB.
Gjest Skrevet 10. juni 2015 #13 Skrevet 10. juni 2015 Så i stedetfor å bytte til et rimeligere abonnement, gikk du mmed på å bytte til et dyrere abonnement? det var jo en lur måte å belønne netcom for å ha syke priser...
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #14 Skrevet 10. juni 2015 Så i stedetfor å bytte til et rimeligere abonnement, gikk du mmed på å bytte til et dyrere abonnement? det var jo en lur måte å belønne netcom for å ha syke priser... Nei, jeg gikk fra 398 i mnd (abonnement, 299 + spotify premium, 99) til 349 per måned. Selve abonnementet er dyrere, ja, men får spotify gratis inkludert i 12 mnd. Så ja, jeg sparer jo 600 kr på det. Jeg er generelt veldig fornøyd med Netcom. De har veldig god kundeservice, og jeg har alltid ligget etter med betaling. Den fakturaen som kom i Mai, var på 800 kr (pga smellen med 400 kr for overbruket), og den kunne de utsette til Juli! Så de er veldig fleksible, og har vært fleksible i fortiden. Akkurat denne gangen var de ikke så fleksible. Forstår godt at de vil ha 400 kr ekstra for min dumhet, men nå har jeg lært at jeg må passe mer på mobildata-bruken i fremtiden Anonymous poster hash: 3c428...aa6
Flyvefisken Skrevet 11. juni 2015 #15 Skrevet 11. juni 2015 Wow! Med onecall betaler jeg 0.99 kr per MB over det som er inkludert i abbonomentet mitt. Det du betaler høres skikkelig drøyt ut.
QueenOfTheSidewalk Skrevet 11. juni 2015 #16 Skrevet 11. juni 2015 Netcom er utspekulerte. Jeg hadde ikke på mobildata på 2 måneder, men fikk regning på mobildata. Jeg skiftet deretter til et annet selskap og har ikke hatt det problemet igjen. Både Telenor og Netcom har prøvd å lure meg flere ganger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå