Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis en kvinne snakker høyt om noe så har hun 1. dårlig attitude 2. "et eller annet galt med utseendet sitt". 3. Blir behandlet som en joke.

Hvor mange ganger ser vi ikke at kvinner tar opp noe viktig og et av disse tre tingene blir hennes motsvar? Som kvinne eller mann, hvor ofte tar du deg selv i å tenke en eller flere av disse tre tingene når en kvinne har noe å si, om du er enig eller uenig?

Når en kvinne har noe å si som du oppfatter uenighet i: Hvorfor er det 1. dårlig attitude 2. At hun er stygg eller sexy 3. Blir behandlet som en joke? Klarer du ikke å komme med saklig motargument uten noen av disse tingene i tankene? 

Anonymous poster hash: 4f33a...daa
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis en kvinne snakker høyt om noe så har hun 1. dårlig attitude 2. "et eller annet galt med utseendet sitt". 3. Blir behandlet som en joke.

Hvor mange ganger ser vi ikke at kvinner tar opp noe viktig og et av disse tre tingene blir hennes motsvar? Som kvinne eller mann, hvor ofte tar du deg selv i å tenke en eller flere av disse tre tingene når en kvinne har noe å si, om du er enig eller uenig?

Når en kvinne har noe å si som du oppfatter uenighet i: Hvorfor er det 1. dårlig attitude 2. At hun er stygg eller sexy 3. Blir behandlet som en joke? Klarer du ikke å komme med saklig motargument uten noen av disse tingene i tankene? 

En mann som stiller seg kritisk til noe faller i kategoriene: "Bitterpikk" eller "kvinnehater". Det er egentlig det samme.

Jeg har forståelse for at mange synes livet er urettferdig og internettet er slemt og alt det der, men dette rammer både menn og kvinner og generelt alle som stikker hodet frem. 

Anonymous poster hash: 9ea99...b44

AnonymBruker
Skrevet

En mann som stiller seg kritisk til noe faller i kategoriene: "Bitterpikk" eller "kvinnehater". Det er egentlig det samme.

Jeg har forståelse for at mange synes livet er urettferdig og internettet er slemt og alt det der, men dette rammer både menn og kvinner og generelt alle som stikker hodet frem. 

En mann kan fint åpne munnen sin og si sine meninger uten at vi kvinner begynner å kommentere magen hans eller hvor usexy/sexy han er fordi han har en dum mening/eller god mening. Vi kaller ikke han rebelsk hvis han åpner kjeften sin. "Enten er det hun sier teit fordi hun har på seg et for kort skjørt (leste det senest i dag), enten er hun stygg/hvis hun er pen så er det latterlig at "hun skal ha noe å si" hun som går rundt der og er pen og bør jekke seg ned", osv. Dette foregår i de fleste sammenheng hvor kvinner skal uttale seg. 

Skrevet

Joke & Attitude = Vits og Holdning på Norsk. 

Og hva er det du prøver å si? Feminisme er en vits enten du liker det eller ikke. 

AnonymBruker
Skrevet

Joke & Attitude = Vits og Holdning på Norsk. 

Og hva er det du prøver å si? Feminisme er en vits enten du liker det eller ikke. 

For et interessant innlegg. Kan du utdype litt mer hvorfor feminisme er en vits? Er det en vits at menn og kvinner ønsker likestilte rettigheter? Setter du virkelig så stor pris på debatter hvor mennesker kaller hverandre stygg eller bitterpikk, så må du gjerne sette pris på den slags men for min del er det utrolig boring!

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok bare en ting man kan gjøre, det er å endre seg selv i stedet for andre. Mange kvinner og menn hadde hatt godt av å forsøke.

I en måned kan du prøve å drite i å bli farget av hva slags kjønn en person tilhører når du leser en kommentar eller en mening.

I en måned kan du prøve å drite i å bli farget av hva slags klær personen har på seg og hva du synes om utseendet eller stilen.

I en måned kan du prøve å drite i de som blir farget av kjønn i debatter, drite i de som svarer deg med bittepikk/bitterkvinne teknikker og herser. Drit i disse menneskene som henger igjen i 18-pilogbue og som ikke skjønner likestilling.

Om man endrer seg selv bittelitt så kan det hende man lærer noe!

Anonymous poster hash: cc356...038
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

For meg handler likestilling om å fordre problemstillinger der menn og kvinner dømmes på premisser basert på kjønn og der det forventes noe spesifikt fra begge kjønn. Eksempel på det er at "mannen skal betale", "kvinner skal sitte hjemme", "menn som har sex er konge mens kvinner som har sex er horer". Vi har heldigvis kommet et stykke når det gjelder disse eksemplene, men jeg tror begge kjønn kjenner på urettferdigheten som pågår i disse faste mønstrene basert på hva du har mellom bena. Jeg blir irritert når en kvinne åpner munnen sin og kommer med en mening og det eneste hun får i kommentarfeltet er kommentarer om utseendet. Det irriterer meg når menn blir latterliggjort hvis de ikke betaler på første date. Det irriterer meg at en gentleman skal være sterk mens en skikkelig kvinne skal være emosjonell. Alle slike premisser og forventninger basert på kjønn pågår på begge kanter og feminisme og likestilling handler om å fordre slike kamper. Bitterpikker og mannehatere er mistolkere av feminisme og likestillingskampen, de er fortsatt altfor blindet av kjønn, skiller ikke sak fra sak og er mest opptatt av hvem som har det verst og hvem som pisser lengst i debattene. 

Jeg kan nevne noen flere småting som gjør at jeg er feminist og opptatt av likestilling:

* En mann uten jobb er mindre verdt enn en mann med jobb: Kjønnsbasert da det ikke fungerer slik om du er kvinne.

* En pen kvinne er mer verdt enn en mindre pen kvinne: Kjønnsbasert da det ikke fungerer slikt om du er mann.

* Det er maskulint å ytre sine meninger: Hvor maskulint blir brukt som et skjellsord i likhet med "du uttaler deg som en kjerring", "Slutt å grin som en jente".

Menn og kvinner har behov for likestilling og det er ikke bare behov for #HeforShe men også #SheforHim. Det er feminisme!

Anonymous poster hash: c2c27...7bb
Skrevet

For et interessant innlegg. Kan du utdype litt mer hvorfor feminisme er en vits? Er det en vits at menn og kvinner ønsker likestilte rettigheter? Setter du virkelig så stor pris på debatter hvor mennesker kaller hverandre stygg eller bitterpikk, så må du gjerne sette pris på den slags men for min del er det utrolig boring!

Mener du vi ikke har likestilling i Norge? Hvem er de 2 hovedpersonene som styrer landet nå igjen? Jo , Erna og Siv. 

Når du snakker om feminisme, kall det for hva det er, altså primitive land med primitive kulturer som ikke behandler kvinner som menn.  

Jeg leser at feminister vil ha kjønnskvotering i toppstillinger, men hvorfor ikke i yggebransjen med det samme? Hvorfor ikke innføre kvotering for taxiselskaper også?

Det er derfor vestlig feminisme er en vits, du later som om frihet ikke er bra, ingen her som stopper kvinner i å jobbe i byggebransjen, det er bare noe de velger selv. 

AnonymBruker
Skrevet

Mener du vi ikke har likestilling i Norge? Hvem er de 2 hovedpersonene som styrer landet nå igjen? Jo , Erna og Siv. 

Når du snakker om feminisme, kall det for hva det er, altså primitive land med primitive kulturer som ikke behandler kvinner som menn.  

Jeg leser at feminister vil ha kjønnskvotering i toppstillinger, men hvorfor ikke i yggebransjen med det samme? Hvorfor ikke innføre kvotering for taxiselskaper også?

Det er derfor vestlig feminisme er en vits, du later som om frihet ikke er bra, ingen her som stopper kvinner i å jobbe i byggebransjen, det er bare noe de velger selv. 

For deg er likestilling noe som truer deg som mann. I stedet for å se hva slags utfordringer som ligger på menn og kvinner i likestillingsdebatten fører du en "jeg har det verst" debatt. Selvfølgelig er det en vits men den som skaper vitsen er du! 

Ingen stopper kvinner i å jobbe i byggebransjen men hva slags utfordringer er det kvinner som jobber i byggebransjen møter? Har du tatt stilling til det som et mulig faktum?

Ingen stopper menn i å jobbe i barnehage heller, men de mennene som jobber i barnehage møter kanskje ikke noen utfordringer basert på kjønn som det er verdt å lytte til, eller? 

Så alle som faktisk befinner seg i disse bransjene er sytepaver, eller er det bare kvinner generelt som syter når de nevner kjønnsforskjeller...? 

Mange menn lar være å jobbe i barnehagen og mange menn velger å jobbe der. Har du hørt noe syting og klaging derifra eller? 

Ja, Erna og Siv er på toppen. Hvem var på toppen i 2000 da en skjeggete mann snakket om hvordan det var å jobbe i barnehage pga kjerringer osv? Hallo i luka! Likestilling handler ikke om at kvinner ikke er inne på stortinget, den vitsen var det du som kom med. Kanskje du bør slutte å se på ting med tunnelsyn.

Skrevet

Kan med hånden på hjertet si aldri, og ikke oppfatter jeg at slikt blir brukt imot kvinner i minne kretser heller. Nr. 2 blir bare brukt av jenter mot jenter. De andre aldri så sant vedkommende ikke har dårlig attityde eller argumenterer på trynet. Det går uansett mot menn også.
AnonymBruker
Skrevet

En mann kan fint åpne munnen sin og si sine meninger uten at vi kvinner begynner å kommentere magen hans eller hvor usexy/sexy han er fordi han har en dum mening/eller god mening. Vi kaller ikke han rebelsk hvis han åpner kjeften sin. "Enten er det hun sier teit fordi hun har på seg et for kort skjørt (leste det senest i dag), enten er hun stygg/hvis hun er pen så er det latterlig at "hun skal ha noe å si" hun som går rundt der og er pen og bør jekke seg ned", osv. Dette foregår i de fleste sammenheng hvor kvinner skal uttale seg. 

Niks.

Let opp en tilfeldig kronikk skrevet av f.eks Kjetil Rolness og les gjennom kommentarene, gi deg selv en klaps for hvert personangrep du finner.

AnonymBruker
Skrevet

Niks.

Let opp en tilfeldig kronikk skrevet av f.eks Kjetil Rolness og les gjennom kommentarene, gi deg selv en klaps for hvert personangrep du finner.

Du sier nei til det jeg skrev og henviser meg til å google etter en mann og lese gjennom kommentarene. For der ligger svaret?

Da kan jeg vel bare si Niks til dette og be deg om å google "et eller annet kvinnemenneske" så har ikke en gang Ketil Rolness eksistert en gang. 

...Dette er et veldig godt eksempel på hvordan enkelte diskuterer "likestilling".

AnonymBruker
Skrevet

Niks.

Det var ikke så mange klapp å komme med...

1. http://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/kjetil-rolness---ingen-vil-delegge-for-paret-stordalen/3422794041.html

2. http://www.nattogdag.no/2015/03/smil-gift-moter-kjetil-rolness/

Er det kanskje dette du snakker om, tenkte jeg? http://www.nattogdag.no/2015/03/motgift-kjetil-rolness-er-en-kontraer-klovn/ ...Det er et flott motsvar til hans eget intervju. 

http://www.dagbladet.no/2014/11/25/kultur/meninger/nettdebatt/kvinner/kronikk/36402096/

Hans logikk: Grunnen til at kvinner kvier seg til å ha meninger og synspunkter i motsetning til menn er at kvinner ikke er interessert i samfunn og politikk. 

Hans logikk: Grunnen til at gutter gjør det dårligere på skolen enn jenter er fordi skolen er mest tilpasset jenter og hele skolesystemet bør altså endres pga noen psykologiske greier med guttenes psyke som "bare en mann kan forstå". Snakk om å snakke trangsynt, når du setter disse oppå hverandre. Lese mer av han? Nei takk!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...