Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok en test i dag. I dag før IKM. Etter et par minutter var det bare 1 sterk. Når jeg så på den etter 3 timer var det kommet en veldig svak strek til.

Er det virkelig en strek eller lot jeg den ligge for lenge?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Du har latt den ligge for lenge.

Ta ny test i morgen. 

AnonymBruker
Skrevet

Du har latt den ligge for lenge ja. Men! Jeg pleier å sjekke testene mine etter noen timer og noen ganger kan det ta flere timer, bare for moro skyld. Og det har aldri vært antydning til strek heller, blendahvit uansett hvor mange timer det har gått. (Må bare si at jeg ikke er prøver, går på piller og tar test kun for å utelukke en glipp)

Anonymous poster hash: 5920e...5db

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt dette med at den har ligget for lenge. Uansett hvor mange timer jeg har latt mine ligge har de vært hvite. Om mine plutselig hadde hatt en svak strek noen timer etterpå ville jeg heller antatt at jeg hadde hatt såpass lite hcg for at testen slo ut med en gang og tatt en ny test som var mer tydeligere neste dag. En strek er vel en strek? :)

Nå viste det seg jo at Frk.34 er gravid og det er bare å gratulere til den vordende mor :)

Lykkeønskninger sendes din vei :strix:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt dette med at den har ligget for lenge. Uansett hvor mange timer jeg har latt mine ligge har de vært hvite. Om mine plutselig hadde hatt en svak strek noen timer etterpå ville jeg heller antatt at jeg hadde hatt såpass lite hcg for at testen slo ut med en gang og tatt en ny test som var mer tydeligere neste dag. En strek er vel en strek? :)

Nå viste det seg jo at Frk.34 er gravid og det er bare å gratulere til den vordende mor :)

Lykkeønskninger sendes din vei :strix:

Nå står det jo i bruksanvisningen at man ikke skal lese av testene etter gitt tid, og at resultat etter dette kan være falskt.

Anonymous poster hash: 2357a...6fb

Skrevet

Nå står det jo i bruksanvisningen at man ikke skal lese av testene etter gitt tid, og at resultat etter dette kan være falskt.

Er det noen som har fått falsk positiv?

Altså... jeg skal ikke være påståelig altså i og med jeg ikke har opplevd det selv. Testene mine har alltid vært ganske så hvite uansett hvor mange timer som har gått... :sjenert: Synes det hadde vært interessant å vite bare :)

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har fått falsk positiv?

Altså... jeg skal ikke være påståelig altså i og med jeg ikke har opplevd det selv. Testene mine har alltid vært ganske så hvite uansett hvor mange timer som har gått... :sjenert: Synes det hadde vært interessant å vite bare :)

Kjenner flere som har fått det når de har lest av testen lenge etter fristen ja.

Skrevet

Jeg tok en ny billigtest også... Har latt den ligge i 3 timer. Streken kom etter ca 5

Minutter, og er der enda. Også på den jeg tok i morges.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vært gravid hver gang testene har blitt positive etter tidsfrist. Fått negative når jeg ikke har vært gravid!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner flere som har fått det når de har lest av testen lenge etter fristen ja.

Det kalles skyggestrek, og er ikke en strek med farge! 😊

Skrevet

Min test var med farge... Dog veeeeldig svak, men tydelig rosa.

AnonymBruker
Skrevet

Det kalles skyggestrek, og er ikke en strek med farge! 😊

Har du sett testene? Ikke? Det har nemlig jeg, noen av de i hvertfall, og de hadde farge. Strek som kommer etter utløpstida kan faktisk være falsk positiv, akkurat som det står i bruksanvisningen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...