Gjest Anonymous Skrevet 1. september 2004 #1 Skrevet 1. september 2004 heihei. skal ha middagsselskap imorgen og skal lage taco, blir ca 7 stk, hvor mye kjøttdeig beregner man da? er litt usikker..vil 4 holde?
Gjest allium Skrevet 1. september 2004 #3 Skrevet 1. september 2004 heihei. skal ha middagsselskap imorgen og skal lage taco, blir ca 7 stk, hvor mye kjøttdeig beregner man da? er litt usikker..vil 4 holde? 4? 4 hvafornoe ? Til 7 personer ville jeg beregnet mellom 1 og 1.5 kilo kjøttdeig.
Arkana Skrevet 1. september 2004 #4 Skrevet 1. september 2004 Vi er som tre når vi spiser taco, vi bruker en pakke med 500 g og det blir alltid litt igjen.
majan Skrevet 2. september 2004 #5 Skrevet 2. september 2004 jeg ville nok gått for 1,5 kilo eller 2 kilo. Det går jo ann og fryse ned det som blir igjen og bruke til tacopizza feks.
BlaBla Skrevet 2. september 2004 #6 Skrevet 2. september 2004 Jeg vet med meg selv og alle venneparene våres spiser en 1/2 kg på to stykker. Det er bedre å ha for mye enn for lite. Det er jo sånn hygge mat man kan spise en stund.
Cilla Skrevet 2. september 2004 #7 Skrevet 2. september 2004 3 kjøttedeig pakker holder nok, men hadde mannen min vært en av disse 7, burde man nok hatt 4 pakker, mange (mannfolk) spiser mye. Selv om jeg har "lært opp" mannen til å begrense seg litt når man er borte, ihvertfall se an hvor mye mat som er igjen før man fyller opp fatet for andre gang..........
Eplegrønn Skrevet 2. september 2004 #8 Skrevet 2. september 2004 Selv om jeg har "lært opp" mannen til å begrense seg litt når man er borte, ihvertfall se an hvor mye mat som er igjen før man fyller opp fatet for andre gang.......... - så godt det var å lese at det er flere som har måttet kjøre dressurkurs på mannen sin. Forøvrig er jeg enig med de over her. Jeg ville ha brukt 1,5 - 2 kilo kjøttdeig. Aldri gøy å lage for lite mat..
nessi Skrevet 3. september 2004 #9 Skrevet 3. september 2004 Enig med de andre at 1.5 til 2 kg burde holde, men jeg har vært borti skrekkeksempelet. Hadde et vennepar på taco og hadde stekt 1 kg kjøttdeig, og trodde jeg hadde mer enn nok. Nå viser det seg at mannen i venneparet nesten ikke rørte salaten, men lesset på med kjøttdeig, så jeg måtte be min samboer om å nesten ikke røre kjøttdeigen. Ble jo forlite som det var.
Elle Melle Skrevet 3. september 2004 #10 Skrevet 3. september 2004 Hvis du steker 500g kjøtttdeig sammen med rikelig hakket løk, bruker to krydderposer og hiver oppi en boks hakkete tomater (og smakssetter med litt soyasaus, salt og pepper etter at det hele er kokt inn), får du en veldig god og drøy taco. Da rekker 500g til 3-4 mennesker.
LilleBille Skrevet 3. september 2004 #11 Skrevet 3. september 2004 Regner man ikke ca 200-250 g. kjøtt p. person .. Dvs. 4-5 på kiloen? Jeg ville hvertfall laget av 2 kg. - om det var et par mannfolk - eller halvstore gutter som skulle spise. (Ser at mine to - om de får muligheten gjerne spiser godt over 1/2 kg alene). .. og dessuten er det helt greit å ha rester av tacokjøtt - det kan brukes til det meste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå