Gå til innhold

Bryllups Budsjett?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da har du misforstått ;) Et bryllup er for BRUDEPARET. Igjen, dette vil du skjønne når du blir eldre og det er din tur.

Du tyr til hersketeknikker allerede? Hva er det neste? Hitling?

Er nok eldre enn deg og har sett min mengde bruder oppføre seg som deg og jeg vet hva folk husker etterpå. Det er IKKE brudens extensions!

Anonymous poster hash: 88c7c...e32

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest What2say
Skrevet

Du tyr til hersketeknikker allerede? Hva er det neste? Hitling?

Er nok eldre enn deg og har sett min mengde bruder oppføre seg som deg og jeg vet hva folk husker etterpå. Det er IKKE brudens extensions!

Anonymous poster hash: 88c7c...e32

Det tviler jeg sterkt på at du er frøken ;) Jeg vet godt hva folk husker jeg også, har vært i relativt mange bryllup. Jeg blir veldig fasinert av deg da, det må jeg si. Som sitter her å skal lage kvalm og faktisk krangle deg frem dine meninger til en kommende brud? Virkelig? 

Det er faktisk en av de tingene som er desidert mest artig med forum som dette. Folk som lever av å kommentere negativt til andre. . . .  

AnonymBruker
Skrevet

Gjestene mine kommer da virkelig IKKE til å ha noen som helst oversikt over HVA utgiftene mine blir i mitt bryllup? Du har jo tydeligvis IKKE planlagt et bryllup før, men basert på språket ditt er du vel heller ikke gamle jenta. Jeg skal heller ikke kjøpe kjole til 30.000 kroner, ekstenstions er det mulig jeg skal ha, men ikke planlagt enda. Men det spiller forsåvidt ingen rolle. Jeg er faktisk mer opptatt av at JEG og min kommende MANN er fornøyde. Folk MÅ ingenting for mitt bryllup. Jeg har ikke venner og familie med dårlig stil, og de har alle noe de kan ta fra skapet for å ha på seg. Kom tilbake igjen når du vet hva dette dreier seg om du ;)

Men det skal også sies at, hva du anser som passelig for mitt bryllup, uavhengig hva det vil koste, er meg revne likegyldig. Du er nok ikke så høy i hatten når du en gang sitter med dette selv skal du se. Det er da du først får en oversikt over hva ting EGENTLIG koster! ;)

Jeg tror nok jeg er eldre enn deg, men det går greit. Jo, jeg har planlagt et bryllup før. "Gamle jenta", jeg skulle vært frekk tilbake hvis ikke jeg hadde tatt deg for en bridezilla. 

Jeg vet hva bryllup koster. Vi hadde et større budsjett enn dere, men vi la aldeles ikke føringer på om folk skulle få lov til å drikke drinker fra betalbar eller ikke. All alkohol var inkludert. Men du vil ikke ha fyllefest? Det er vin og øl folk drikker for å bli "dritings". Har du vært på noen fester i det siste? Det er det folk bøtter nedpå. Fordi det er billig og lett å få tak i. Spesielt øl-delen. 

Jeg tror du må senke forventningene dine ti hakk, frøken. Du ødelegger ditt eget bryllup hvis du skal holde på i slik stil videre. Jeg har sett flere venninner gjøre det og det ender ofte med tårer. Handler bryllupet ditt bare om deg og ektemannen din? Skal dere ikke kose dere med familien etter dere har gjort et av det viktigste valgene i livet deres? Vielsen er for deg og din utkårede. Festen er for folk som betaler i dyre dommer for å komme å se på at du tar på deg løshår, bruker flere tusen på sminke og kjøper en altfor dyr brudekjole. 

Budsjettet vårt var 350 000. Vi giftet oss i Frankrike. Jeg regner egentlig med at du ikke vil ha budsjettet mitt, siden jeg er litt "småekkel" mot deg. Men jeg prøver å få deg til å se på dette når du skal være brudegjest. Det er utrolig kjedelig å være i et slikt bryllup som legger frem her. Der du skal ha stålkontroll. Det er nok av de historiene der hele festen blir ødelagt av dette.

Anonymous poster hash: b4735...050

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det tviler jeg sterkt på at du er frøken ;) Jeg vet godt hva folk husker jeg også, har vært i relativt mange bryllup. Jeg blir veldig fasinert av deg da, det må jeg si. Som sitter her å skal lage kvalm og faktisk krangle deg frem dine meninger til en kommende brud? Virkelig? 

Det er faktisk en av de tingene som er desidert mest artig med forum som dette. Folk som lever av å kommentere negativt til andre. . . .  

Jeg tror du mikser meg med en annen bruker som er her inne. Syntes forøvrig det er søtt at du angriper allerede. Lær deg å lese Anonym-kodene, søta :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror nok jeg er eldre enn deg, men det går greit. Jo, jeg har planlagt et bryllup før. "Gamle jenta", jeg skulle vært frekk tilbake hvis ikke jeg hadde tatt deg for en bridezilla.  Jeg vet hva bryllup koster. Vi hadde et større budsjett enn dere, men vi la aldeles ikke føringer på om folk skulle få lov til å drikke drinker fra betalbar eller ikke. All alkohol var inkludert. Men du vil ikke ha fyllefest? Det er vin og øl folk drikker for å bli "dritings". Har du vært på noen fester i det siste? Det er det folk bøtter nedpå. Fordi det er billig og lett å få tak i. Spesielt øl-delen.  Jeg tror du må senke forventningene dine ti hakk, frøken. Du ødelegger ditt eget bryllup hvis du skal holde på i slik stil videre. Jeg har sett flere venninner gjøre det og det ender ofte med tårer. Handler bryllupet ditt bare om deg og ektemannen din? Skal dere ikke kose dere med familien etter dere har gjort et av det viktigste valgene i livet deres? Vielsen er for deg og din utkårede. Festen er for folk som betaler i dyre dommer for å komme å se på at du tar på deg løshår, bruker flere tusen på sminke og kjøper en altfor dyr brudekjole.  Budsjettet vårt var 350 000. Vi giftet oss i Frankrike. Jeg regner egentlig med at du ikke vil ha budsjettet mitt, siden jeg er litt "småekkel" mot deg. Men jeg prøver å få deg til å se på dette når du skal være brudegjest. Det er utrolig kjedelig å være i et slikt bryllup som legger frem her. Der du skal ha stålkontroll. Det er nok av de historiene der hele festen blir ødelagt av dette. Anonymous poster hash: b4735...050

Følte for å forsvare What2say litt her.. Folk er forskjellig, og du vet jo ikke noe om hvordan gjestene hennes er. Hun kjenner dem sikkert best :) Er forøvrig enig med deg, men synes du tar litt vel hardt i.

Gjest What2say
Skrevet

Jeg tror nok jeg er eldre enn deg, men det går greit. Jo, jeg har planlagt et bryllup før. "Gamle jenta", jeg skulle vært frekk tilbake hvis ikke jeg hadde tatt deg for en bridezilla. 

Jeg vet hva bryllup koster. Vi hadde et større budsjett enn dere, men vi la aldeles ikke føringer på om folk skulle få lov til å drikke drinker fra betalbar eller ikke. All alkohol var inkludert. Men du vil ikke ha fyllefest? Det er vin og øl folk drikker for å bli "dritings". Har du vært på noen fester i det siste? Det er det folk bøtter nedpå. Fordi det er billig og lett å få tak i. Spesielt øl-delen. 

Jeg tror du må senke forventningene dine ti hakk, frøken. Du ødelegger ditt eget bryllup hvis du skal holde på i slik stil videre. Jeg har sett flere venninner gjøre det og det ender ofte med tårer. Handler bryllupet ditt bare om deg og ektemannen din? Skal dere ikke kose dere med familien etter dere har gjort et av det viktigste valgene i livet deres? Vielsen er for deg og din utkårede. Festen er for folk som betaler i dyre dommer for å komme å se på at du tar på deg løshår, bruker flere tusen på sminke og kjøper en altfor dyr brudekjole. 

Budsjettet vårt var 350 000. Vi giftet oss i Frankrike. Jeg regner egentlig med at du ikke vil ha budsjettet mitt, siden jeg er litt "småekkel" mot deg. Men jeg prøver å få deg til å se på dette når du skal være brudegjest. Det er utrolig kjedelig å være i et slikt bryllup som legger frem her. Der du skal ha stålkontroll. Det er nok av de historiene der hele festen blir ødelagt av dette.

Jeg tror virkelig ikke du kan vite ut i fra hva jeg skriver her, om hvordan mitt bryllup kommer til å bli. Du kjenner verken meg eller min kommende mann. Det er ikke det faktumet at du er litt "småekkelt" mot meg som du mener selv, eller at du omtaler meg som en bridezilla basert på at jeg har restriksjoner på HVA gjestene mine skal drikke som plager meg her, det er det at du sitter bak et tastatur, helt uvitende om HVEM jeg er og ut i fra det kan 1) avgjøre at du er så mye eldre enn meg 2) at du vet hvordan gjestene mine vil føle seg i mitt bryllup. Jeg har overhodet ingenting i mot råd, absolutt ikke. Men at du skal kritisere meg for de valg jeg tar fordi du ikke er enig, det syns jeg faktisk ikke er greit. Du sier du hadde et bryllup til 350.000 kr i Frankrike. Det betyr reisevei for gjestene dine, ekstra utgifter, gaver, hotell opphold osv, om du betalte det i dine 350.000 hadde du nok heller ikke 100 gjester. Det er mange hensyn JA, men først og fremst er det vel brudeparet det skal tas hensyn til. Jeg dømmer ikke deg for at du valgte bryllup i utlandet, selv om jeg personlig mener det er absurd, for det var det du og din kommende mann ville, og da syns ikke jeg du skal kritisere meg for hva slags type bar jeg har i mitt bryllup heller. 

• Liker 1
Gjest What2say
Skrevet

Jeg tror du mikser meg med en annen bruker som er her inne. Syntes forøvrig det er søtt at du angriper allerede. Lær deg å lese Anonym-kodene, søta :)

Jeg angriper ingen. Jeg er ikke interessert i å følge med på hvem som skriver heller for å si det slik. Det er at for mange som bare er interessert i kverulere, så da får de bare fortsette med det om de vil. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror virkelig ikke du kan vite ut i fra hva jeg skriver her, om hvordan mitt bryllup kommer til å bli. Du kjenner verken meg eller min kommende mann. Det er ikke det faktumet at du er litt "småekkelt" mot meg som du mener selv, eller at du omtaler meg som en bridezilla basert på at jeg har restriksjoner på HVA gjestene mine skal drikke som plager meg her, det er det at du sitter bak et tastatur, helt uvitende om HVEM jeg er og ut i fra det kan 1) avgjøre at du er så mye eldre enn meg 2) at du vet hvordan gjestene mine vil føle seg i mitt bryllup. Jeg har overhodet ingenting i mot råd, absolutt ikke. Men at du skal kritisere meg for de valg jeg tar fordi du ikke er enig, det syns jeg faktisk ikke er greit. Du sier du hadde et bryllup til 350.000 kr i Frankrike. Det betyr reisevei for gjestene dine, ekstra utgifter, gaver, hotell opphold osv, om du betalte det i dine 350.000 hadde du nok heller ikke 100 gjester. Det er mange hensyn JA, men først og fremst er det vel brudeparet det skal tas hensyn til. Jeg dømmer ikke deg for at du valgte bryllup i utlandet, selv om jeg personlig mener det er absurd, for det var det du og din kommende mann ville, og da syns ikke jeg du skal kritisere meg for hva slags type bar jeg har i mitt bryllup heller.

Vi betalte reise og hotell for vår familie og alle gjestene som var der :) det var "bare" fire dager, så det gikk helt fint. Samboeren min er halvt fransk derfor ble det slik.

Men hvorfor kritiserer du meg for akkurat det samme du sa til meg? Det blir for dumt.

Vi hadde forøvrig 47 gjester. 15 av dem franske og resten norske :)

Men hvis du ikke vil ha kommentar på det så er det helt greit. Jeg syntes det er merkelig, og jeg håper for din del at det ikke blir den store snakkisen etter bryllupet.

• Liker 1
Gjest What2say
Skrevet

Vi betalte reise og hotell for vår familie og alle gjestene som var der :) det var "bare" fire dager, så det gikk helt fint. Samboeren min er halvt fransk derfor ble det slik.

Men hvorfor kritiserer du meg for akkurat det samme du sa til meg? Det blir for dumt.

Vi hadde forøvrig 47 gjester. 15 av dem franske og resten norske :)

Men hvis du ikke vil ha kommentar på det så er det helt greit. Jeg syntes det er merkelig, og jeg håper for din del at det ikke blir den store snakkisen etter bryllupet.

Jeg kritiserte deg ikke for noen ting, det var jo hele poenget. Jeg sa at min personlige mening er at det ikke er en god idè, men at det er noe du har valgt for deg og ditt bryllup er jo deres valg og min mening er ei relevant. Da beklager jeg vis du tolket det som kritikk av deg, for det var absolutt ikke min intensjon, det var kun for å statuere et poeng.

Jeg tviler sterkt på at det blir en snakkis i mitt bryllup da jeg kjenner alle gjestene mine veldig godt. Jeg vet hva de liker og hva de ikke liker. Det skal for såvidt også sies at mine gjester er øl og vin-mennesker, det er også derfor jeg ikke tror at åpenbar med kun vin og øl vil bli noe problem. 

Det å gi meg et råd, er jeg veldig åpen for, men det betyr ikke at man trenger å kritiseres for valgene man tar allikevel. Det er vel også du enig i. Og som jeg også tidligere har skrevet, så er det med den åpne baren, hvorvidt det kun er øl og vin, eller også drinker, en beslutning våre foreldre som sponser dette bryllupet får ta. Det skrev jeg til noen relativt tidlig. 

Skrevet

Det er ikke relevant. Det relevante er at vi ikke kommer til å merke hva dette vil koste. Folk tjener forskjellig, noen bra og andre dårlig. Vi har det ikke vondt ;) Men som også nevnt til noen andre tidligere, her er det foreldre som betaler. Våre søsken har fått bryllup til 200.000-300.000 kr, og da ville de at vi skulle ha det samme :)

nettopp :) jeg tenkt litt sånn at et bryllup til 80 000kr er like mye "galskap" for et par med en samlet inntekt på 400 000kr i året som et bryllup på 500 000kr er for et par med en inntekt på godt over millionen.

Skrevet

Jerry, Jerry, Jerry... :)

AnonymBruker
Skrevet

Sjekket frimerker?

Anonymous poster hash: 20e43...05d
AnonymBruker
Skrevet

Skriver vårt her jeg, så kan du se:

- Transport: 1500,- (en ganske billig bryllupsbil ifht mange andre)
- Fotograf: 22900,- (også billig i forhold til en del andre fotografer om man skal ha heldags)
- Printesaker (altså invitasjoner, porto, save the date, konvolutter, printerblekk etc): 1943,-
- Takk for hjelpen-gave: 280,- (bare en altså)
- Brudekjole: 18500,-
- Skredder: 2160,-
- Tilbehør & undertøy: 7165,-
- Frisør & sminke brud + brudepike (voksen): 7452,-
- Gifteringer: 999 + 2698,-
- Smoking: 6500,-
- Skredder: 1250,-
- Tilbehør brudgom: 2602,-
- Pynt: 5862,- (vi hadde det på hotell, så slapp jo unna en del)
- Kjole brudepike: 1020,-
- Kakeingredienser + forfriskninger: 450,-
- Sanger: 1500,-
- Musikere: 6500,-
- Lydanlegg + DJ: 9000,-
- Blomster: 18730,- (brudebukett, knapphullsblomster, 9 borddekorasjoner + to blomsterpotter vielse)
- Hotellet vi hadde det på totalt: 102.107,-

Totalt: 225.006,-

Anonymous poster hash: 3e801...4f5
Skrevet (endret)

Ca 100 gjester, tenker et budsjett på mellom 150-200 000 kr. Sist jeg giftet meg var budsjettet på 100 000 kr, men endte på 86 000 kr. Regner med å ende godt under, men greit å ha noe å gå på.

Vi skal ha fri bar og 3- eller 4-retters. Vi legger en del penger i mat og drikke, og sparer heller inn på ting vi kan gjøre selv: som dekorasjoner og blomster, kjole osv.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • 2 uker senere...
Skrevet

Kjøper drømmebrudekjolen min på finn.no, jeg. 4,000 kr, kun brukt en gang. :-D

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vårt budsjett:

Lokale: 7500

Kjole: 3000

Sko for begge: 1200

Mat: 49000

Drikke: 30000

Kake: 6000

Fotograf: 10000

Pynt: 1000

Snacks: 2000

Gifteringer: 10700

Så kommer invitasjoner, takkekort og porto til det i tillegg. 

Anonymous poster hash: e0920...c9a
AnonymBruker
Skrevet

Ca 100 gjester, tenker et budsjett på mellom 150-200 000 kr. Sist jeg giftet meg var budsjettet på 100 000 kr, men endte på 86 000 kr. Regner med å ende godt under, men greit å ha noe å gå på.

Vi skal ha fri bar og 3- eller 4-retters. Vi legger en del penger i mat og drikke, og sparer heller inn på ting vi kan gjøre selv: som dekorasjoner og blomster, kjole osv.

Får håpe gjestene dukker opp i dette bryllupet. Husker at det var relativt mange som meldte avbud sist, og da burde man gå i seg selv. Det er rett og slett pinlig.

Anonymous poster hash: f1cda...a58

Skrevet (endret)

Får håpe gjestene dukker opp i dette bryllupet. Husker at det var relativt mange som meldte avbud sist, og da burde man gå i seg selv. Det er rett og slett pinlig.Anonymous poster hash: f1cda...a58

Vet ikke hvor du tror du har fått denne informasjonen fra, men dette er altså feil. Pinlig var det slettes ikke.

Endret av Yvonne
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hvor du tror du har fått denne informasjonen fra, men dette er altså feil. Pinlig var det slettes ikke.

Var det ikke rundt 50 invitererte og 36 som kom?

Anonymous poster hash: f1cda...a58

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...