Gjest What2say Skrevet 9. juni 2015 #21 Skrevet 9. juni 2015 Om jeg tar med både ringer, kjole og bryllupsreise så nærmer nok budsjettet vårt seg et syv sifret beløpAnonymous poster hash: d1c0d...d8a Altså en million? Hvor mange gjester og hvor er dette til et slikt beløp? Forestiller meg et "my big gypsie wedding" med 500 gjester osv, hehe =) Bryllupsreise har vi ikke tenkt på enda, men mulig det blir Dubai, og da skal vi ta det året etter slik at vi får spart =)
Gjest What2say Skrevet 9. juni 2015 #22 Skrevet 9. juni 2015 Folk er forskjellige. Vi ønsker ikke å bruke så mye penger på bryllup, mye fordi vi ikke har råd til å legge så mye i en dag, men også fordi vi synes det er alt for mye penger generelt Nå har jo vi valgt en annen løsning enn dere, lokalet er en låve, vielse ute i hagen, grillbuffet (på amerikansk vis ) og fokuset er mer på festen. Å ha en artig kveld med familie og venner, uten den formelle følelsen man ofte får i et bryllup. (Og delvis fordi å ha et slikt bryllup gjør at det er litt mindre fokus på meg/oss..jeg liker ikke å være center of attention eller hva det nå heter ) Ja, det er veldig sant. Den opprinnelige planen vår var veldig lik deres, men så falt sambo for denne restauranten og ga seg ikke, jeg sa vi har ikke råd, så sa foreldre at de gjerne ville sørge for at vi fikk det der uavhengig pris.... Så da ble det sånn =) Hehe
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #23 Skrevet 9. juni 2015 Altså en million? Hvor mange gjester og hvor er dette til et slikt beløp? Forestiller meg et "my big gypsie wedding" med 500 gjester osv, hehe =) Bryllupsreise har vi ikke tenkt på enda, men mulig det blir Dubai, og da skal vi ta det året etter slik at vi får spart =) Blir nok rundt 200gjester enten i Dubai eller Italia. Gypsy wedding synst jeg er ufattelig harry, så satser på at vårt blir litt mer classy enn det. Forlovelsesringen min er utgjør nesten halve budsjettet. Bryllupsreisen blir på 4 uker, hvor vi blandt annet skal innom Bora Bora og New York. Ting blir fort dyrt Anonymous poster hash: d1c0d...d8a
Travalo Skrevet 9. juni 2015 #24 Skrevet 9. juni 2015 Hehe, nei, de er ikke det. Og da er det heller ikke nødvendig å investere så mye i enda en, når man allerede har! Ja, det er sant! Forskjell på å unne seg noe, og det å sløse
Gjest What2say Skrevet 9. juni 2015 #25 Skrevet 9. juni 2015 Blir nok rundt 200gjester enten i Dubai eller Italia. Gypsy wedding synst jeg er ufattelig harry, så satser på at vårt blir litt mer classy enn det. Forlovelsesringen min er utgjør nesten halve budsjettet. Bryllupsreisen blir på 4 uker, hvor vi blandt annet skal innom Bora Bora og New York. Ting blir fort dyrtAnonymous poster hash: d1c0d...d8a hehe, ja, det er veldig harry. Altså har man råd, så er det hyggelig å gjøre en slik dag så spesiell man overhodet kan. Men å vandre rundt med en ring til over 5 sifret hadde jeg personlig ikke turt... Er så vidt jeg tør å bruke min forlovelsesring til 12.000 kr HAHA!!
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #26 Skrevet 9. juni 2015 hehe, ja, det er veldig harry. Altså har man råd, så er det hyggelig å gjøre en slik dag så spesiell man overhodet kan. Men å vandre rundt med en ring til over 5 sifret hadde jeg personlig ikke turt... Er så vidt jeg tør å bruke min forlovelsesring til 12.000 kr HAHA!! Har forsikring, så bekymrer meg ikke er tvilsomt at noe skjer med den uansett. Men skjønner hva du mener, for noe år siden var jeg også redd for å bruke ting som kostet mer enn et par hundrelapper. Men man får et litt annet forhold til penger etterhvert når de er lett tilgjengelig Anonymous poster hash: d1c0d...d8a
frysdog Skrevet 9. juni 2015 #27 Skrevet 9. juni 2015 Vi skal bruke ca 150 000 på 75 gjester... 15000 fotograf 15000 lokale 50 000 catering 15000 kjole:) forloveden min får smoking i bryllupsgave av broren sin 15000 - 18000 for begge ringene 0 for kirken!
Gjest What2say Skrevet 9. juni 2015 #28 Skrevet 9. juni 2015 Har forsikring, så bekymrer meg ikke er tvilsomt at noe skjer med den uansett. Men skjønner hva du mener, for noe år siden var jeg også redd for å bruke ting som kostet mer enn et par hundrelapper. Men man får et litt annet forhold til penger etterhvert når de er lett tilgjengeligAnonymous poster hash: d1c0d...d8a Noen gjør kanskje det, men ikke alle Selv om både min mann og jeg tjener bra til tross ung alder, så er jeg alt for gjerrig av meg hehe
Miss Lucky Skrevet 9. juni 2015 #29 Skrevet 9. juni 2015 Noen gjør kanskje det, men ikke alle Selv om både min mann og jeg tjener bra til tross ung alder, så er jeg alt for gjerrig av meg hehe Ikke for å være frekk, men hva tjener dere? Et bryllypsbudsjett må jo selvfølgelig passe med resten av økonomien i husstanden
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #30 Skrevet 9. juni 2015 Skal dere ha såpass dyrt bryllup og ha betalbar? Er du seriøs...? Anonymous poster hash: b4735...050 4
Gjest What2say Skrevet 9. juni 2015 #31 Skrevet 9. juni 2015 Skal dere ha såpass dyrt bryllup og ha betalbar? Er du seriøs...? Anonymous poster hash: b4735...050 Betalbar? Hva mener du? Om du mener om gjestene skal betale for alkohol, så er det kun eventuelle drinker. Om vi har mulighet til å betale et slikt bryllup, så er svaret igjen; Ja. Vi gjør ingenting vi ikke har mulighet til.
Gjest What2say Skrevet 9. juni 2015 #32 Skrevet 9. juni 2015 Ikke for å være frekk, men hva tjener dere? Et bryllypsbudsjett må jo selvfølgelig passe med resten av økonomien i husstanden Det er ikke relevant. Det relevante er at vi ikke kommer til å merke hva dette vil koste. Folk tjener forskjellig, noen bra og andre dårlig. Vi har det ikke vondt Men som også nevnt til noen andre tidligere, her er det foreldre som betaler. Våre søsken har fått bryllup til 200.000-300.000 kr, og da ville de at vi skulle ha det samme
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #33 Skrevet 9. juni 2015 Betalbar? Hva mener du? Om du mener om gjestene skal betale for alkohol, så er det kun eventuelle drinker. Om vi har mulighet til å betale et slikt bryllup, så er svaret igjen; Ja. Vi gjør ingenting vi ikke har mulighet til. Dette er en evig debatt her inne. Men jeg mener at en god vert spanderer alt av vått og tørt på gjestene og heller kutter andre steder som ikke går ut over gjestene. Anonymous poster hash: 88c7c...e32 1
Gjest What2say Skrevet 9. juni 2015 #34 Skrevet 9. juni 2015 Dette er en evig debatt her inne. Men jeg mener at en god vert spanderer alt av vått og tørt på gjestene og heller kutter andre steder som ikke går ut over gjestene. Anonymous poster hash: 88c7c...e32 Vårt bryllup skal ikke være en fyllafest, og det skal også være på en prestisje restaurant. Jeg er derfor veldig fortrolig med at mine gjester blir fornøyde nok med fri tilgang på vin og øl. Alle har sine meninger om dette. Men det skal sies, om de som faktisk skal betale dette, mener at drinker også bør være en del av denne fri baren, så blir det det
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #35 Skrevet 9. juni 2015 Vårt bryllup skal ikke være en fyllafest, og det skal også være på en prestisje restaurant. Jeg er derfor veldig fortrolig med at mine gjester blir fornøyde nok med fri tilgang på vin og øl. Alle har sine meninger om dette. Men det skal sies, om de som faktisk skal betale dette, mener at drinker også bør være en del av denne fri baren, så blir det det Du vet at vin og øl er hovedingrediensene i fyllefester landet over hver helg? Merkelig grense å sette.Anonymous poster hash: 88c7c...e32
Gjest What2say Skrevet 9. juni 2015 #36 Skrevet 9. juni 2015 Du vet at vin og øl er hovedingrediensene i fyllefester landet over hver helg? Merkelig grense å sette.Anonymous poster hash: 88c7c...e32 Det får være din mening. Jeg regner med at folk drikker med måte når de er i bryllup uavhengig hva de får servert. Men sprit (drinker) gjør folk mer full enn øl og vin, mener jeg. Å være kravstor når man er gjest i et bryllup er ikke passelig. Å bli bedt til en slik anledning er en stor nok ære i seg selv, og normale gjester bryr seg ikke om hva de får å drikke da Det gjør i hvert fall ikke jeg som gjest. Skal i bryllup i sommer hvor det kun blir servert vin og øl i åpen bar, er ingen som har klagd noe om det.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #37 Skrevet 9. juni 2015 Det får være din mening. Jeg regner med at folk drikker med måte når de er i bryllup uavhengig hva de får servert. Men sprit (drinker) gjør folk mer full enn øl og vin, mener jeg. Å være kravstor når man er gjest i et bryllup er ikke passelig. Å bli bedt til en slik anledning er en stor nok ære i seg selv, og normale gjester bryr seg ikke om hva de får å drikke da Det gjør i hvert fall ikke jeg som gjest. Skal i bryllup i sommer hvor det kun blir servert vin og øl i åpen bar, er ingen som har klagd noe om det. Hahahaahahaha, whaaaaat? Det er ikke passelig heller at du skal bruke 30k på en brudekjole men skal kreve at folk skal betale for drinkene sine. Eller at du skal bruke penger på å sette inn masse løshår når du kan få det til å vokse. Nei, ingen klager høyt men folk tenker ting inni seg og prater med partnerene sine. Når du skal ha et såpass stort bryllup som du skal ha da burde du jammen meg kunne ta alle utgifter. Folk må kjøpe klær, gave og andre ting til ditt bryllup. Anonymous poster hash: b4735...050 4
Gjest What2say Skrevet 9. juni 2015 #38 Skrevet 9. juni 2015 (endret) Hahahaahahaha, whaaaaat? Det er ikke passelig heller at du skal bruke 30k på en brudekjole men skal kreve at folk skal betale for drinkene sine. Eller at du skal bruke penger på å sette inn masse løshår når du kan få det til å vokse. Nei, ingen klager høyt men folk tenker ting inni seg og prater med partnerene sine. Når du skal ha et såpass stort bryllup som du skal ha da burde du jammen meg kunne ta alle utgifter. Folk må kjøpe klær, gave og andre ting til ditt bryllup. Anonymous poster hash: b4735...050 Gjestene mine kommer da virkelig IKKE til å ha noen som helst oversikt over HVA utgiftene mine blir i mitt bryllup? Du har jo tydeligvis IKKE planlagt et bryllup før, men basert på språket ditt er du vel heller ikke gamle jenta. Jeg skal heller ikke kjøpe kjole til 30.000 kroner, ekstenstions er det mulig jeg skal ha, men ikke planlagt enda. Men det spiller forsåvidt ingen rolle. Jeg er faktisk mer opptatt av at JEG og min kommende MANN er fornøyde. Folk MÅ ingenting for mitt bryllup. Jeg har ikke venner og familie med dårlig stil, og de har alle noe de kan ta fra skapet for å ha på seg. Kom tilbake igjen når du vet hva dette dreier seg om du Men det skal også sies at, hva du anser som passelig for mitt bryllup, uavhengig hva det vil koste, er meg revne likegyldig. Du er nok ikke så høy i hatten når du en gang sitter med dette selv skal du se. Det er da du først får en oversikt over hva ting EGENTLIG koster! Endret 9. juni 2015 av What2say
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #39 Skrevet 9. juni 2015 Å være kravstor når man er gjest i et bryllup er ikke passelig. Å bli bedt til en slik anledning er en stor nok ære i seg selv, og normale gjester bryr seg ikke om hva de får å drikke da Stikk fingeren i jorda litt nå før du mister bakkekontakten. Vielsen er for brudeparet, festen er for gjestene. En gang til: vielsen er for brudeparet, festen er for gjestene.Anonymous poster hash: 88c7c...e32 5
Gjest What2say Skrevet 9. juni 2015 #40 Skrevet 9. juni 2015 Gjestene mine kommer da virkelig IKKE til å ha noen som helst oversikt over HVA utgiftene mine blir i mitt bryllup? Du har jo tydeligvis IKKE planlagt et bryllup før, men basert på språket ditt er du vel heller ikke gamle jenta. Jeg skal heller ikke kjøpe kjole til 30.000 kroner, ekstenstions er det mulig jeg skal ha, men ikke planlagt enda. Men det spiller forsåvidt ingen rolle. Jeg er faktisk mer opptatt av at JEG og min kommende MANN er fornøyde. Folk MÅ ingenting for mitt bryllup. Jeg har ikke venner og familie med dårlig stil, og de har alle noe de kan ta fra skapet for å ha på seg. Kom tilbake igjen når du vet hva dette dreier seg om du Stikk fingeren i jorda litt nå før du mister bakkekontakten. Vielsen er for brudeparet, festen er for gjestene. En gang til: vielsen er for brudeparet, festen er for gjestene.Anonymous poster hash: 88c7c...e32 Da har du misforstått Et bryllup er for BRUDEPARET. Igjen, dette vil du skjønne når du blir eldre og det er din tur.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå