AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #1 Skrevet 8. juni 2015 Hjelp! Jeg har nettopp flyttet ut og fått en vaskemaskin av noen venner. Men jeg skjønner ingenting av instillingene og det fyllte ikke med noe bruksanvisning... Hva er forskjellen på de oppe til høyre og venskre? Og hva betyr mix 40/mini30?Anonymous poster hash: 34d1b...5ac
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #3 Skrevet 8. juni 2015 google vaskemaskin og merke så får du som regel opp en bruksannvisning feks "vaskemaskinmerke modell bruksanvisning" kammerene er som regel numerert med 1,2 og en for skyllemiddel. kammer 1 (som regel det minste av de to til vaskemiddel) er til forvask. det store kammeret er til vanlig vask og skyllemiddel sier seg selv Anonymous poster hash: e0feb...7c8
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #4 Skrevet 8. juni 2015 eller få foreldrene dine til å vise deg, noe de burde gjort for leeeenge siden Anonymous poster hash: e0feb...7c8 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #6 Skrevet 8. juni 2015 Fikk du ikke med bruksanvisning? det står i HI at det ikke var med Anonymous poster hash: e0feb...7c8
Storekommode Skrevet 8. juni 2015 #7 Skrevet 8. juni 2015 det står i HI at det ikke var med Anonymous poster hash: e0feb...7c8 Åja fader, sorry
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #8 Skrevet 9. juni 2015 Som noen sier; google merket og modellen. Det er vanskelig å gi noen forklaring uten å vite hvordan innstillingene på din maskin egentlig ser ut. Vi har f.eks. ikke noe "mini30" på vår maskin, tror jeg? Men vi har symboler på vår maskin; et nøste for ullprogram, en krusedull for bomullsprogram, etc. Svigermor og mor sine maskiner har bokstaver som angir programmene. Anonymous poster hash: f68f2...abf
Hoppetaujenta Skrevet 9. juni 2015 #9 Skrevet 9. juni 2015 Hva er forskjellen på de oppe til høyre og venskre? Og hva betyr mix 40/mini30?Anonymous poster hash: 34d1b...5ac Jeg kan ikke se hva som står på akkurat din maskin helt herfra, men jeg vil driste meg til å tro at mix40 kan bety at du kan ha forskjellige farger i samme vaskeomgangen og det vaskes på 40 grader. - Hvite klær bør vaskes for seg selv, ellers tar de ofte farge av andre fargede plagg og dermed er de ikke hvite lengre. Mini30 betyr nok at du kan vaske noen få plagg som er brukt en gang og ikke er skitne, som bare trenger en liten og kort vask for å friskes opp igjen. Det er mitt forslag. Lykke til.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #10 Skrevet 9. juni 2015 Se og inni tøyet på hvilken temperatur tøyet er merket med at det kan vaskes på. Undertøy, sengetøy og kluter er vanlig å vaske på minimum 60 grader for å få det rent. Annet tøy kan vanligvis vaskes på 40 grader. Anonymous poster hash: 79e4a...e39
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #11 Skrevet 10. juni 2015 Høres ut som du kanskje har samme vaskemaskin som oss. Vi har mix40 og mini30, er maskinen av merket Beko? Om det er det så åpne skuffen til vaskemiddel og se om det øverst er en tynn plate som du kan dra ut, på den står det en kort forklaring av alle programmene. Det er vaskemaskinen som samboer hadde når vi flyttet sammen og det tok lang tid før jeg oppdaget den platen, siden han ikke sa noe om den Mix40 er et blandingsprogram på 40 grader og mini30 er 30 grader og 30 minutter, så er for ikke så skitne ting. Men det er også symboler på programmene rundt knappen. Som et ullgarn ved ullprogrammene, en bomullblomst ved bomullsprogrammene, osv. Snøkrystallen på ullvask betyr kaldt vann. Bomullprogrammene er på vår maskin de øverst til høyre med 30-90 grader. Den 90 grader med et ekstra symbol som ser ut som en balje med vann, den er ekstra skylling. På venstre side med 30-90 grader er symbolet en slags flaske (ser ut som en trekant) med mørk væske i, det er for syntetiske klær. 30 og 40 med en fjær ved siden av er vask av dun, som dyner. Symbolet av et barn er for ekstra skitne klær, står 65 grader der. Syns at den er lett å skjønne egentlig, har aldri sett bruksanvisningen. Men er jo ikke sikkert at vi har samme maskin Anonymous poster hash: 1beca...9a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå