Gå til innhold

Er dette for lang reisevei når man har små barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når reisevei til og fra jobb blir ca 2,5 timer daglig for både deg og mannen? Vi blir helt avhengig av hjelp fra øvrig familie til henting og bringing av barn til og fra skole da jeg og mannen må dra hjemmefra senest 06:30 for å komme tidsnok til jobben. Noen som har lignende erfaringer, fungerer det, el ikke?

Anonymous poster hash: 87686...434

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

da tror jeg at jeg hadde vurdert flytting....

Anonymous poster hash: 28fc4...809
  • Liker 5
Skrevet

Jeg har en halvtime til jobb og synes det er mer enn nok...

Skrevet

Ville nok satset på å få jobb nærmere hjemmet eller flyttet, ja..

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge er det til barna klarer seg selv? Jeg synes det høres ut som et mareritt å være fullstendig avhengig av andre voksne for å få kabalen til å gå opp. Mener du virkelig at besteforeldre, tanter, onkler og venner skal måtte ta den jobben på fast basis?

Hvis det er snakk om et år eller to, så kanskje. Men uansett blir det jo ufattelig mye tid på reise og tilsvarende lite tid hjemme. Må man så må man, men det virker ganske trist.

Anonymous poster hash: b2a39...1f3

• Liker 2
Skrevet

Nei det blir for lite tid sammen med barna i løpet av uken, i tillegg kommer dere trolig til å bli veldig slitne av den lange pendleravstanden. Og det er ikke riktig overfor familien å belage seg totalt på deres hjelp. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er helt enig med dere alle, ville bare høre det fra noen som ikke kjenner oss.

Det er ikke aktuelt å flytte, den boligen vi har nå er det eneste vi har råd til, og å bo i leilighet er uaktuelt. Blir nok til at jeg sier opp og finner en jobb her litt nærmere.

Skrevet

Det er ikke en god løsning når begge to jobber så langt unna. Ikke vondt ment, men tenk om det skulle skje noe med ett av barna? Da er det ikke "forsvarlig" å være så langt unna? Barna kommer vel først? At en av dere har lang reisevei er nå det, men begge to? Det kan dere vente med til barna er større. Eller så er det et alternativ å flytte hvis det kan føre til kortere reisevei for den ene av dere, eller for begge to

• Liker 1
Gjest Magdalene
Skrevet

Når ser dere barna da?

Skrevet

Tja, jeg har fire timer med reisetid til/fra barnehage til/fra skole og hjem. Jeg reiser kollektivt. Det har dog vært midlertidig, og blir betydelig mindre fra høsten av. Men alt går!

Skrevet

Jeg tror ikke dette vil fungere i lengden. Dere kan på en måte ikke legge alt ansvaret over på andre familie medlemmer fordi dere har jobbene deres så langt unna og ikke får fulgt opp barna. Det hadde blitt helt noe annet om det var snakk om en sjeldem gang eller en kort periode. Jeg tenker at dere begge bør få dere jobb i nærheten. Så mye i nærheten at dere har sjans til å bringe barna og hente de igjen. Jeg tenker en avstand fra hjem til jobb innom skole ikke bør overstige mer enn 45 min.

Skrevet

Dere er avhengig av hjelp fra øvrig familie.

Det burde si seg selv at dere har for lang reisevei.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, det bare bekrefter det jeg allerede hadde tenkt måtte skje; jeg skal finne meg ny jobb.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ei venninne som er i den situasjonen (både hun og mannen har lang reisevei). Stadig vekk legger hun ut meldinger på FB om noen kan plukke opp barna i bhg/SFO fordi de står i kø/toget er forsinket etc. Høres slitsomt (og egentlig litt trist) ut.

Anonymous poster hash: 289bf...e22

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke en god løsning når begge to jobber så langt unna. Ikke vondt ment, men tenk om det skulle skje noe med ett av barna? Da er det ikke "forsvarlig" å være så langt unna? Barna kommer vel først? At en av dere har lang reisevei er nå det, men begge to? Det kan dere vente med til barna er større. Eller så er det et alternativ å flytte hvis det kan føre til kortere reisevei for den ene av dere, eller for begge to

Så lei jeg er av "barna kommer først". Er enig i at det er altfor lang reisevei for begge foreldrene, men nå har deg seg slik at foreldrene må jobbe, og da må de jobbe langt unna fram til en eller begge foreldrene har fått ny jobb. TS skriver selv at hun må bytte jobb.

Anonymous poster hash: 49973...bd7

• Liker 3
Skrevet

jeg hadde 1 time reisevei en vei, dette holdt jeg på med 1 uke. Jeg var bare hjemme for å sove var totalt utslitt etter den uka, jeg visste at jeg skulle flytte og at det var bare for denne uka, men det var jammen meg nok. 

AnonymBruker
Skrevet

Så lei jeg er av "barna kommer først". Er enig i at det er altfor lang reisevei for begge foreldrene, men nå har deg seg slik at foreldrene må jobbe, og da må de jobbe langt unna fram til en eller begge foreldrene har fått ny jobb. TS skriver selv at hun må bytte jobb.

Nja, nå avskriver hun jo totalt muligheten for leilighet også da.

Jeg synes ikke det er riktig å legge inn lang pendling for å beholde en enebolig- tid sammen er langt mer viktig enn hus kontra leilighet.

Antall barn er og blir et fritt valg- når du et antall barn hvor man ikke finner OK normaleboliger innenfor en rimelig avstand til jobb får man stoppe opp og spørre seg om man har råd til et antall som krever enebolig med mange soverom. De fleste må svare nei på det.

Anonymous poster hash: c74f4...7ec

Skrevet (endret)

Det skrev hun etter at jeg skrev det forrige svaret mitt her...

Endret av Millimani

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...