AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #1 Skrevet 8. juni 2015 Hører eksperter mener man skal ta opp studielån selvom man ikke har ''bruk'' for det. Er ikke sikker hvor renten ligger, men kanskje 2.3? Har sparekonto hos DNB og vet ikke hvor mye den renten er på. Men tviler den er over 2.3, finner det ikke ut for har problemet med å logge meg på nå. Dersom man ikke legger de i BSU, men i vanlig sparekonto; er renten ca. det samme da? Slik at det du har i studielån blir den faktiske sum etter renter inn og renter ut. For man kan jo bruke det til egenkapital. Spørsmålet er vel om rentene på sparekontoer generelt er høyere/samme sum som på studielån. Anonymous poster hash: 03fc5...469
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 8. juni 2015 #2 Skrevet 8. juni 2015 (endret) Hører eksperter mener man skal ta opp studielån selvom man ikke har ''bruk'' for det. Er ikke sikker hvor renten ligger, men kanskje 2.3? Har sparekonto hos DNB og vet ikke hvor mye den renten er på. Men tviler den er over 2.3, finner det ikke ut for har problemet med å logge meg på nå. Dersom man ikke legger de i BSU, men i vanlig sparekonto; er renten ca. det samme da? Slik at det du har i studielån blir den faktiske sum etter renter inn og renter ut. For man kan jo bruke det til egenkapital. Spørsmålet er vel om rentene på sparekontoer generelt er høyere/samme sum som på studielån. Anonymous poster hash: 03fc5...469 Ta opp studielån, sett det på konto, få rente de årene du studerer, betal tilbake når renten begynner å løpe seks måneder etter studiestart - du er studielånfri men har likevel tjent litt evt. bruk det som egenkapital til bolig. De fleste boliglån har lavere rente enn studielånrenta. 2,8-2,9 er vell en vanlig boliglånsrente nå? Uansett, noen sparekontoer tilbyr god rente på sparepengene. Har du ikke kjøpt bolig ennå så tilbyr Nordea sin boligsparekonto en rente på 4,10 %. Endret 8. juni 2015 av Steve Rogers
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #3 Skrevet 8. juni 2015 Jeg hadde det på høyrentekonto også betalte alt før giroen kom etter endt studie. Ble noen tusen på det ja Anonymous poster hash: f4189...85c
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #4 Skrevet 8. juni 2015 er høyrentekonto det samme som bsu? Eller finnes det andre? Hvilken bank og hvor mye rente får man på høyrentekonto Anonymous poster hash: 03fc5...469
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #5 Skrevet 8. juni 2015 Ta opp studielån, sett det på konto, få rente de årene du studerer, betal tilbake når renten begynner å løpe seks måneder etter studiestart - du er studielånfri men har likevel tjent litt evt. bruk det som egenkapital til bolig. De fleste boliglån har lavere rente enn studielånrenta. 2,8-2,9 er vell en vanlig boliglånsrente nå? Uansett, noen sparekontoer tilbyr god rente på sparepengene. Har du ikke kjøpt bolig ennå så tilbyr Nordea sin boligsparekonto en rente på 4,10 %. er det BSU det er snakk om? For vil ikke det før jeg har skattbar inntekt. Anonymous poster hash: 03fc5...469
nordlending Skrevet 8. juni 2015 #6 Skrevet 8. juni 2015 er høyrentekonto det samme som bsu? Eller finnes det andre? Hvilken bank og hvor mye rente får man på høyrentekonto Anonymous poster hash: 03fc5...469 Er vel det samme som sparekonto
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 8. juni 2015 #7 Skrevet 8. juni 2015 er det BSU det er snakk om? For vil ikke det før jeg har skattbar inntekt.Anonymous poster hash: 03fc5...469 Nei, det er det ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå