Gå til innhold

Skal, skal ikke male stua??

majan

Anbefalte innlegg

Etter vi kjøpte oss ny kjøkkeninnredning og pusset opp kjøkkenet helt fra bunn av. Har jeg veldig lyst til og male om stua - IGJEN - ja for det er vel ikke lenger enn 4 år siden vi pusset opp stua. Da malte vi den i en ganske så mørk rødfarge. Og det blir jo så utrolig mørkt her inne, og ikke alt passer til denne fargen kan dere si.

VI malte veggene på kjøkkenet i lys toscana og jeg har veldig lyst til også male stua i denne fargen, vi har brøstning til halvt på veggen og den er antikkbehandlet i stua. Så hva trur dere om dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter 4 år er det ingen skam å ville pusse opp. Jeg har lyst til å pusse opp soverommet jeg, og det er bare 1½ år siden vi malte sist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mal i vei! Fire år er lang tid for veggmaling, ihvertfall sett med mine øyne. :ler: Male er enkelt, billig og gir fantastisk resultat.

Pet: du må måle veggflatene, ikke bare rommets størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pet: Jeg er vel egentlig ikke den rette til å snakke om måling, for jeg kjøper bestandig maling på slump. :ler: Ville nok kjøpt to tre-liters spann til et slikt rom. Sikker på at du må ha tre strøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Apropos maling- hvor mange liter trenger man til tre strøk på et 20m2 stort rom?

kjøp en tiliter, det blir billigst. Tror ikke det vil være mye igjen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kjøp en tiliter, det blir billigst. Tror ikke det vil være mye igjen heller.

Sant nok, hvis du kjøper et malingsmerke som har ti-liter spann. Hvis ikke ville jeg kjøpt to trelitere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det maling, dere har klart og overtale meg!!!!!

Tenkte og ha lys toscana i stua også, er blitt så utrolig glad i den fargen. Vi har den jo på kjøkkenet også.

Var innom i en malingsbutikk her og jeg spurte om de kunne fotelle meg hvor mange strøk jeg måtte ha over siden veggen jeg skal male på er mørk rød, og han svarte at det faktisk var lettere og dekke mørke farger med lys enn omvendt :o :o :o

Jeg synes ærlig talt det hørtes litt rart ut jeg da :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja nå har jeg endelig blitt ferdig med og maskere alle lister i stua totalt 90 meter. SLitsomt!!!!

Jeg var og kjøpte maling istad, 10 liter spann kostet 428 kroner og det synes jeg var billig jeg. 3 liter kostet 178,-.

Så ikveld er jeg i full gang med og male veggene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DA ER STUA MI BLITT LYS :hoppe: :hoppe:

har tatt det første strøket idag, også får jeg ta det andre på lørdagen, jeg rekker det ikke imorra.

Malte den i lys toscana

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Synes det høres mye finere ut med lys stue enn mørk rød.

Gratulerer!

Men hva er det med denne fargen "Lys toscana"? Synes det virker som om alle som skal male et rom lyst, velger denne fargen. Er det malingsprodusentenes fargekart som har stor makt, eller? Jeg har alltid plukket farger fra de store fargestripsene som bare har NCS-koder, ikke navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...