Gå til innhold

Kjøpe ny seng, valgets kvaler (Jensen/Wonderland)

2shy

Anbefalte innlegg

Jeg gikk på en skikkelig blemme for et par år siden med en Jensen Ambassadør kontinentalseng, den likte kroppen dårlig, og jeg endte opp med å selge den 6 mnd senere. Problemet lå i at det ble for mykt og "fjærete", så det er det jeg prøver å unngå denne gangen.

Jeg har prøvd Jensen Opal rammemadrass med softline III overmadrass (latex), og får en langt fastere og mer behagelig følelse med denne kontra den andre Jensen jeg hadde. Jeg har også prøvd Jensen Nova Max som virker veldig OK, men

Opal´en innbyr kanskje til enda bedre komfort. Men hjelpeseg så dyr da gitt 

- 26 000 kr på tilbud.

Er det noen som har erfaring med noen av disse sengene, som kanskje også er litt som meg og liker litt fastere type madrass, kontra "bløtekake"? :)

Er også åpen for Wonderland, men har egentlig ikke funnet så mange jeg liker i den serien. Virker som at jo dyrere og "bedre" de blir, jo mykere og fælere blir de for meg. Bortsett fra Vip´en kanskje. Er åpen for forslag, vil gjerne høre hva slags seng DU har og om du er fornøyd (IKEA/JYSK er helt uaktuellt for meg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Bare for å gjøre valget ditt enda litt vanskeligere: har du prøvd Tempur sine senger? Prøvde en dobbeltseng til 35 000,- . Helt nydelig.

Anonymous poster hash: 86d7e...967

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å gjøre valget ditt enda litt vanskeligere: har du prøvd Tempur sine senger? Prøvde en dobbeltseng til 35 000,- . Helt nydelig.

Anonymous poster hash: 86d7e...967

Tempur er uaktuellt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, jeg tror jeg har lagt min elsk på Wonderland VIP! Kom gjerne med erfaringer dere har med disse/lignende senger :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har gått for jysk sin, den fasteste av den faste de har , dyreste og. Men åh så mye bedre enn en wondeland eller Jensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 000 med overmadrass og bein. Beste ever!

Hvilken seng er det? Jeg liker ikke når det blir steinhardt, for da blir jeg liggende oppå madrassen, og får ikke sunket ned. Er ikke store jenta :)

Jeg står veldig mellom Jensen Nova Max og Wonderland VIP nå (sistnevnte med fast madrass, og her har jeg også regulerbar hoftesone hvis jeg skulle trenge mykere/fastere etter behov). Sistnevnte er nok helt klart en bedre seng, men den koster også 12 000 kr mer - på tilbud.

Fordelen med Nova Max er jo også at den har en mykere og fastere side, slik at jeg kan regulere etter behov her også. Den mykere siden er forsåvidt ikke veldig myk. Hører gjerne erfaringer rundt disse senge, hvis noen har dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forsåvidt også luktet litt på Jensen Prestige (men får vondt i huet av den prisen), den er helt underbar. Jeg har lest at noen klager på Wonderland i forhold til at de synker sammen, selv når de snur hovedmadrassen regelmessig. Er dette noe fra gammelt av, eller gjelder det også nyere modeller? Tror ikke jeg har hørt noen klage på det når det gjelder Jensen senger. Det tryggeste er kanskje å gå for rammemadrasser sånn sett, men jeg vil jo helst ha kontinental  - så lenge det ikke er fare for "dump" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er derfor jeg er så fornøyd og, den er like bra. Hadde hard seng i utlandet i 8 måneder. Etter vi kom hjem så har de vanlige myke ikke gjort seg. Denne former seg like bra rundt kroppen nå og for 25 kg siden når jeg var gravid. Ser de har tilbud på Høie sin på jysk. Du må innom å snakke med dem. De har peil. Vi har den dyreste kontinental deamzone senga. Deres eget merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er derfor jeg er så fornøyd og, den er like bra. Hadde hard seng i utlandet i 8 måneder. Etter vi kom hjem så har de vanlige myke ikke gjort seg. Denne former seg like bra rundt kroppen nå og for 25 kg siden når jeg var gravid. Ser de har tilbud på Høie sin på jysk. Du må innom å snakke med dem. De har peil. Vi har den dyreste kontinental deamzone senga. Deres eget merke.

Jeg har vært på Jysk og prøvd alle sengene, det var ikke en eneste en av sengene jeg syns det var godt å legge meg i. Den til Høie var helt OK, men ikke noe mer enn det. Den er helt grei altså, men hver gang jeg sammenligner den med f.eks Jensen, så er det helt klart hvilken seng som vinner. Jeg skal også ha 180x210, tror ikke det er mål de opererer med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har nettopp vært på sengejakt, og endet på en Jensen Nova Max rammemadrass. Har ikke fått den enda, og venter i spenning. Fjærene på den modellen er visst med medium fasthet, men så har den jo en fastere og en mykere side som en kan justere litt med. Heldigvis er vel rammemadrasser generelt hardere enn kontinentalmadrasser med samme fasthetsgrad, så vidt jeg har forstått. Håper vi har truffet blink :)

Anonymous poster hash: 8399c...1c3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har nettopp vært på sengejakt, og endet på en Jensen Nova Max rammemadrass. Har ikke fått den enda, og venter i spenning. Fjærene på den modellen er visst med medium fasthet, men så har den jo en fastere og en mykere side som en kan justere litt med. Heldigvis er vel rammemadrasser generelt hardere enn kontinentalmadrasser med samme fasthetsgrad, så vidt jeg har forstått. Håper vi har truffet blink :)

Anonymous poster hash: 8399c...1c3

Det er den jeg heller veldig mot å kjøpe, dog i kontinental og ikke ramme. Den er temmelig fast til å være kontinental, rammen tror jeg ville blitt for fast for meg i den modellen. Hører mye positivt om den sengen, og rent økonomisk så er den vel et bedre valg for meg en Wonderland VIP - som vil koste 9000 kr mer. Men å så deilig den var da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*følger med i tråden for gamle dagers skyld, men holder klokelig munn i rådgivningen* :ler:

Haha. Jammen de fleste liker jo Jensen Ambassadør tror jeg, vi er bare en egen sær liten rase av mennesker som ikke liker den  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha. Jammen de fleste liker jo Jensen Ambassadør tror jeg, vi er bare en egen sær liten rase av mennesker som ikke liker den  :fnise:

Joda, men med utfallet av forrige tråd så tror jeg jeg skal avholde meg fra tips. :fnise: Har ikke lyst til å ha flere tusenlapper på samvittigheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men med utfallet av forrige tråd så tror jeg jeg skal avholde meg fra tips. :fnise: Har ikke lyst til å ha flere tusenlapper på samvittigheten. 

Men jeg kjøpte jo min seng før deg, og jeg KAN jo tenke selv (innimellom)  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg kjøpte jo min seng før deg, og jeg KAN jo tenke selv (innimellom)  :fnise:

Åh, jeg trodde vi var temmelig simultane og snakket hverandre opp i den saken der. Godt å bli minnet om at du var først da. Uansett ble det en heldigere løsning her i gården enn det tydeligvis ble hos deg. 

*gleder seg til kvelden med Jensen*  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg trodde vi var temmelig simultane og snakket hverandre opp i den saken der. Godt å bli minnet om at du var først da. Uansett ble det en heldigere løsning her i gården enn det tydeligvis ble hos deg. 

*gleder seg til kvelden med Jensen*  ;)

Ja det er godt mulig du fyrte litt oppunder, men jeg tok jo valget selv, hehe. Nå har jeg jo i det minste lært hva kroppen min liker/ikke liker, så tipper det blir suksess denne gangen. I o m at det ble mindre skattepenger enn antatt så landet jeg vel på Nova Max, den var billigst med sine 20 000 *host* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...