Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det spørs litt hvor mye karakterene vektlegges. Dersom aller teller likt (som er litt tvilsomt) ligger du i vippesonen. Du har fått en overvekt av 2'ere, og 2/1 trekker virkelig ned på 2'eren. Jeg synes at 2 er den riktige og mest rettferdige karakteren. Dersom du ikke hadde hatt karakteren 2/1 hadde du ligget i vippesonen mellom 2 og 3, og da hadde det vært større sjanse for at du hadde blitt trukket opp på 3'eren. 

Anonymous poster hash: 0696b...94c

Ja, men jeg har jo to sterke 3ere. Samtidig har jeg også 2 sterke 2ere, og en svak 2er. 3 er rettferdig i min bok.

Du må huske på at 2erne er sterke.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, men jeg har jo to sterke 3ere. Samtidig har jeg også 2 sterke 2ere, og en svak 2er. 3 er rettferdig i min bok.

Du må huske på at 2erne er sterke.

Jeg er klar over at 2'erne er sterke, men de er fortsatt toere. 

Dersom du har fått 2 i standpunkt kan du for all del klage. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er klar over at 2'erne er sterke, men de er fortsatt toere. 

Dersom du har fått 2 i standpunkt kan du for all del klage. 

Ja, jeg fikk 2 i standpunkt. 

Så du tar ikke med sterke toere i utganspunktet? Det er jo ikke det samme. En sterk toer og en vanlig toer, det er forskjell. Sterk toer er veldig nærme 3, sterk 3 er veldig nærme 4.

Skrevet

Ja, jeg fikk 2 i standpunkt. 

Så du tar ikke med sterke toere i utganspunktet? Det er jo ikke det samme. En sterk toer og en vanlig toer, det er forskjell. Sterk toer er veldig nærme 3, sterk 3 er veldig nærme 4.

Men likefullt nærmere en toer og en treer enn en treer og en firer. Det er en grunn til at de er sterke 2ere og treere, og ikke svake treere og firere.

Skrevet

Men likefullt nærmere en toer og en treer enn en treer og en firer. Det er en grunn til at de er sterke 2ere og treere, og ikke svake treere og firere.

Okey.

Hva mener du, da? Burde jeg fortjent en 3? Hva hadde du satt?

Skrevet

Okey.

Hva mener du, da? Burde jeg fortjent en 3? Hva hadde du satt?

Om de er likt vektet så hadde jeg satt 2, du har flere toere enn treere i rekken din. 

Skrevet

Om de er likt vektet så hadde jeg satt 2, du har flere toere enn treere i rekken din. 

Så du ser ikke på om det er sterke karakterer?

Skrevet

Så du ser ikke på om det er sterke karakterer?

Klart man vurderer det også, men skal man være "matematisk" så er 2+ fremdeles en 2er, og uansett hvordan man ser på det så er 2/1 er en enormt svak 2er. Dette er individuelle vurderinger læreren gjør, og det er umulig å gjette hvor nærme han/hun mener at du egentlig er en treer. Ser man utelukkende på tallene (vi har jo ikke akkurat noe annet valg på et forum), så er det en overvekt av toere der. Det betyr ikke at en lærer ikke kan rettferdiggjøre en treer med de karakterene, men at det er umulig å vurdere for oss som ikke aner hva slags arbeid som ligger til grunn, eller hvilke vurderinger læreren har gjort i karaktersettingen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...